Sölden, Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Pro_Shifty schreef: vr 19 juni 2020, 13:45 We gaan volgende maand ook naar Solden. Erg veel zin in. We gaan niet voor het DH werk maar vooral voor het Enduro en XC gedeelte. We zullen wel een dagje de DH trails gaan bekijken maar we willen zelf vooral omhoog fietsen en lange tochten maken.

Welke trails raden jullie vooral aan? Ik heb zelf wel op de site van Solden gekeken en daar staan een aantal mooie tochten op. Maar de ervaring leert dat jullie vaak precies weten wat wij leuk vinden haha.
Aan de overkant van het dal (t.o.v. de liften) zijn enkele endurotrails bereikbaar via een schotterklim. Ik heb daar 2 jaar terug de Kleblealmtrail naar beneden genomen, die was wel de moeite waard. Rode trail, schurkt hier en daar wel tegen zwart aan, behoorlijk steil en stenig. Rond de 500 hm en gemiddeld -22%.

https://www.trailforks.com/trails/kleble-alm-trail/
https://www.youtube.com/watch?v=ViAzkcbqB_Q

Aan de liftkant is het meeste ook wel zelf klimmend te bereiken denk ik. Als je vanaf de Gaislachkogel lift de trails Bartigs Bodele -> Rettenbachalm -> Leiterberg aan elkaar linkt heb je een mooie (eventueel dus lift-assisted) XC tocht.

Edit: zie ook mijn review van de meeste trails op p2 van dit topic
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Vorig jaar geweest, en we zitten er over een week ook weer. De stille seite zitten idd ook paar mooie trails
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Redelijke kans dat we elkaar dan gaan treffen. Wij gaan morgen rijden richting Saalbach en de 20e door naar Solden om daar nog een weekje te spelen :)
We hebben allebei een redelijk vreemde vogel in de bijt dus aan de herkenbaarheid hoeft het niet te liggen :)
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
djrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 7 augustus 2013, 18:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei

novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

djrik schreef: do 23 juli 2020, 21:23 Ben er geweest, het was fantastisch.

https://youtu.be/bmkHAvh2cag

https://youtu.be/PHYIV_lnnw0

https://youtu.be/a3RNbu4u1QA
wanneer was je er?, ik was er van 16-20/07
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Zit er volgende week een paar dagen. Nu nog ff in Saalbach, maar heeft iemand de Fernar trail in Sölden gereden? Ziet er best wel dik uit 8)
Ride a bike!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Ik wilde die gisteren doen, maar was toen vol en vanmorgen afgelast i.v.m. het weersvoorspelling (wat na 5 spetters verder top was).
Volgend jaar maar proberen.
Verder wel grappig, de meeste dagen voorspelling K#t weer, en smorgen voor 9u en savonds regende het wel steeds, maar als wij aan het fietsen waren vooral veel zon en zo nu en dan wat bewolking.
Wij hebben daardoor alle dagen kunnen rijden van +/-9.30 tot 16u :-D Voor wie echt helemaal los wil, de liften beginnen om 8.15u en gaan tot 16.45u door, maar dat is langer als onze armen trekken :oops:

We hebben hier alle blauwe en rode routes gereden en vind het in 1 woord fantastisch. Mooie afwisseling van flowy trails tot vrij natuurlijke.
Ook nog wat stukjes zwart gereden en dat gaat goed, maar als dat heel stijl word voel ik me niet comfortabel bij (beetje last van hoogtevrees) dus voor nu gehouden bij vooral hard over blauw en rood heen.

Voor ons was het de eerste keer maar gaan hier zeker terug komen.
(foto,s volgen zodra het internet iets meer opschiet).
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Jurf schreef: zo 26 juli 2020, 17:11 Ik wilde die gisteren doen, maar was toen vol en vanmorgen afgelast i.v.m. het weersvoorspelling (wat na 5 spetters verder top was).
Volgend jaar maar proberen.
Verder wel grappig, de meeste dagen voorspelling K#t weer, en smorgen voor 9u en savonds regende het wel steeds, maar als wij aan het fietsen waren vooral veel zon en zo nu en dan wat bewolking.
Wij hebben daardoor alle dagen kunnen rijden van +/-9.30 tot 16u :-D Voor wie echt helemaal los wil, de liften beginnen om 8.15u en gaan tot 16.45u door, maar dat is langer als onze armen trekken :oops:

We hebben hier alle blauwe en rode routes gereden en vind het in 1 woord fantastisch. Mooie afwisseling van flowy trails tot vrij natuurlijke.
Ook nog wat stukjes zwart gereden en dat gaat goed, maar als dat heel stijl word voel ik me niet comfortabel bij (beetje last van hoogtevrees) dus voor nu gehouden bij vooral hard over blauw en rood heen.

Voor ons was het de eerste keer maar gaan hier zeker terug komen.
(foto,s volgen zodra het internet iets meer opschiet).
Jammer dat je hem niet heb kunnen doen Jurf. Als het weer meezit (niet te voorspellen hiero) dan ga ik hem zeker doen :bier:
Vandaag 1e dagje gereden (blue line en Hacklberg) en moet zeggen: heb meet last van mn benen dan mn armen :lol: Ik fiets gewoon te weinig :wink:
Morgen Bergstadl en Hacklberg weer op het programma met voor nu: mooi weer 8)
Ride a bike!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Is te doen, maar zitten echt serieuze stukken in. Je moet echt switchbacks kunnen, en heeeel steil en technisch tussen dikke rotsen afdalen.
Ik zal hem zeker afraden als je de Nene trail moeilijk vindt.
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

novaterra schreef: zo 26 juli 2020, 19:53 Is te doen, maar zitten echt serieuze stukken in. Je moet echt switchbacks kunnen, en heeeel steil en technisch tussen dikke rotsen afdalen.
Ik zal hem zeker afraden als je de Nene trail moeilijk vindt.
Thnx voor de input novaterra :-q
Nene trail stond ook op het programma dus zal kijken hoe die gaat.
Hij leek me redelijk exposed en dat trok me wel aan :tong Big Alpine!!
Maar we zullen zien....
Ride a bike!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

En je hoeft niks met shuttle te doen hoor. Met de lift naar het hoogste punt, dan uurtje klimmen en door de Rosie Mittelmayer tunnel heen. Daarboven links aanhouden en kom je bij de trailhead aan.
Wel na 1500, dus zorgen dat je om 1330-1400 boven bent
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
RaMoNNeKe
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1188
Lid geworden op: ma 16 augustus 2010, 11:56
Mijn mountainbike: is geel

Een uurtje klimmen :o
Tis vakantie heej :tong
Owja, misschien heb ik daarom wel last van mn poten: ik fiets nie veel :lol:
En daarbuiten: vind het ook wel fijn om geen dingen te zoeken. Dus een shuttle voor de deur is een dikke prima.
Hoop dat ie door gaat :winkie:
Ride a bike!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2937
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Haha, kan ook idd.
Bird Aeris 9 blurple
djrik
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: wo 7 augustus 2013, 18:25
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei

novaterra schreef: vr 24 juli 2020, 15:15
djrik schreef: do 23 juli 2020, 21:23 Ben er geweest, het was fantastisch.

https://youtu.be/bmkHAvh2cag

https://youtu.be/PHYIV_lnnw0

https://youtu.be/a3RNbu4u1QA
wanneer was je er?, ik was er van 16-20/07
Tussen 4 en 11 / 07 net iets voor jou :)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5572
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ben zo langzamerhand al bezig om een tripje voor volgend voorjaar te plannen. Iemand nog tips waar je goed en goedkoop kunt overnachten? Iets waar ik mijn fiets fatsoenlijk kan stallen is wel een pre.
Plaats reactie