Bikeparks geschikt voor Hardtails

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1715
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

wat voor protectie draag/droeg je doorgaans in Tsjechie? In Saalbach is de full face niet per se een vereiste, maar wat knie en elleboog bescherming is echt wel heel fijn op dat gravel. Mijn grootste crash maakte ik op de Buchegg :oops: na de Panorama en Milka trail wel de makkelijkste denk ik, maar resulteerde wel in een bloederige bedoeling en een heeule dikke arm omdat ik te weinig protectie aanhad.
In Leogang zou ik Hangman etc niet met veel zekerheid rijden zonder een full face helm. Is zelfs verplicht denk ik?

Inherent aan de vereiste/verstandige protectie kun je denk ik wel inschatten of een 100mm carbon HT nou heel veel fun gaat opleveren. Zoals eerder gezegd: er zijn HT's en LTHT's. Dikke banden en een dropper maken een 100mm carbon HT niet direct bikepark-materiaal.
Gebruikersavatar
naze1975
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1096
Lid geworden op: di 18 februari 2014, 14:33
Mijn mountainbike: Cube kruising ltd sl/reaction sl

Als je een beetje kan fietsen is bijna alles in een bikepark wel te fietsen met een HT/LTHT je zal alleen echt wel goed je spoor moeten zoeken. En ik zou ook de grote sprongen links of rechts laten liggen.

ps
Ik heb dan wel weer het frame van mij LTHT gesloopt, en kan daar wel zeker de bikeparken in combinatie met mijn lompigheid de schuld van geven. :winkie:
Houd altijd het rubber aan de onderkant, tenzij je een salto maakt. :winkie:
Plaats reactie