Naar Oostenrijk met 4 bikes, waar laat je ze bij een overnachting?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Deze zomer gaan we op vakantie naar Zuid-Oostenrijk. Met de kinderen en dus ook 4 bikes. We willen over de helft overnachten, zo voor München. Maar waar laten we dan de fietsen? Vooral die van de man is best een dure en die van mij eigenlijk ook wel. Een ruime familiekamer waar de fietsen mogen staan is het handigste. Maar best lastig vinden via internet. Heeft één van jullie wellicht een tip?
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

een hotel zoeken met een ondergrondse garage, in het duits een Tiefgarage.
wanneer ze op het dak staan opletten dat je ze niet kapot rijdt tegen het plafond ;-)
met de fietsendrager tegen de muur, achteruit het parkeervak in, dan kunnen ze er lastiger bij.
extra lang slot erdoor en dat ook aan sleepoog of ander deel van chassis vastmaken.
wanneer je niet in de auto zit kan de dure fiets evt. zonder wielen op de achterbank.
etc.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een hotel geen plek heeft om fietsen te stallen. Vraag het gewoon even bij het inchecken.
Waar woke is, is vuur
Euzeman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 29 mei 2010, 19:32
Mijn mountainbike: Stumpy

Een aantal jaren geleden mochten wij in dit hotel http://www.hotel-thannhof.de de (schone) fietsen in de 4-persoons hotelkamer zetten.
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Fijn dat het 'mocht' :lol:

Als een hotel geen voorzieningen heeft om fietsen veilig te stallen neem ik ze sowieso mee naar de kamer(s). Dat is verder geen discussiepunt, die fietsen zijn gewoon bagage. Het kan makkelijk zijn om de pedalen en kettingen eraf te halen. Dat maakt ze iets hanteerbaarder en ook schoner.
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

De keren dat we samen een weekend ergens gingen fietsen namen we de fietsen ook altijd mee naar de kamer. Inderdaad nooit een probleem. Maar nu zijn het vier fietsen....We nemen dan liever geen gok en spelen op safe :wink:

Dank je voor de tip Euzeman!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16803
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Wij overnachten ook altijd op heen-en terugweg van onze vakanties. Vroeger op de bonnefooi in een of ander saai hotel van een willekeurige bekende keten, maar sinds een paar jaar zoeken we vooraf een kleinschaliger adresje, de nodige km's van de snelweg.

Dat geeft mij sowieso al een rustiger gevoel dan wanneer de auto op een parking van een groot hotel staat. En bijna altijd is er iets mogelijk met de fietsen als je dat vraagt, meestal in een afgesloten schuur of garage. Maar ik heb ook meegemaakt dat de eigenaar zijn eigen auto op straat zette en de onze -incl. fietsen- in de inpandige schuur mocht!

Vaak ziten we in kleine dorpjes waar mensen hun deuren niet eens op slot draaien, dan ben ik ook niet zo bang voor de fietsen. Desondanks gaan er wel een paar fatsoenlijke sloten op, als er onverhoopt toch iets gebeurd is dat natuurlijk wel een verzekeringseis.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En in geval van nood auto achteruit parkeren met drager en fietsen (alles goed op slot) in de struiken, en kaarsjes branden maar...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En veel goede sloten van verschillende merken. Gehard stalen kettingen, geen kabels.
Die sloten komen ook op je bestemming van pas.
5 sloten zorgden er ooit voor dat onze bikes nog op de drager stonden (Santacruz en Merida) en dat de Scott van onze buurman helaas verdwenen was (1slot).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

aurelius schreef: ma 22 april 2019, 18:49 En in geval van nood auto achteruit parkeren met drager en fietsen (alles goed op slot) in de struiken, en kaarsjes branden maar...
Man slaapt dan liever zelf in de auto en zijn fiets dan in zijn bed :lol:

Goede sloten hebben we trouwens en gaan absoluut mee.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kies een klein hotel op een flink eind van de snelweg. Als het kan de fietsen in de garage. Anders op het balkon of in de skikelder
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Maar vragen jullie nou nooit of je fiets binnen kan staan, is het nogal land-afhankelijk of kiezen jullie gewoon de verkeerde hotels? Ik heb ruim meer dan 100 hotelovernachtingen met fietsen gedaan, vaak bikepackend en ik heb nog nóóit meegemaakt dat mijn fietsen buiten stonden. Ik heb ook nog nooit van te voren uitgezocht wat ik met mijn fiets moest doen.

In Oostenrijk hebben ze vaak een fietsschuur (in de winter skiraum), in andere hotels hebben ze altijd wel een berging, zeker in grotere hotels. In de VS zijn hotels vaak ruim en gelijkvloers en was het "zet maar in je kamer hoor". In Nieuw-Zeeland, Frankrijk en België was er meestal een specifieke fiets-schuur.

Ik heb nog nooit zo'n gaar Frans/Duits 30 euro per nacht weghotel geprobeerd en ik kan me voorstellen dat het daar anders is, maar als we het hebben over normale hotels heb ik nog nooit een probleem gehad.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7386
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Makkelijk schreef: vr 26 april 2019, 10:23Ik heb nog nooit zo'n gaar Frans/Duits 30 euro per nacht weghotel geprobeerd en ik kan me voorstellen dat het daar anders is, ...
De Franse werken na 10.00 met code dus breng je je fiets alsnog zo naar binnen (en de volgende dag langs de receptioniste naar buiten). Personeel lijkt er sowieso van het type "could not care less". Kamers zijn alleen van een dusdanig groot formaat dat die fiets echt met moeite naast je bed staat.. Meer dan twee fietsen gaat het ook echt niet worden per kamer.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4698
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als je je een beetje voorstelt wat er in dat soort hotels allemaal gebeurt en voorbijkomt, zijn een paar fietsen peanuts :lol:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie