Saalbach

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Timo schreef: ma 5 september 2022, 13:08 Helaas net weer terug van Saalbach maar ondanks dat het relatief kort geleden was dat ik het sleutelbeen brak toch behoorlijk kunnen biken!

Ruim 350km en 23.000 h/m met als langste dag ruim 70km / 4.500 h/m.
Het was uiteindelijk ook een familie vakantie 😇

Afbeelding

En de missus was ook mee:
Afbeelding
Nice :-q
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

drpaul schreef: ma 5 september 2022, 14:45 Mooie foto's! 1e op de Z-line, na het 1e stuk bos volgens mij. 2e kan ik niet direct plaatsen (Panoramatrail?) maar mooie airtime!
De eerste is inderdaad op de Z-Line en de tweede foto is op het einde van het eerste deel van de Buchegg
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Is het in Saalbach-Hinterglemm ook zo bruisend en gezellig met bikers als in Leogang? Ik ga in '23 een weekje naar Saalbach, maar ben enkel bekend met het deel van Leogang onderaan de berg tjidens een familievakantie.

De sfeer zat er goed in daar. Veel bikers, een winkel, de parkeerplaats afgeladen met bikers en veel te zien. Is zoiets ook in Saalbach te vinden?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zover ik het me kan herinneren is t in Saalbach wat levendiger, maar dat is alweer een jaar of 6 geleden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Ben er geweest in 2020 en toen was het ondanks de Corona regels zeer gezellig in het dorp met fietsers :D
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1722
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

MarkMeisner schreef: zo 1 januari 2023, 00:38 Is het in Saalbach-Hinterglemm ook zo bruisend en gezellig met bikers als in Leogang? Ik ga in '23 een weekje naar Saalbach, maar ben enkel bekend met het deel van Leogang onderaan de berg tjidens een familievakantie.

De sfeer zat er goed in daar. Veel bikers, een winkel, de parkeerplaats afgeladen met bikers en veel te zien. Is zoiets ook in Saalbach te vinden?
jazeker, hoewel het inmiddels lang geleden is dat dat ik er was. Vooral Hinterglemm had veel bikers toen. Maar beide dorpen hebben veel verhuur/MTB speciaal zaken en dat trekt natuurlijk bike volk aan ;)
Ik weet niet of je gebonden bent aan een datum maar ik was er tijdens GlemmRide en dat was echt heel vet https://www.saalbach.com/en/events/glemmride
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bram87 schreef: di 3 januari 2023, 10:02
MarkMeisner schreef: zo 1 januari 2023, 00:38 Is het in Saalbach-Hinterglemm ook zo bruisend en gezellig met bikers als in Leogang? Ik ga in '23 een weekje naar Saalbach, maar ben enkel bekend met het deel van Leogang onderaan de berg tjidens een familievakantie.

De sfeer zat er goed in daar. Veel bikers, een winkel, de parkeerplaats afgeladen met bikers en veel te zien. Is zoiets ook in Saalbach te vinden?
jazeker, hoewel het inmiddels lang geleden is dat dat ik er was. Vooral Hinterglemm had veel bikers toen. Maar beide dorpen hebben veel verhuur/MTB speciaal zaken en dat trekt natuurlijk bike volk aan ;)
Ik weet niet of je gebonden bent aan een datum maar ik was er tijdens GlemmRide en dat was echt heel vet https://www.saalbach.com/en/events/glemmride
Dank! Mooi dat het daar dus ook wel leeft. Had ook niets anders verwacht, maar zag niet echt een plek waar de meute zou hangen.

Ik ben er in juni al, dus dat feest gaat helaas aan mij voorbij. We zijn wel met het Global Bike Festival van oa. GMBN: https://www.globalbikefestival.com/
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

... en de WorldCup in Leogang.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

cheeta schreef: di 3 januari 2023, 11:02 ... en de WorldCup in Leogang.
Oh shit, dan zullen er daar wel een zwik trails afgesloten zijn :o Of enkel de route die ze pakken voor de wereldcup. Ah well, we zijn er die week ervoor, dus we zullen er enkel einde week wat 'last' van hebben.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Het is XCO, XCC, DHI, EDR en EDR-E, waarbij je vooral verwacht dat de laatste 3 toch invloed moeten hebben op wat er te rijden is de dagen van het evenement en doorgaans een paar dagen voordien voor de preparatie. DHI is wel redelijk in te schatten, maar wanneer iemand het EDR parcours heeft dan verneem ik dat graag.

(ik heb de tracks van voorgaande enduro evenementen in de regio maar dat leek me niet direct een een EDR waardige optie)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

EDR? Endpoint Detection and Response :winkie:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In Leogang concentreert zich alles rondom 1 lift (met middenstation) en 1 berghelling.
Dat doet aan de gezelligheid niets af, maar zo'n evenement heeft denk ik wel grote impact op de bereikbaarheid van de overige trails.
Saalbach-Hinterglemm zijn 2 dorpjes naast elkaar, waar je een beide kanten de berghelling op en af kunt.
Ruwweg 4x zoveel lebensraum als in Leogang.
Dus als er daar een wedstrijd is, dan is ¾ van de infrastructuur nog beschikbaar voor het gewone volk.
Ik denk dat je als toerist tijdens grote evenementen dus beter uit de voeten kunt in Saalbach Hinterglemm.
Leogang is wel wat meer hardcore, maar dat wil niet zeggen dat Saalbach Hinterglemm saai is.

Let wel op dat bij de start vh seizoen in Saalbach nog niet alle liften open zijn.
In Leogang heb je dat niet, daar is maar 1 lift :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Afgelopen zomer achter me bikebuddy aan Saalbach bekendste trail afgehobbeld. Lekkere afsluiter van me verjaardag`s ride.

https://www.youtube.com/watch?v=3K2lI9mQIMM
Lee0110
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 13 februari 2023, 09:23

Geweldige video!
Plaats reactie