Finale Ligure, Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Normale xc is er daar bijna niet...
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Michiel schreef: zo 23 augustus 2020, 22:08
I_do schreef: zo 23 augustus 2020, 19:53
Thnx! Hoe moet je niveau, S1, S2, S3 lezen in dat overzicht? Uitraard gaan we zelf wel wat uitproberen :-q
https://www.mtblivigno.eu/en/single-track-scale-sts
https://www.bergfreunde.nl/singletrail- ... alculator/
https://grancanariamountainbike.com/mtb ... ng-system/
Super!
Dankjewel
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

maaf2 schreef: zo 23 augustus 2020, 22:21 Normale xc is er daar bijna niet...
Lijkt wel aardig wat S1 routes toch? We hebben ook geen weken fietsplezier nodig, we gaan ook chillen, dus als we 3-4 mooie fietsdagen hebben (inclusief dagje dikke fiets huren evt) is het prima.
Hadden deze locatie dus ook oorspronkelijk niet uitgezocht, maar het regent straks bijna door heel Europa.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Ik ken die stukjes niet allemaal. Maar vaak zijn dat relatief korte losse stukjes. Het gebied is echt vooral op downhill gericht en dan hangt het van je handigheid, materiaal en ervaring af wat je kan doen. Dat kan natuurlijk gewoon fantastisch zijn maar het is echt iets anders als XC, zeker zoals wij dat in NL kennen.

Voor wat ik ken adviseer ik voor een rondje XC in deze regio deze track rondom Le Manie.
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Bottecchia schreef: ma 24 augustus 2020, 12:05 Ik ken die stukjes niet allemaal. Maar vaak zijn dat relatief korte losse stukjes. Het gebied is echt vooral op downhill gericht en dan hangt het van je handigheid, materiaal en ervaring af wat je kan doen. Dat kan natuurlijk gewoon fantastisch zijn maar het is echt iets anders als XC, zeker zoals wij dat in NL kennen.

Voor wat ik ken adviseer ik voor een rondje XC in deze regio deze track rondom Le Manie.
Ik zal voor de volledigheid nog even vragen bij de lokale shops wat de "makkelijkste trails zijn" beginnen we daar gewoon mee, en dan bouwen we wel uit als we zin hebben. Ik begrijp dat we soort van naar scheveningen gaan en dan zeggen dat we geen haring lusten, maar we maken er wel wat van!

Die track is me volgens mij al eerder aangeraden, dus zetten we op de garmin :-q
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Shops gaan je allemaal vertellen dat er geen makkelijke trails zijn, behalve rond Manie.
Maar houd me aanbevolen als je wat nieuws ontdekt!
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Een voordeel van Finale Ligure: als je geen schrik hebt van de groene tracks ligt er genoeg om je te verbeteren. De "rollercoaster" vanaf Melogno vind ik persoonlijk niet heel lastig (hoewel ik ook wel eens op zijn kop in de stuiken gelegen heb daar)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Nooit zelf gereden maar ik heb wel eens begrepen dat Briga Left relatief eenvoudig zou moeten zijn.

En op deze site maken ze melding van twee nieuwe trails voor beginners die in ontwikkeling zijn: https://www.finaleligurefreeride.com/ (stukje naar beneden scrollen). Misschien zijn die al wel klaar. In Italië wil een website nog wel eens niet helemaal up to date zijn.

Zelf ben ik begonnen met de Rollercoaster. Voor daar is dat denk ik ook één van de makkelijkere trails maar ik zou dat beslist geen ritje voor beginners noemen.

Denk ook nog even na over je banden. Het is daar ontzettend rotsachtig terrein dus hier en daar scherpe randjes etcetera.
Die rotsen zijn eigenlijk de belangrijkste reden dat ik daar regelmatig kom want je kunt er geweldig klimmen, singlepitch en multipitch. Verder is het sowieso een heerlijke streek. Je hebt de heuvels, rotsen en bossen en je kunt er ook prachtige wandelingen maken. Wil je even niets actiefs doen zit je ook zo bij het strand. En het is Italië dus het eten is goed.
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Iemand overigens enig idee hoe het corona-technisch gaat met de uplifts? Rijden shuttles als normaal?
Gebruikersavatar
olivierhacking
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 12 november 2014, 02:50
Mijn mountainbike: Overal en nergens

maaf2 schreef: di 25 augustus 2020, 08:38 Iemand overigens enig idee hoe het corona-technisch gaat met de uplifts? Rijden shuttles als normaal?
Yep, gewoon maskertje op en gaan!
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Bottecchia schreef: ma 24 augustus 2020, 20:48 Nooit zelf gereden maar ik heb wel eens begrepen dat Briga Left relatief eenvoudig zou moeten zijn.

En op deze site maken ze melding van twee nieuwe trails voor beginners die in ontwikkeling zijn: https://www.finaleligurefreeride.com/ (stukje naar beneden scrollen). Misschien zijn die al wel klaar. In Italië wil een website nog wel eens niet helemaal up to date zijn.

Zelf ben ik begonnen met de Rollercoaster. Voor daar is dat denk ik ook één van de makkelijkere trails maar ik zou dat beslist geen ritje voor beginners noemen.

Denk ook nog even na over je banden. Het is daar ontzettend rotsachtig terrein dus hier en daar scherpe randjes etcetera.
Die rotsen zijn eigenlijk de belangrijkste reden dat ik daar regelmatig kom want je kunt er geweldig klimmen, singlepitch en multipitch. Verder is het sowieso een heerlijke streek. Je hebt de heuvels, rotsen en bossen en je kunt er ook prachtige wandelingen maken. Wil je even niets actiefs doen zit je ook zo bij het strand. En het is Italië dus het eten is goed.
Thanks voor de tip! Uiteindelijk toch niet geweest... Staat voor mij wel nog op verlanglijstje, maar dan laat ik mijn vriendin thuis ;).
Het is een klein wonder dat ik er nooit ben wezen klimmen, jaren weinig anders gedaan, mooie hobby, uiteindelijk is het allemaal buiten spelen :)
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 824
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Is echt een aanrader daar hoor. Mooie routes in veelal rustige klimgebieden (hangt uiteraard wel een beetje van het seizoen af). Behaking is dik in orde, fijne rots en de beschikbare gradaties zijn heel divers. Heb de topo's niet bij de hand maar denk dat je vanaf de 4e tot de 8e graad routes kunt vinden. Dus voor ieder wat wils.

Dit soort wanden:

Afbeelding

Veel singlepitches maar ook multipitch van grofweg 2 tot 10 touwlengtes.

Als het goed is ben ik er in november weer. Plan is dan ook om weer een dag of 2 voor mtb'en in te ruimen. Om een beetje ontopic te blijven. :wink:
Plaats reactie