Gezocht Trail locatie voor rond de Kerst

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Mijn vriendin en ik hebben van de zomer lekker in de Alpen gefietst en dat ging prima.
Qua kleurencodes kunnen we UK+ Oostenrijkse rode routes goed rijden, maar zwart is voor mij op het randje en voor de Missus net iets te en vooral wandelen.
Vooral in Slovenie Jamnica trailpark was daarin lastig want ze lijken daar wat kleurenblind. Stukken gaan van Blauw naar drops van 2m en bijna loodrecht over een wortel/losse stenen tapijt wat wellicht geweldig is als we ff wat verder zijn, maar nu nog niet.
Kortom we rijden niet al te extreme trails en nog geen Enduro achtige dingen (Flowtrails in Bikeparks lusten we wel weer pap van :P ).

Nou zit ik voor de kerstvakantie te kijken naar een plek om lekker te fietsen waarbij je kerstballen niet uit je baggy vriezen, maar zie vooral Enduro gerichte fullface geadviseerde locaties.
Het mag echt wel wat technischer zijn als NL, in Bikepark Wales en Glentress ook heerlijk gereden maar tussen een gravel road en zwarte Enduro routes zie ik niet echt iets.
Heeft iemand tips voor de iets minder extreme fietser?
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Zijn die bikeparken eigenlijk wel open rond die tijd? Of hoeft het niet specifiek een bikepark te zijn?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Canarische eilanden of Madeira? Op het Eur. vasteland en het VK zal er weinig tot niks open zijn. De Balearen misschien, ik heb op Mallorca leuke tochten gedaan. Maar dat was wel in het voorjaar, geen idee wat de weersomstandigheden daar zijn rond kerst. Dat kan redelijk tegenvallen gezien hun ligging.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De regio rondom Valencia en Alicante is rond die tijd ook prima te doen. Meestal goed weer en milde temperaturen.
Veel tracks zijn te vinden op Wikiloc.
Maar zelf omhoog fietsen, geen shuttle of lift. Ook geen (of heel weinig) vaste routes, dus de moeilijkheidsgraad is soms lastig in te schatten.
Wikiloc geeft wel een indicatie, maar dat is weinig objectief.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Of een lokale gids vinden.....
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik hoef geen bikepark hoor (hoewel het wel erg leuk is), maar zoek vooral een leuke plek om lekker te fietsen met de Missus.
Mallorca is in die periode erg nat.
Ik heb ook gekeken naar de Azoren...die zijn nog natter en dan stormachtig. :wink:
Fuerte ben ik ook nog naar het kijken, want dat is leuk te combineren met wat surf (mijn andere liefde).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

+1 voor Alicante, Benidorm.
Je kunt er eigenlijk alles, alleen geen liften waar ik van weet.
Je kan het er zo moeilijk maken als je wilt.
Zou idd wel een gids huren.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ga ik me daar eens op inlezen.
Dank heren!
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Plaats reactie