Vexin Français (nabij Parijs)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Voor mijn werk moest ik een paar dagen in de Vexin Français zijn, een gebied dat ligt tussen Parijs en Normandië. Op de locatie waar ik verbleef stond dat het per fiets bereikbaar was, omdat het langs de 'Avenue Verte' tussen Parijs en Londen lag. Ik ben met de (rode) RER A naar Cergy gegaan. Ik heb daar een 'VTT classique' gehuurd (voor mijn werk moet het sober en doelmatig) en het gebied ingegaan.
Van te voren had ik wel op www.utagawavtt.com de tracks verkend. Ze hebben daar het bekende Franse sterrensysteem. Normale tracks hebben geen sterren, en 'superbe' hebben er drie. In het gebied waren er tracks tot en met drie sterren (voor een rondje van 60 km met 1600 hoogtemeters). Ik was er voor mijn werk en had geen tijd om routes helemaal te rijden, maar heb wel af en toe een uurtje gevonden ('s ochtends tussen zonsopkomst en het ontbijt, 's avonds voor het diner: Fransen eten laat) om delen te verkennen. Dat viel niet tegen. Ik vermoed dat die sterren voor de hele tracks terecht zijn. De Avenue Verte is een vakantiefiets/gravelbike route met zo een 50/50 asfalt en grind; dus prima als verbindingsroute. Het gebied zelf is qua hoogte zo tussen 20 meter (de Seine) en 210 meter.
Als je in Parijs bent en je wil een dagje iets anders, dan is dit dus een prima mogelijkheid.
Plaats reactie