Finale Ligure, Italië

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MickeyMetz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 276
Lid geworden op: wo 25 maart 2015, 20:59
Mijn mountainbike: Cube Stereo 160 Hpa Custom
Contacteer:

Ik had die trip gewonnen, dus alles werd verzorgd. Ik heb wel shuttles gezien, maar geen idee waar je dat kan regelen.
Mijn Video's : https://www.youtube.com/channel/UCiRJiY ... LtQ/videos
Subscribers worden uiteraard gewaardeerd!! :D
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

maaf2 schreef:Weet je ook iets wat shuttles doet in San Remo? Kon op internet zo 1-2-3 niks vinden
Mijn google search kwam via de eerste paar links steeds uit bij Life Cycle. Website is niet geweldig maar dat is vrij gebruikelijk in die regionen. Ik zou er een emailje aan wagen.
What we offer:
Single or full day uplift service
• Enduro tours
• Individual or group trips
• Residential and riding skills courses and training days
• Airport transfers
• All-inclusive 2 to 7-day holiday packages
• Bike rental
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

zoek tips voor voor trip mid/eind november naar Finale. Reis alleen, dus wil graag aansluiten bij uplift groepje, liefst met gids. Eerste keer Finale.
- accomodatie tips?
- uplift partij?
- fietshuur?

Begreep dat Evolve en The Ultimate Bikeshop goede uplift en fietsen hebben. Iemand ervaring?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

ReinierT schreef: vr 5 oktober 2018, 16:21 zoek tips voor voor trip mid/eind november naar Finale. Reis alleen, dus wil graag aansluiten bij uplift groepje, liefst met gids. Eerste keer Finale.
- accomodatie tips?
- uplift partij?
- fietshuur?

Begreep dat Evolve en The Ultimate Bikeshop goede uplift en fietsen hebben. Iemand ervaring?
Geen idee waar je individueel kan boeken. Maar er zijn genoeg uplift services.
Handige site http://bikehotelsfinaleligure.it/en/

Bij mijn eerste keer FL heb ik geboekt bij Hotel San Guiseppe , met een goed bikers arrangement.

Ook een paar keer bij Glicini beland, nette prijzen, zeker off-season. Maar ze bieden alleen appartementen aan.

Een keertje een dag geuplift met Cascina del Groppo, prima gids, en een keer met https://www.superbikespotorno.it/escurs ... le-ligure/, ook dikke prima. Bij de laatste kan je ook huren volgens mij. Vergeet niet je bescherming mee te nemen!
sanrays
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 5 juni 2016, 18:13

Ook ik heb het plan om eind maart naar FL te gaan. Ik zoek nog een goede gids die mij op het gebied van techniek ook wat kan bij brengen. Als iemand tips of aanbevelingen heeft, graag!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

sanrays schreef: do 17 januari 2019, 14:18 Ook ik heb het plan om eind maart naar FL te gaan. Ik zoek nog een goede gids die mij op het gebied van techniek ook wat kan bij brengen. Als iemand tips of aanbevelingen heeft, graag!
Hmm, om daar nog aan je techniek te werken is wat laat... .


Maar beter laat dan nooit!


Nee, ik weet daar niemand, maar misschien in NL nog even snel langs Maikel Lemmens. Die kent de omgeving daar ook en weet wat er nodig is om het daar te overleven!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mike geeft toch ook clinics in FL?

Maar idd, beter eerst oefenen en dan het echte werk.
Clinic in Aachenerwald, dan iets in Winterberg?
Kort dag hoor...
Of zoek je gewoon iemand die jou wegwijs maakt in FL?

Je bent al 3 1/2 jaar lid, maar post maar weinig, dus wat is je niveau?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4129
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

sanrays schreef: do 17 januari 2019, 14:18 Ook ik heb het plan om eind maart naar FL te gaan. Ik zoek nog een goede gids die mij op het gebied van techniek ook wat kan bij brengen. Als iemand tips of aanbevelingen heeft, graag!
Je zal zo'n gids dan 1:1 in moeten huren. En dat gaat kosten. Ik zou gewoon een clinic in NL doen, en dan daar lekker naar beneden raggen. Misschien komen we elkaar wel tegen...

Edit: deze club bied ook clinics aan dacht ik: https://www.facebook.com/MTBguidefinaleligure/
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ken je dit topic?
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 8&t=124752
Rij eens met die gasten mee.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
sanrays
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 5 juni 2016, 18:13

Dank heren!
Ik heb het voorrecht om een gedeelte van het jaar in Italie te verblijven.

Ik heb daardoor ook al in Lathuile (valle d'aosta) en in Livigno gereden. Ook heb ik nabij mn verblijfplaats genoeg trails om aan mn skills te werken. Ik zoek echter een gids die mij tijdens het rijden van de trail wat input kan geven zodat ik mijzelf kan verbeteren.

Ik kan moeilijk aangeven wat mijn niveau is omdat ik nauwelijks vergelijkingsmateriaal heb.

In het kort ben ik opzoek naar een gids die mij wat vette trails in FL kan laten zien en mij wat technische tips kan geven. Wat is jullie ervaring?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Aha, op die fiets.
Mikey L doet wel eens een FL weekje, maar dat zou dan wel heel toevallig zijn als dat met jouw verblijf samenvalt.
Verder een lokale gids. Wellicht in 1 moeite door te regelen met je shuttles?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Voor vette trails -> EWS parcoursen van de afgelopen jaren narijden.
Voor techniek -> EWS videos bekijken ;-)
sanrays
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 5 juni 2016, 18:13

Bedankt voor de reacties heren!
Na wat zoekacties ben ik op deze uitgekomen:
https://www.mtbfinale.eu/it
sanrays
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 5 juni 2016, 18:13

Afgelopen week voor 2,5 dag met Fabrizio van MTBitaly op pad geweest.
Wat een geweldige ervaring!
Fabrizio is een meer dan prima gids die prima Engels spreekt en je de mooiste trails in FL laat zien inclusief een paar trails uit de EWS. Hij regelt de shuttles, vind prima restaurants voor goede lunches en maakt prachtige foto's als herinneringen aan je onvergetelijke MTB trip!

Na de kennismaking op dag 1 hebben we de beroemde Rollercoaster trail gereden gecombineerd met de X-men trail. Na een meer dan prima lunch zijn we met de shuttle afgezet bij de NATO base waar we nog een paar trails reden.

Op dag 2 zijn we 2x met de shuttle omhoog gegaan om daar vanuit NATO base nog een paar trails te rijden inlcusief DH Donne. Bizar dat de pro's uit de EWS dit zo hard kunnen rijden!

Op dag 3 werden we bij DIN afgezet om vanuit daar 40 minuten omhoog te trappen en een paar natuurlijke trails te rijden die uiteindelijk in Pietra Ligure uitkomen.

Eigenlijk is dit zeer beknopt wat de deze dagen aan trails hebben gereden. Het belangrijkste is dat Fabrizio zeer goed kon inschatten welke trails er bij mijn niveau paste en tevens goede tips geeft om een betere rijder te worden.

Al met al een onvergetelijke ervaring en ik raad daarom MTBitaly ook zeker aan!
Mocht je nog vragen hebben over mijn trip, stel ze!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Klinkt goed hoor :-q .
Ik lees mee, want Finale staat op de shortlist voor trip in september.
Heb je nog wat tips, ervaring met accommodatie? En heb je bike gehuurd of meegenomen met vlucht? Laatste is mijn plan.
Plaats reactie