Ijsland rondtrekken (zomer 2005)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.

Moderator: The XeroX

Piefkie
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Thompson Zeus

do 28 oktober 2004, 02:56

Ik droom al lange tijd om ooit eens Ijsland met de mountainbike rond te trekken. Ik denk wel dat de routes niet echt super zijn voor mountainbikers. Maar de natuur moet er echt wel schitterend zijn.
Ik hoop eigenlijk met een paar mensen naar ginder te kunnen trekken, want alleen rondtrekken in een vrij desolate omgeving boezemt me toch wel een beetje angst in.
Nadeel, Ijsland is een duur land(Scandinavie).
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

do 28 oktober 2004, 09:00

Ik ben enkele jaren geleden eens een site tegengekomen over een mountainbike club op ijsland. Heb toen ook mooie foto's ervan hier gepost (2001 geloof ik ) Heb hem snel even weer opgezocht voor je.

Ze geven zelfs aan dat je voor informatie over een te plannen trip bij hun kunt aankloppen.

http://www.mmedia.is/~ifhk/tourist.htm

Als je de foto's moet geloven is het inderdaad een mooi en bijzonder landschap.

En het schijnt dat er een vrouwenoverschot is, dat is ook nooit weg. :wink:
Jass
Reporter
Reporter
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

do 28 oktober 2004, 09:28

Ik vond scandinavie kwa prijs best mee vallen. Redelijk goedkope overnachtingen. Sommige producten in de supermarkt onder den NL-prijzen, sommige producten boven de NL-prijzen, alleen alcohol is echt ontiegelijk duur.

Dus als je daar naartoe gaat en je wil af en toe van een borrel kunnen genieten, neem het max aan invoervrije drank mee uit de tax-free en zoek verder goed uit wat goedkoper is dan in nl (bijvoorbeeld zalm).
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
datadutch
All rounder
All rounder

do 28 oktober 2004, 12:04

Jass schreef: Dus als je daar naartoe gaat en je wil af en toe van een borrel kunnen genieten, neem het max aan invoervrije drank mee uit de tax-free en zoek verder goed uit wat goedkoper is dan in nl (bijvoorbeeld zalm).
de tax-free-shop aldaar is nog altijd extreem duur. Alcohol beter zelf meenemen uit nederland. overnachten is idd goedkoper dan in nederland.
Jass
Reporter
Reporter
Mijn mountainbike: ::: Specialized SX Trail ::: Trek Ticket :::
Contacteer:

do 28 oktober 2004, 12:31

datadutch schreef:
Jass schreef: Dus als je daar naartoe gaat en je wil af en toe van een borrel kunnen genieten, neem het max aan invoervrije drank mee uit de tax-free en zoek verder goed uit wat goedkoper is dan in nl (bijvoorbeeld zalm).
de tax-free-shop aldaar is nog altijd extreem duur. Alcohol beter zelf meenemen uit nederland. overnachten is idd goedkoper dan in nederland.
Tax Free op Schiphol is toch niet extreem duur?

Als je naar Noorwegen of Zweden gaat vallen de prijzen op de boot hartstikke mee.
.:Actionsports - Lifestyle - Photography:.
::: Jasper Leenarts Photography :::
Pizzaboy
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: = een 9.6 Bear longboard

vr 29 oktober 2004, 13:29

Drank waar je geen belasting over hoeft te betalen is natuurlijk altijd goed.
Daarom ben ik ook voorstanders van illegale stokers!
Yeah baby yeah
Piefkie
All rounder
All rounder

wo 15 december 2004, 01:43

Voorlopig al 1 geinteresseerde tegengekomen en ontmoet.
ik ben zelf 25 j en die andere is net iets jonger, 3 à 4 jaar denk ik. We zijn nog altijd op zoek naar zo veel mogelijk mensen die mee willen.
Indien er genoeg mensen zijn die mee willen, willen we eventueel een busje huren, waarmee dan om de beurt gereden wordt om de bagage te vervoeren. maar voorlopig zal het eigen bagage meesleuren worden, en zal het dus meer een rondreis worden dan een echte mountainbiketrip met technische stukken.
Serpent
Mtb fanaat
Mtb fanaat

wo 15 december 2004, 14:42

Ben twee keer op IJsland geweest, en idd de natuur is schittererd (was wel meer dan 10 jr geleden). We hebben toen ook wel fietsers gezien die op trektocht waren, maar het lijkt mij wel een ontbering (zelfs in de zomer, winddicht jack en regenpak zijn geen overbodige luxe daar, maar das natuurlijk een deel van de uitdaging!). In 10 jaar kan veel veranderd zijn, maar de enige overnachtingsplaatsen in het binnenland waren niet meer dan een wc huisje, en dus ook geen drinkwater. Blijf je op de rondweg (langs de kust) dan is er wat meer leven, maar mis je natuurlijk wel de meest mooie plekken.
A11ist3r
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Ghost SE 3000
Contacteer:

do 16 december 2004, 09:08

ik vind die plaatjes die ik op de site heb gvonduh echt vet wijs :D
veel plezier met je vakantie als je d'r nog heen gaat :-q
Ghost in the Shell II: Innocence
Boscrosser
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Naamloos geval

do 16 december 2004, 21:26

Hoeveel kilo begage sleur je mee als je ook een tent mee moet nemen?
Best veel denk ik , dan is een akkerspoor al moeilijk. Dus meer dan grindpaden zou dan niet kunnen. Ofwel??
W-T-R
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Agent Bikes Smith
Contacteer:

za 18 december 2004, 23:17

TIP:
Afbeelding
Brrrrrrrrrrr
Hard-Tail Pride!
Piefkie
All rounder
All rounder

di 21 december 2004, 03:13

Zelf heb ik eigenlijk weinig zin om zelf met bagage te sleuren daarom zoek ik nog extra mensen. Dan kan er eventueel om de beurt afgewisseld worden, om met een huurwagen met bagage te rijden. Je bent dan ook vrijer in je doen en laten.
Maar als we maar met z'n tweetjes blijven denk ik wel dat we gemakkelijk aan 20kg per persoon komen.

@WTR 't is niet omdat het er ijsland noemt dat het er extreem koud is. Aangezien je je in het midden van de Oceaan bevindt, vallen de minimumtemperaturen er toch nogal mee.
alstro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: een schuur vol
Contacteer:

wo 2 februari 2005, 08:15

Piefkie schreef: @WTR 't is niet omdat het er ijsland noemt dat het er extreem koud is. Aangezien je je in het midden van de Oceaan bevindt, vallen de minimumtemperaturen er toch nogal mee.
precies, daarom noemen ze het ook wel IJSland :-)
we zien de foto's wel verschijnen tzt :-q
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: is gejat

wo 2 februari 2005, 10:19

Een vriend van mij heeft in 2002 rond IJsland getrokken. Hij heeft daar ergens ook op 1 plek een mountainbike gehuurd; http://greut.nl/asp/vakantie/ijsland/myvatn.asp . Heb verder weinig info voor je maar als je wat tijd en zin hebt kan je misschien hun verhaal bekijken. Ben elke keer weer onder de indruk van de gave foto's, http://greut.nl/asp/vakantie/ijsland/index.asp
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Metalbiker
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Viper Sickboy

wo 2 februari 2005, 21:08

Mooi verslag hebben ze daar :-q

en wat een landschap :o :o daar is de maan niets bij

(al zal je met 0,2 g op de maan ook best lekker kunnen stunten) :roll:
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen
Singlespeed: minder is meer...
Plaats reactie