Met de HT naar Chamonix

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Liefst de lompe NoNi, met anti lek en dikke zijwand.
Niets zo lullig als uitvallen vanwege materiaalpech die te voorkomen was geweest.
(en ter plekke heb je weinig keuze en betaal je de hoofdprijs)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 908
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Sidenote: wat in Frankrijk in dat soort gevallen goed werkt is bestellen op probikeshop.com of Alltricks.com en laten afleveren bij een 'relais Chronopost', een afleverpunt wat in heel veel kiosken e.d. zit. Dan heb je in veel gevallen de volgende dag voor een internetprijs onderdelen tot je beschikking.

Maar vanzelfsprekend dat soort situaties beter voorkomen..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Bike-Components levert ook af bij je camping of hotel. Al eens gedaan in Frankrijk.
Maar daar zou ik het niet op aan laten komen,voorkomen is beter dan genezen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik neem meestal een reserve buitenband mee (ja, wel mee op reis, nee, niet mee de berg op), al dan niet gebruikt...

(En vooral een rugzak met 'salami' voor tubeless lekken onderweg (deze is perfect 'en kost niks': https://www.decathlon.nl/p/reparatiekit ... R-p-118725), een stukje biba/rubber voor snedes in de buitenband, tiewrap ter versteviging buitenband, reserve biba en plakspul, etc. etc... Alles wat je zoal nodig hebt voor een bergdagtocht kortom...).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
House
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 10 december 2011, 18:01
Mijn mountainbike: Custom build TREK Roscoe

DuReal schreef: do 14 februari 2019, 15:12 Hier een pdf bestand met alle uitgepeilde routes:

http://areches-beaufort.com/wp-content/ ... ovtt17.pdf
Prachtige kaart!! Ik heb ook wat op Youtube gezocht en inderdaad; het is een prachtig gebied voor dagtochten.
Gebruikersavatar
House
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 10 december 2011, 18:01
Mijn mountainbike: Custom build TREK Roscoe

ThaSingleTrackMastah schreef: do 14 februari 2019, 16:03 Liefst de lompe NoNi, met anti lek en dikke zijwand.
Niets zo lullig als uitvallen vanwege materiaalpech die te voorkomen was geweest.
(en ter plekke heb je weinig keuze en betaal je de hoofdprijs)
Ik rij eigenlijk alleen met Maxiss. Ik denk nu aan een High Roller voor en een Ardent achter.....
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Of bv Forekasters, die zitten standaard ook vaak op trailfully's, ook al grip zat.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

House schreef: vr 15 februari 2019, 10:50
ThaSingleTrackMastah schreef: do 14 februari 2019, 16:03 Liefst de lompe NoNi, met anti lek en dikke zijwand.
Niets zo lullig als uitvallen vanwege materiaalpech die te voorkomen was geweest.
(en ter plekke heb je weinig keuze en betaal je de hoofdprijs)
Ik rij eigenlijk alleen met Maxiss. Ik denk nu aan een High Roller voor en een Ardent achter.....
Whats in a name.
Als je maar niet met je lichtgewicht xc bandjes op pad gaat, want dan heb je wel heel veel geluk nodig.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie