Onontdekt mountainbikeparadijs Slovenië!

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
futura
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 370
Lid geworden op: zo 28 december 2014, 19:57
Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF 9.0 2019 Stealth

Interessant!
kun je iets melden over het weer in Slovenie eind april/ begin mei(meivakantie kids)?
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Enrico schreef:
mark081 schreef:In welke regio ga je meestal op vakantie?
1e keer in Zgornja Lipnica een gehucht nabij Radovljica.
Nadien in Soča en Bovec.
Vorig jaar hebben we onze vacantie gesplitst om meer van het land te kunnen zien.
1e gedeelte in Matenja Vas nabij Postojna en nadien wederom in Bovec.
Dit jaar eerst naar Visole bij Slovenska Bistrica en daarna alweer Bovec :tong
Allemaal mooie plaatsen. Als je langer dan een week gaat is het zeer verstandig om te splitsen idd. Een weekje Soca vallei en een weekje elders bv. Soca ligt erg opgesloten en dus is alles (in tijd gemeten) best een stukje rijden.

Ik ben benieuwd hoe je de Slovenska Bistrica omgeving vindt. Dus post je ervaring zodra je er bent geweest! Veel plezier alvast!
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

futura schreef:Interessant!
kun je iets melden over het weer in Slovenie eind april/ begin mei(meivakantie kids)?
Over het algemeen vrij goed weer dan, maar sterk afhankelijk waar je zit. Afgelopen 3 weken heeft het hier slechts 2 dagen geregend en temperaturen tussen de 15 en 27 graden. Niet verkeerd dus...maar het is nog vroeg in het seizoen dus boven de 1300m ligt nog steeds sneeuw op de noordflanken, op het zuiden is het heerlijk!

Richting kust iets hogere temperaturen en iets stabieler weer. In de bergen dreigen de wolken regelmatig, maar valt er niet veel uit.
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5894
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

mark081 schreef:Allemaal mooie plaatsen. Als je langer dan een week gaat is het zeer verstandig om te splitsen idd. Een weekje Soca vallei en een weekje elders bv. Soca ligt erg opgesloten en dus is alles (in tijd gemeten) best een stukje rijden.

Ik ben benieuwd hoe je de Slovenska Bistrica omgeving vindt. Dus post je ervaring zodra je er bent geweest! Veel plezier alvast!
Vorig jaar is het splitsen ons goed bevallen. Bovec / Soca vallei ligt idd nogal opgesloten. Voor je van daaruit op een snelweg zit duurt wel even.

Wat Slovenië voor ons zo aantrekkelijk maakt is de ongerepte natuur en de rust (buiten de toeristische trekpleisters om).

Ik zal zeker een terugkoppeling geven bij terugkomst (medio september)
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Enrico schreef: Wat Slovenië voor ons zo aantrekkelijk maakt is de ongerepte natuur en de rust (buiten de toeristische trekpleisters om).
Goede samenvatting!! De toeristische trekpleisters kunnen erg druk zijn, maar er is zoveel meer (en mooiers) te zien.....Nog maar een paar plaatjes van afgelopen dagen ;)

De Izvir Bistrice waterval bij mij in de buurt. Prachtige plek, enigszins lastig te bereiken en door weinigen bezocht. Jammer voor hen, mooi voor mij :lol:
Afbeelding

Na een flinke klim kom je in de Julische Alpen regelmatig op een dergelijke plek als deze. Mooi omsloten door de bergen, extreem rustig en een superplek om te verblijven!
Afbeelding

Af en toe tijd voor easy trails zodat je zelf kunt genieten van het uitzicht :kiss:
Afbeelding

En ja, koning winter geeft zich nog niet gewonnen. Gisteren nog de laatste restanten sneeuw op een van de local trails rond 1.300-1.400 meter hoog. Hopelijk is het volgende week nu echt afgelopen met die sneeuw :roll:
Afbeelding
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

Tijd vliegt alweer voorbij.....druk met biken natuurlijk!

Dus maar weer even een update. Vorige week de trails in Slovenië laten zien aan Laura Celdran en de guys van Trail-Addicts ter promotie van biken in het prachtige landje. Binnenkort meer op hun pagina's / insta met foto's, video en verslag! Stay tuned! En geef ze een follow / like als je meer wilt zien :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Nice!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Nee, Nice ligt in Frankrijk :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Hey Mark, oude klasgenoot van me ;-)
IK denk dat jouw land bij ons inmiddels ook op de lijst staat om bezocht te gaan worden. Eens kijken wat er aan campings is in die omgeving.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
kiwihoofd
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 11 augustus 2011, 10:51
Mijn mountainbike: Anthem

gaaf! ik ga dit even volgen.
Ben zelf al een aantal keer in Slovenië geweest en ook erg enthousiast over het land.
Begin september ga ik weer die kant op en mijn plan is om daar een mountainbike te huren en de West-loop van Bikepacking.com te rijden. Lijkt me een toffe route of zijn er mooiere alternatieven?
Toevallig ervaring met Jecom Sport? (bij bikepark Krvavec) of andere tips voor het huren van een mtb in de buurt van het vliegveld/Ljubljana/Bled?
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

joergarms schreef:Hey Mark, oude klasgenoot van me ;-)
IK denk dat jouw land bij ons inmiddels ook op de lijst staat om bezocht te gaan worden. Eens kijken wat er aan campings is in die omgeving.
Klasgenoot....dat is lang geleden :o :lol:
Er zijn niet heel veel campings, maar wel een aantal heel erg goede! En per regio heb je er maar eentje nodig :wink: Als je weet wanneer je wilt komen en in welke regio, kan ik je wel wat tips geven.
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
Gebruikersavatar
mark081
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 19 september 2010, 12:34
Contacteer:

kiwihoofd schreef:gaaf! ik ga dit even volgen.
Ben zelf al een aantal keer in Slovenië geweest en ook erg enthousiast over het land.
Begin september ga ik weer die kant op en mijn plan is om daar een mountainbike te huren en de West-loop van Bikepacking.com te rijden. Lijkt me een toffe route of zijn er mooiere alternatieven?
Toevallig ervaring met Jecom Sport? (bij bikepark Krvavec) of andere tips voor het huren van een mtb in de buurt van het vliegveld/Ljubljana/Bled?
Mountainbike huren voor bikepacking???? Kan ik je aan helpen (inclusief tassen, route etc...) PB'tje. Ik heb geen ervaring met Jecom Sport.
Mooiere alternatieven is natuurlijk maar net wat je zoekt. Dus........wat zoek je. Soort trails, overnachtingsplekken, klimwerk, aantal dagen, etc.
MTB-addict verhuisd naar Slovenië omdat we in NL geen bergen hebben ;)

Meer weten over biken in Slovenië?
Vriendjes worden op Facebook?
Alleen plaatjes kijken op Instagram?
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Mark, voor dit jaar staat de vakantie al vast.
Maar mogelijk voor zomer 2019 dat we eens jouw kant opkomen. Daar houden we als het zover is wel contact over.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

Enrico schreef:
mark081 schreef:In welke regio ga je meestal op vakantie?
1e keer in Zgornja Lipnica een gehucht nabij Radovljica.
Nadien in Soča en Bovec.
Vorig jaar hebben we onze vacantie gesplitst om meer van het land te kunnen zien.
1e gedeelte in Matenja Vas nabij Postojna en nadien wederom in Bovec.
Dit jaar eerst naar Visole bij Slovenska Bistrica en daarna alweer Bovec :tong
Ik zit in de week van 8 juli een paar km boven Zrece, dat ligt tegen Slovenska Bistrica aan.
Ben je al geweest? tips voor leuke trails?
peter72
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: di 23 januari 2018, 22:05
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel SI Carbon 2

@Mark081:
Ik zit in de week van 15 juli in de buurt van Kranjska Gora. Ik wil in die week een aantal keren een ochtend een MTB trail van een km of 30 gaan rijden (ben met gezin, dus krijg beperkt 'verlof'... 8) )
Ik ben geen echte downhiller (sterker, nog nooit gedaan), maar meer een XC rijder. Liefst wat meer easy tracks met mooie natuur, zoals je laatste foto's hierboven.
Heb je daar wat tips qua trails die daarbij passen?
En stel ik zou eens als beginner eens wat downhill-trails willen rijden, wat is dan het beste park en trails? Ik neem aan dat die beginnerstrail op Bikepark Kranjska Gora dan toch wel goed te doen is (ik las ergens dat je dat park geheel afraadt voor beginners....)?

Enne... zijn de meeste tracks met een hardtail te doen? Ik heb thuis naast een xtrail hardtail nog een Cannondale Scalpel SI fully staan, maar twijfel nog om die mee te nemen, is toch een duur fietsje om achter te laten in een vakantiehuisje als je een dagtripje met het gezin gaat maken...
Plaats reactie