Twee dagen fietsen in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Ben er in November geweest. Super mooie routes, wel af en toe wat klauteren bij bruggetjes of rotsen.

Wij hebben niet de officiële routes gereden en hou er dan rekening mee dat veel over wandelpaden gaat. Op mooie en drukke dagen is dat geen geweldige combi met de wandelaars daar. Hou daar rekening mee met het plannen van je route. Komoot plant niet alles over de officiële mtb routes :winkie:

Wij zaten in een B&B in Echternach. Veel plezier!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Het mooiste fiets je daar over de wandelpaden.
Maar dat zijn wandelpaden en in de zomer veel kans op wandelaars.
De datum vd Millman is daarom gekozen vóór de opening van wandelseizoen.
Ik denk dat het slimmer is om daar alleen in het voor en najaar te fietsen :wink:
De vaste routes zijn natuurlijk zo bedacht dat er weinig conflicten ontstaan met wandelaars.
Maar gaan dus ook over minder interessante paden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Ik ben nu 2x in Luxemburg geweest en heb me altijd prima vermaakt op de vaste routes eigenlijk.

In de omgeving van Wiltz ook veel gewandeld, af en toe een mtb-er tegengekomen op de wandelpaden, maar dan wel vaak lopend, duwend en puffend om de fiets ergens te krijgen. Dan mag men hier de vaste routes wel als saai betitelen, maar ik fiets nog liever 5x een saai pad dan dat ik elk wandelpad mijn fiets omhoog moet duwen.

De routes in de Red Rock regio waren trouwens wel wat technischer en uitdagender dan de routes rondom Hoscheid / Wiltz.
:-q
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Ik vond de vaste route rondom Larochette nou niet echt denderend. De route die we de dag er na deden was een stuk beter. Maar dat was geen officiele route maar een extract van Komoot. Inderdaad moet je wel het een en ander omhoog lopen en dat is best zwaar (met een stalen fully). Maar de beloning is dan ook groter als je weer naar beneden mag over een mooie afdaling ipv een bospad op de officiele route.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Heb je daar misschien nog een gpx van? :roll:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Giant-E schreef: ma 30 mei 2022, 12:47 Heb je daar misschien nog een gpx van? :roll:
Zoek maar op Komoot naar de "Superflowige downhill" daar in de buurt. Zijn meerdere versies van met verschillend aantal km's naar keuze.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
eenkameleon
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 december 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Genoeg te vinden rondom Echternach, Berdorf, Bollendorf, Esch-zur-Alsette en Beaufort.
Wij gaan daar komende zomer weer twee dagen fietsen.
Als je wat routes van Komoot aan de Mullerthal trail knoopt, kom je op prachtige routes.
Zo heb ik de afgelopen twee dagen twee trails gefabriceerd tussen de 50 en 60 km.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Klitse schreef: ma 30 mei 2022, 11:51 Ik vond de vaste route rondom Larochette nou niet echt denderend. De route die we de dag er na deden was een stuk beter. Maar dat was geen officiele route maar een extract van Komoot. Inderdaad moet je wel het een en ander omhoog lopen en dat is best zwaar (met een stalen fully). Maar de beloning is dan ook groter als je weer naar beneden mag over een mooie afdaling ipv een bospad op de officiele route.
Niet denderend voor jouw skills, of algemeen?
Ik lees toch ook wel positieve reviews her en der.

Ik zoek dus XC+/Trail/Enduro light. Veel omhoog lopen zie ik niet zitten.

(Superflowiger Downhill gevonden op Komoot, thanks!)
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Giant-E schreef: ma 30 mei 2022, 19:48
Klitse schreef: ma 30 mei 2022, 11:51 Ik vond de vaste route rondom Larochette nou niet echt denderend. De route die we de dag er na deden was een stuk beter. Maar dat was geen officiele route maar een extract van Komoot. Inderdaad moet je wel het een en ander omhoog lopen en dat is best zwaar (met een stalen fully). Maar de beloning is dan ook groter als je weer naar beneden mag over een mooie afdaling ipv een bospad op de officiele route.
Niet denderend voor jouw skills, of algemeen?
Ik lees toch ook wel positieve reviews her en der.

Ik zoek dus XC+/Trail/Enduro light. Veel omhoog lopen zie ik niet zitten.

(Superflowiger Downhill gevonden op Komoot, thanks!)
Veel breed bospad, 2 kleine leuke afdalingen maar de rest is via bospad of asfalt omlaag. Wel prima om als uitvalsroute te fietsen en dan her en der een wandelpad naar beneden te pakken ipv de officiele route naar beneden. Dan wordt het wel ruig.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Nee, voor breed bospad ga ik niet uren in de auto zitten. Ik zoek nog effe verder…
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Giant-E schreef: ma 30 mei 2022, 22:14 Nee, voor breed bospad ga ik niet uren in de auto zitten. Ik zoek nog effe verder…
Die andere route (rond Beaufort) is dus minder bospad en meer technisch klimmen en dalen. En je komt nog door een dorpje voor een lekker koud drankje ook. En voor zover ik kon zien kun je hem zo lang maken als je wilt. Dit vond ik wel prima route. Nergens echt ruig dus als je echt enduro werk zoekt moet je nog ff verder zoeken.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Klitse schreef: ma 30 mei 2022, 22:25 Die andere route (rond Beaufort) is dus minder bospad en meer technisch klimmen en dalen. En je komt nog door een dorpje voor een lekker koud drankje ook. En voor zover ik kon zien kun je hem zo lang maken als je wilt. Dit vond ik wel prima route. Nergens echt ruig dus als je echt enduro werk zoekt moet je nog ff verder zoeken.
Afgelopen woensdag deze route gereden, incl dat drankje in Beaufort. Paar alternatieve paden via Komoot eraan toegevoegd. Geweldige trails in een wauw-factor omgeving. Was aardig zwaar nog af en toe, ook omdat we uiteindelijk via de Gladiator terug omhoog moesten naar ‘t hotel in Berdorf. Zwaarste klim ooit dat kreng.

Donderdag via recente gpx dan eindelijk de Millman Trail (de 70 km) afgevinkt. Die wens stond al even. Dik 1500 HM afzien. Een beproeving dus, ondanks de vroege start. Goed technisch ook af en toe. En weer eindigen met die Gladiator. Ondanks alle “ellende”, deze rit ga ik nooit meer vergeten, de omgeving en trails maakten álles meer dan goed.

Vrijdag nog even wat mooie lange downhills gereden achter de Martbusch camping in Berdorf (De Gladiator helling zeg maar), en nog wat mooie wandelpaden/trappen gepakt in de kloof daar. Tevreden en voldaan daarna naar huis gereden.

Blijft een eind rijden (ruim 3.5 uur), maar met 1 of 2 overnachtingen een dikke aanrader wat mij betreft.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Giant-E schreef: ma 15 augustus 2022, 00:03
Klitse schreef: ma 30 mei 2022, 22:25 Die andere route (rond Beaufort) is dus minder bospad en meer technisch klimmen en dalen. En je komt nog door een dorpje voor een lekker koud drankje ook. En voor zover ik kon zien kun je hem zo lang maken als je wilt. Dit vond ik wel prima route. Nergens echt ruig dus als je echt enduro werk zoekt moet je nog ff verder zoeken.
Afgelopen woensdag deze route gereden, incl dat drankje in Beaufort. Paar alternatieve paden via Komoot eraan toegevoegd. Geweldige trails in een wauw-factor omgeving. Was aardig zwaar nog af en toe, ook omdat we uiteindelijk via de Gladiator terug omhoog moesten naar ‘t hotel in Berdorf. Zwaarste klim ooit dat kreng.

Donderdag via recente gpx dan eindelijk de Millman Trail (de 70 km) afgevinkt. Die wens stond al even. Dik 1500 HM afzien. Een beproeving dus, ondanks de vroege start. Goed technisch ook af en toe. En weer eindigen met die Gladiator. Ondanks alle “ellende”, deze rit ga ik nooit meer vergeten, de omgeving en trails maakten álles meer dan goed.

Vrijdag nog even wat mooie lange downhills gereden achter de Martbusch camping in Berdorf (De Gladiator helling zeg maar), en nog wat mooie wandelpaden/trappen gepakt in de kloof daar. Tevreden en voldaan daarna naar huis gereden.

Blijft een eind rijden (ruim 3.5 uur), maar met 1 of 2 overnachtingen een dikke aanrader wat mij betreft.

Afbeelding
:-q
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Jafoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 15:52

Giant-E schreef: ma 15 augustus 2022, 00:03 Afgelopen woensdag deze route gereden, incl dat drankje in Beaufort. Paar alternatieve paden via Komoot eraan toegevoegd. Geweldige trails in een wauw-factor omgeving. Was aardig zwaar nog af en toe, ook omdat we uiteindelijk via de Gladiator terug omhoog moesten naar ‘t hotel in Berdorf.
Klinkt goed! Ik ga volgende week zaterdag daar rijden, vandaar: wil je jouw variant delen?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Wil je ‘t lokale rondje vanuit Berdorf naar Beaufort rijden, of die 70 km MMT die we hebben gereden?
Die 1e is goed te doen, soms wel technisch en conditioneel zware stukken. Maar niet zo lang als de Millman Trail, die vond ik best pittig.

Hier ook wat meer info:
https://www.mullerthal.lu/nl/ontdekken/ ... untainbike
Plaats reactie