mountainbiken en kamperen in Oostenrijk, maar waar?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
udo van dongen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 403
Lid geworden op: zo 13 juli 2014, 14:02
Mijn mountainbike: YT Jeffsy CF Comp 2, YT Decoy Shred
Contacteer:

Hoi Allemaal,
Volgende week willen we op mountainbikevakantie naar Oostenrijk, alleen zie ik door de bomen het bos al niet meer. Ik krijg niet gevonden krijg wat ik zoek. Dus wat zoeken wij? Een eenvoudige camping met schaduw, liefst met wat ruimte, die hondvriendelijk is. waar we rustig kunnen staan met onze minicamper. Verder zou het fijn zijn als er een lift op fietsafstand is (of een shuttleservice naar boven...) zodat we niet alles omhoog hoeven te fietsen. En verder houden mijn vriendin en ik van ruwe (redelijk) technische singletracks (dus geen bergafwaartse BMX-baan met roadgaps e.d.). Vorig jaar hadden we iets dergelijks gevonden in Samoens in de Franse Alpen (alhoewel de camping wel wat aan de massale kant was). Iemand een tip?

gr, Udo
Een gek alleen is zo gek nog niet
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

als je met de camper bent zou ik vooral gaan rondtrekken.
Ik stond een paar weken terug op Alpenferienpark Reisach, super camping met zeer ruime plekken, rustig en prachtig uitzicht. Lift is niet heel erg op fietsafstand, 14 kilometer, 300m hoogteverschil. Lift gaat wel naar (erg) ruige trails maar niet echt hooggebergte: https://www.nassfeld.at/en/aktiv/wander ... gle-trails

Saalbach zou ideaal zijn voor je (alle liften dicht bij elkaar) maar heeft volgens mij geen echte campings, wel een soort camper plaats maar je staat dan wel in/bij het dorp: https://camping-stellplatz-saalbach-hin ... ness.site/
Trails in saalbach zijn niet heel natuurlijk maar wel technisch en bovendien kun je daar uberhaupt mooi biken.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4719
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hele mooie natuurcamping in de Montafon Batmund net voor Gaschurn. Liften op loopafstand. Echter niet echt een bike gebied. Maar de camping voldoet precies aan je eisen. Evt kun je daarna via de pas verder rijden naar de andere kant (Isgl .)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

Tegenover de Inn, aan de overkant van het Alpbachtal heb je camping Seeblick Tony. Vrouw van eigenaar is 30 jaar geleden vanuit Nederland verhuisd en praat nog wat Nederlands. Zij kan je helpen met veel info in de buurt, waaronder over het alpbachtal en niederau en wildschönau maar ook aan de andere kant, de brandenberger Alpen.
Camping is Oostenrijks, ook leuk voor gezinnen, hondvriendelijk en niet goedkoop. Hoewel je er veel indirect voor terug krijgt (liftkaartjes, zwembad, etc etc)

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Plaats reactie