waar kun je biken(xc) in wirfttal duitsland

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
bunnyhop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 19:46

mijn vraagje is dus kun je daar in de buurt rijden wij gaan met een vrienden groep naar een huisje van landal aldaar(wirfttal)

ik weet dat daar de vulkanbike vereden wordt in de buurt maar zijn daar ook uitgezetten routes en kun je ze een beetje vergelijken met bv willingen ofzo?

Qwa zwaarte of komt het meer overeen met bv houffalzie la roche?

groeten sven
bunnyhop hopping over everything bunnyhop
bunnyhop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 24 december 2003, 19:46

weet dan niemand waar je daar kunt fietsen ???
bunnyhop hopping over everything bunnyhop
ZZebra Zantoz
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 30 april 2004, 11:24
Mijn mountainbike: Santos SCC02 afmontage hoop XT, Rockettwist, HS33, vork: Zocchi comp air '04 ETA

In de eifel zijn geen / nauwelijks uitgezette routes, kies voor een goede wandelkaart of stafkaart en stippel een eigen route uit.
Let er wel op dat zeker in bosbouw gebieden de paden ineens kunnen afwijken danwel verdwijnen, het kaartlezen kost dan ook vrij veel tijd.
Volg bijv wandelroutes is wat eenvoudiger..maar je mist nog steeds snel punten, in afdaling ineens achter je een bordje dat je af moest slaan..tja.


voor topografische kaarten:

www.lvermgeo.rlp.de

greetzz
Als alles in het leven al niet zwart/wit is dan maar in mijn droom....the ZZebra is looze
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

In de Eifel zijn weg degelijk uitgezette mtb-routes. Rondom de Nürburgring bij Adenau bijvoorbeeld. Of in Bad-Münstereifel waar je keuze hebt uit een tiental routes. In de Zuid-Eifel zul je inderdaad zelf een route moeten plannen. Met behulp van een goede gedetailleerde kaart hoeft dat absuluut geen probleem te zijn
bullracer
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 13 november 2011, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized epic 29" en EMD Niner

Iemand die tussen 2004 en nu er nog is geweest in Wirfttal wil er van de zomer er naar toe gaan of Warsberg ben nog aan het twijfelen.
Duchenne Heroes 2011, 2012.Bart brentjes2012.Hoek v Holland Den Helder 2012,2013.
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Ben van de zomer in wirftal geweest, stelt niet echt wat voor wat mtb betreft. Had een aantal routes van internet geplukt en via gps gereden. Er zijn genoeg schotterpaden, maar verder niet echt spectaculair. Wat ik het leukste vond is, aan het eind van de middag/avond gaan biken, dan spot je het meeste wild :)

Groetjes Bas.
TEAMFECP
megabass
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 461
Lid geworden op: ma 10 januari 2005, 08:30
Mijn mountainbike: CUBE REACTION/ FECP TWIZARD

Hou er rekening mee dat het buitenzwembad er niet meer is!
TEAMFECP
bullracer
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 13 november 2011, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized epic 29" en EMD Niner

Bedankt voor je reactie megabass :-q
Duchenne Heroes 2011, 2012.Bart brentjes2012.Hoek v Holland Den Helder 2012,2013.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Als je een GPS heb kun je op GPSies of WikiLoc nog wel eens mooi routes vinden, of zelf thuis op de comuter alvast plannen dmv openMTBmap.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
bullracer
All rounder
All rounder
Berichten: 125
Lid geworden op: zo 13 november 2011, 21:54
Mijn mountainbike: Specialized epic 29" en EMD Niner

Dunc@n :-q
Duchenne Heroes 2011, 2012.Bart brentjes2012.Hoek v Holland Den Helder 2012,2013.
Ricky Kick
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: za 11 oktober 2014, 20:59
Mijn mountainbike: Cube LTD race 29"

Ik ben hier in november geweest, check dit topic ff (zie link hieronder).
Ik heb een uitgebreide uitleg neergezet met foto's over MTB-en in de buurt van het park, helaas geen singletracks maar wel een mooie omgeving vind ik. De herfst kleuren hielpen uiteraard extra mee.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... lit=landal" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie