Saalbach

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.

Moderator: The XeroX

Plaats reactie
houthakkertje
Mtb fanaat
Mtb fanaat

vr 26 april 2019, 21:20

Vorig jaar eerste keer Saalbach geweest om te wandelen en prima bevallen. Dit jaar willen terug naar Saalbach met onze MTB ht .Ons niveau is brunssemmerheide, Ede trail, beetje Ardennen en verder veel xc . Zijn er tips kwa routes ? We zouden t liefst over de bergtoppen schotterpaden enz fietsen, dus absoluut niks extreems.
BullS4
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, Specialized Stumpjumper

vr 26 april 2019, 23:44

Je kunt het daar zo gek maken als je zelf wilt. Je hebt daar de Big 5, die je kunt fietsen. Met de lift naar boven en dan over aangelegde trails naar onder.
Wil je echt toeren. Dus ook klimmen en weer dalen, dan raad ik je pension Penhab in Hinterglemm aan. Hier krijg je iedere dag met de eigenaar een rondje maken. Hij past het niveau een beetje aan aan wie meegaat. Maar hij weet wel de leuke paadjes te vinden. Hier hoef je niks extra’s voor te betalen. Zit je in een ander hotel/pension, dan kun je ook meefietsen. Ik weet echter niet of je dan extra moet betalen.
Het pension zelf is goed. Geen echte luxe, maar als je voor het fietsen gaat :-q
Makkelijk
Pro Biker
Pro Biker

za 27 april 2019, 09:56

Penhab is top :-q
Je hebt geen garantie dat de eigenaar rijdt (toen wij er waren had hij 2 marathons, dan rijdt hij dus die) maar hij kan je sowieso goed aan routes helpen natuurlijk.
Fietskes: Orange Five, Orbea Loki & Pinnacle Arkose
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Contacteer:

za 27 april 2019, 12:52

Lift omhoog en lekker rollen over de brede paden is geen probleem daar.
Ook richting het daleind fietsen en daar de brede paden is schitterend :-q
Dus zelfs als je alleen breed wil blijven is het een mooi gebied.
Plaats reactie