Sölden, Oostenrijk

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Haha, ja precies. Ze het gewoon slecht aangelegd joh :bier:
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik krijg met de dag meer zin om daar op mijn bek te gaan. :winkie:
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Dice Oldskool schreef: zo 21 februari 2021, 14:57 Ik krijg met de dag meer zin om daar op mijn bek te gaan. :winkie:
Ik voel een Gopro-momentje aankomen :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

TenZNL schreef: zo 21 februari 2021, 21:40
Dice Oldskool schreef: zo 21 februari 2021, 14:57 Ik krijg met de dag meer zin om daar op mijn bek te gaan. :winkie:
Ik voel een Gopro-momentje aankomen :winkie:
Reken maar van yes. P.o.v., Follow cam én lead cam :bier:
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2182
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Dice Oldskool schreef: zo 21 februari 2021, 14:57 Ik krijg met de dag meer zin om daar op mijn bek te gaan. :winkie:
Vlieg dan over de Wallride heen!
Dat iemand zien doen en was best spectaculair met zo,n heli en alles erbij.
Als het weer open is kun je vast oefenen bij de Laarwall van Zandvoort :bier:
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Jurf schreef: zo 21 februari 2021, 11:42 Ik heb die lijn gereden en het oogt op de camera vlakker als dat het is.
Heel erg lekker, maar ook hard werken. Zeker met de rockgarden kon ik geen vriendjes worden.
Juist die rockgarden ging bij mij steeds beter. Eerst netjes later point and shoot
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2182
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

:-q
Als we van de zomer mogen, dan maar eens kijken wat er gebeurt als ik er wat langzamer invlieg en daarna versnel. En nogmaals he, kan ook gewoon mijn gebrek aan techniek zijn. Ik ben geen fan van stenentuinen.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

cheeta schreef: ma 22 februari 2021, 14:37 Da's op 4:32?

https://www.youtube.com/watch?v=5IKeG2M7TQo&
Ja daar. Ziet er op de video heel suf uit maar is best lastig. Lastige is dat je met relatief veel snelheid uit de wallride komt en deze aanhoud tot de rockgarden. Hard over de niet zo'n grote stenen gaat wel maar de bocht naar rechts is heel scherp. Op de stenen remmen en sturen lukt mij niet in 1 actie dus ik maak er twee van. Remmen voor de stenen en dan rustig erover heen en insturen of te hard er overheen en dan dood remmen net voor de bocht. Werkt allebei niet optimaal :D

Beste lijn is links op de rockgaren blijven en op het laatste moment strak insturen op het kombochtje zodat je de kom helemaal gebruikt. Wat je vaak ziet gebeuren (ook mijn eigen ervaring :winkie: ) is dat je in het midden van de stenen aankomt en dan eindigt met je voorwiel op de helft van de kom. tja, dan is het tempo er wel uit.

Dus tussen de ideale lijn weten en kunnen rijden zit hier wel wat verschil. Vaak gezien welke lijn men rijdt om er goed doorheen te komen maar meestal zelf de bocht verkloot. Ach ja, er zijn op deze trail nog 129 andere bochten :winkie:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

cheeta schreef: ma 22 februari 2021, 14:37 Da's op 4:32?

https://www.youtube.com/watch?v=5IKeG2M7TQo&
die is idd wel anders live dan op de video. maar ook deze buiren aanhouden en van de rem afblijven tot het laatste moment. vorig jaar na een paar keer had ik hem in de gaten en dan kan het redelijk hard gaan. na dat stuk kun je een mooi stukje zwart pakken, daar zitten paar dikke jumps in. op 5;03 hadden ze naar links moeten gaan, klein gapje van ca 1,5mtr springen en dan duik je een mooi stuk zwart in
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Note to myself...

Afbeelding

:winkie:
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dice Oldskool schreef: wo 24 februari 2021, 06:34 Note to myself...

Afbeelding

:winkie:
Afbeelding2021-02-24_07-17-20 by joost nijland, on Flickr

haha, stelt echt niks voor, kunje bijna laten rollen(denk ik). direkt achter mij zie je de poort waar je door kunt
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Die had ik ook al bestudeerd en die hele lijn valt wel mee. Het enige dat een beetje zorgwekkend lijkt, is die soort van roadgap verder beneden?
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2952
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

TenZNL schreef: wo 24 februari 2021, 10:06 Die had ik ook al bestudeerd en die hele lijn valt wel mee. Het enige dat een beetje zorgwekkend lijkt, is die soort van roadgap verder beneden?
ik ben mijn fims kwijt, maar idd na een paar bochten naar beneden, op het oment waar je in de hierboven getoonde film weer op de zwarte track komt zit een gap. dat is idd wel een stukje. die heb ik nog niet gedaan, gaat dit jaar verandering in komen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

novaterra schreef: wo 24 februari 2021, 10:41
TenZNL schreef: wo 24 februari 2021, 10:06 Die had ik ook al bestudeerd en die hele lijn valt wel mee. Het enige dat een beetje zorgwekkend lijkt, is die soort van roadgap verder beneden?
ik ben mijn fims kwijt, maar idd na een paar bochten naar beneden, op het oment waar je in de hierboven getoonde film weer op de zwarte track komt zit een gap. dat is idd wel een stukje. die heb ik nog niet gedaan, gaat dit jaar verandering in komen
Heeft die een chickenrun of moet je die nemen?

Edit:
Het lijkt erop dat je er omheen kan: https://youtu.be/bFP0gmyh6zg?t=108
Plaats reactie