Topic aangepast... Nauders it is!!!

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

We zijn wat laat met de plannenmakerij dit jaar, maar in juni willen we met een paar man weer een weekje mountainbiken in de bergen.
Hiervoor ben ik op zoek naar tips/ervaringen van anderen hier op het forum. Hieronder een korte omschrijving wat we hebben gedaan en wat we zoeken....

Wat hebben we gedaan:
-Een paar keer naar Riva del Garda. Mooi gebied. Huisje op een leuke camping aan het Idro meer. Leuke dagtochten van een km of 30-40 en ca 1500 hm (Monte Baldo, Tremalzo, etc.). Riva op een kwartiertje met de auto is ook praktisch voor een gezellige apres-bike avond. Wel toeristisch maar daar is, eenmaal op de fiets in de bergen, niet zo gek veel van te merken.
-Ook 2x in Val Gardena geweest. Ook een mooi gebied, maar erg druk met toeristen. 's Avonds niet heel veel te doen. Wel met mogelijkheid om een liftpas te nemen, waardoor het gebied makkelijk te doorkruisen is (Sella Ronda). Daar nooit echt het 'in the middle of nowhere' gevoel gehad.

Wat zoeken we:
-Bergen; mag met gebieden boven de boomgrens, maar ook mogelijkheden om de bossen te doorkruisen.
-Relatieve rust tijdens het fietsen in de bergen (niet te toeristisch), maar mag wel bij een dorp/stadje zijn waar 's avonds wat te beleven is.
-Liften zijn een pré, maar hoeft zeker niet.
-Bij voorkeur Italiaanse keuken (met Duits bier ;))
-Grote kans op lekker weer
-Km of 1200 max vanaf Amsterdam

Waar ik aan denk:
-Aosta dal (maar erg Frans geloof ik..)
-Oostenrijk (niet Italiaans natuurlijk, maar genoeg mogelijkheden)

Tips????
Laatst gewijzigd door erwin.burgers op wo 24 april 2019, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Livigno of Bormio?
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Wellicht hebben Jos&Karin vd Bergerie(F) een leuk weekje in het programma?
Hun tochten in Frankrijk/Italie gaven mij wel vaak het middle of nowhere gevoel.
Garda en ValGardena vond ik ook druk, zowel met mtb'ers als wandelaars. Wel mooi, maar bijv 2x ruzie met prikstokwandelaars.

Of Ischgl.
Daar kan je lekker afdalen met hulp vd liften, of lange dagrochten maken in verlaten tussendalen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Thnx voor de tips.
Livigno al wel eens met een schuin oog naar gekeken. Gebied is gaaf, maar het ligt ook wel écht in the middle of nowhere (lees ik her en der). Zolang er in Livigno wat te beleven is aan het eind vd middag en avond is het prima. If not.... dan weet ik niet of het 'm wordt.
Ischgl klinkt ook goed, maar is het weer vergelijkbaar met noord Italie? Oostenrijk klínkt minder stabiel ;)
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

In Livigno is meer dan genoeg gelegenheid om goed te eten en drinken, maar als je dikke discotheken zoekt weet ik niet of ze dat er in de zomer hebben. Het ligt idd redelijk in the middle of nowhere, maar alles is er ingericht op de toeristen, dus ergens anders hoef je niet naartoe. Anders doorrijden naar Finale Ligure en omgeving, dan kan je zelfs nog lekker op het strand liggen na het biken. :bier:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 909
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Ik ben ieder jaar minimaal een week in het Aosta dal te vinden; het is er geweldig. Een van mijn favoriete bestemmingen. Al is het wel voornamelijk een bestemming die het best tot zijn recht komt als je van technische trails houdt en de mogelijkheid hebt om (deels) te shuttlen. Anders is het dal erg diep om helemaal naar de bovenste trails te peddelen.

Liften waarvan je gebruik kunt maken vind je eigenlijk alleen bij de bikeparks Pila en La Thuile maar bij beiden kun je grotere avonturen maken dan alleen de bikepark trails. Ook de zij-dalen (Etroubles, Cogne, La Thuile, etc.) zijn erg mooi.

Is dat het genre waar je naar op zoek bent?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

erwin.burgers schreef: ma 28 januari 2019, 20:54 Thnx voor de tips.
...
Ischgl klinkt ook goed, maar is het weer vergelijkbaar met noord Italie? Oostenrijk klínkt minder stabiel ;)
Ischgl ligt 15km van de grens met Italië , dus het weer is eerder Italiaans dan Oostenrijks.

Serfaus ligt ook in die hoek.
Ook daar kan je spelen in het bikepark, of dachtochten maken naar Zwitserland of Italië (3 landenpunt van Oostenrijk).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
The Pwep
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 januari 2014, 14:14
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 SL

Wij gaan in juli ook met 6 man naar Livigno om XC-AM tochten te rijden. Hou er wel rekening mee dat de liften in de eerste week van juni nog niet open zijn.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

DuReal schreef: ma 28 januari 2019, 21:09 Ik ben ieder jaar minimaal een week in het Aosta dal te vinden; het is er geweldig. Een van mijn favoriete bestemmingen. Al is het wel voornamelijk een bestemming die het best tot zijn recht komt als je van technische trails houdt en de mogelijkheid hebt om (deels) te shuttlen. Anders is het dal erg diep om helemaal naar de bovenste trails te peddelen.

Liften waarvan je gebruik kunt maken vind je eigenlijk alleen bij de bikeparks Pila en La Thuile maar bij beiden kun je grotere avonturen maken dan alleen de bikepark trails. Ook de zij-dalen (Etroubles, Cogne, La Thuile, etc.) zijn erg mooi.

Is dat het genre waar je naar op zoek bent?
+1, ook een van mijn toppers, zou graag nog een terug gaan. Was begin juli ook heel rustig. Ik denk wel dat het daar voor een gemiddelde Nederlandse biker die normaal gesproken rondjes op de UHR draait, behoorlijk pittig is. Livigno is ook genoemd in dit topic, daar is een veel geleidelijkere trailprogressie. Iets om rekening mee te houden.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Ik zie "voorjaarstrip" .... Dan kun je in Livigno voornamelijk skien :winkie:

Liften van Mottolino openen dit jaar 8-juni en die van Carosello 3000 een week later. Verder een prachtig gebied met genoeg opties voor mooie trip en twee downhill parkjes om een dagje "relaxt"te spelen.

ook qua eten en een biertje is het erg goed vertoeven in Livigno :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Noord Spanje, Ainsa, Zona Zero?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

yo-eddy schreef: vr 8 maart 2019, 13:49 Ik zie "voorjaarstrip" .... Dan kun je in Livigno voornamelijk skien :winkie:

Liften van Mottolino openen dit jaar 8-juni en die van Carosello 3000 een week later.
erwin.burgers schreef: zo 27 januari 2019, 16:01 ...in juni willen we met een paar man weer een weekje mountainbiken in de bergen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5501
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

nielsvk schreef: vr 8 maart 2019, 20:14
yo-eddy schreef: vr 8 maart 2019, 13:49 Ik zie "voorjaarstrip" .... Dan kun je in Livigno voornamelijk skien :winkie:

Liften van Mottolino openen dit jaar 8-juni en die van Carosello 3000 een week later.
erwin.burgers schreef: zo 27 januari 2019, 16:01 ...in juni willen we met een paar man weer een weekje mountainbiken in de bergen.
Ja dat zag ik later ook, is dus vanaf 15-juni interessant, dat is dan gelijk het laatste weekje van het "voorjaar" :bier:
ThaSingleTrackMastah schreef: vr 8 maart 2019, 19:30 Noord Spanje, Ainsa, Zona Zero?
Prachtig maar wel ruim 16 uur in de auto (gezellig als je met z'n allen een busje huurt :-q )
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29978
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met Ryanair naar Barcelona, Evoc huren bij Daan, Mud of Tripod ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie