mooie, niet te technische MTB routes in de buurt van Brennerpas

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

Hallo,

Ik ben op zoek naar een vakantie bestemming links of rechts van Brennerpas (ivm doorreis naar Gardameer).

Wil mountainbiken in hooggebergte maar niet met super technische afdalingen waar je fully voor nodig hebt, maar gewoon mooie schotterpaden.

Wie heeft tips ?

Vereist ;
- zwembad (voor de kids)
- bereikbaar met auto + caravan
- camping of zeer korte afstand van mooie MTB route / hooggebergte
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

sonnencamping ligt op een paar minuten van de snelweg en wordt ook veel gebruikt door mensen op doorreis.
direct ernaast ligt https://www.stubay.at/ een groot zwemparadijs (dus wel aparte toegang betalen)
er is genoeg te fietsen over schotterpaden https://www.stubai.at/nl/activiteiten/f ... ntainbike/
bv. pfarrachalm start vlakbij de camping.
bij de skilift in Neustift zijn 2 singletrails, maar die zijn veel technischer dan wat je zoekt, maar het is ook mogelijk om de lift omhoog te nemen en over de schotterweg naar beneden te rijden.
(naast die lift is ook nog een camping, maar voorzover ik weet geen zwembad.

een andere optie is vanaf de Fernpas rechtdoor het Ötztal in maar dat gaat wat meer tijd in de auto kosten.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Ik weet niet hoe oud de kids zijn. Ik weet dat ik zelf toen ik een jaar of 7/8 was in Neustift met de lift naar boven ben geweest en daarvandaan via de hut ( tot waar mijn kleine broertje kwam) die daar ligt de Elfer (ca2500 m) heb beklommen. Is iets spannender dan het zwembad.
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

Hoi Sik,

Thanks voor de tip!

Ik ga eens kijken

sik schreef: ma 4 november 2019, 00:46 sonnencamping ligt op een paar minuten van de snelweg en wordt ook veel gebruikt door mensen op doorreis.
direct ernaast ligt https://www.stubay.at/ een groot zwemparadijs (dus wel aparte toegang betalen)
er is genoeg te fietsen over schotterpaden https://www.stubai.at/nl/activiteiten/f ... ntainbike/
bv. pfarrachalm start vlakbij de camping.
bij de skilift in Neustift zijn 2 singletrails, maar die zijn veel technischer dan wat je zoekt, maar het is ook mogelijk om de lift omhoog te nemen en over de schotterweg naar beneden te rijden.
(naast die lift is ook nog een camping, maar voorzover ik weet geen zwembad.

een andere optie is vanaf de Fernpas rechtdoor het Ötztal in maar dat gaat wat meer tijd in de auto kosten.
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

Willem Altes schreef: di 5 november 2019, 21:12 Ik weet niet hoe oud de kids zijn. Ik weet dat ik zelf toen ik een jaar of 7/8 was in Neustift met de lift naar boven ben geweest en daarvandaan via de hut ( tot waar mijn kleine broertje kwam) die daar ligt de Elfer (ca2500 m) heb beklommen. Is iets spannender dan het zwembad.
Hallo Willem,

Kids zijn dan 11 en 9 .
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

Hallo Sik,
Is het vanaf deze camping ook fietsbaar naar Stubaier Gletscher ?
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

ja het kan in ieder geval over de doorgaande asfaltweg
de talrunde pakt wat rustigere en onverharde wegen.
paradijs
All rounder
All rounder
Berichten: 106
Lid geworden op: za 16 januari 2010, 16:51

wil graag vanaf de parkeerplaats naar boven fietsen naar de gletsjer.
Er loopt een pad via links en een via rechts.
Ben alleen benieuwd of dat te doen is met MTB.
Plaats reactie