Mini vakantie, op zoek naar singletrack mekka

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
RS
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 416
Lid geworden op: zo 6 augustus 2006, 16:57
Mijn mountainbike: gaat voor mij door het vuur!

Thanks allemaal!!!
owwwwk schreef:Tja.. 7-8 uur vanuit waar in NL? Vanuit Groningen zit je dan ergens in het Schwarzwald; vanuit Maatricht in Noord-Italië.
Ik woon in Heerlen, dus vergelijkbaar aan Maastricht. De rest van de groep woont echter in Deventer. Maar laat zeggen 7-8 uur vanuit limburg.

La Bresse is bekend terrein! Dat is ons meerdere keren heel goed bevallen. Nu willen we graag een keer wat anders.

Italie lijkt me net wat te ver. Voor een volle week een mooie optie, maar voor 4 a 5 dagen toch net wat te ver rijden.

Wales en Tsjechië klinken ook goed.

Wat is het verschil tussen de Jura en de Vogezen qua bike-omstandigheden? Lac st Point is 6 uur 40 minuten vanuit Heerlen. Dat is prima te overzien!

Mooie suggesties, nu nog kiezen :-D
Klimmen...
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Wales is ongeveer 5 uurtjes rijden vanuit Heerlen maar je zit natuurlijk wel een nachtje op de boot.
Ik ga met een groepje elk jaar naar Wales of Schotland, meestal voor 4/5 dagen en het is dan goed te doen.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Noord-Italië is goed te doen. Bij Ulm de A7 naar beneden en via de Fernpass naar de Reschenpass. Mals en Prato zijn fijne uitvalsbasis. Vanuit Heerlen is dat geen 780KM. Saalbach is 60KM verder. Ehrwald (Zugspitz) is gok ik 100KM minder.
RS schreef:Thanks allemaal!!!
owwwwk schreef:Tja.. 7-8 uur vanuit waar in NL? Vanuit Groningen zit je dan ergens in het Schwarzwald; vanuit Maatricht in Noord-Italië.
Ik woon in Heerlen, dus vergelijkbaar aan Maastricht. De rest van de groep woont echter in Deventer. Maar laat zeggen 7-8 uur vanuit limburg.

La Bresse is bekend terrein! Dat is ons meerdere keren heel goed bevallen. Nu willen we graag een keer wat anders.

Italie lijkt me net wat te ver. Voor een volle week een mooie optie, maar voor 4 a 5 dagen toch net wat te ver rijden.

Wales en Tsjechië klinken ook goed.

Wat is het verschil tussen de Jura en de Vogezen qua bike-omstandigheden? Lac st Point is 6 uur 40 minuten vanuit Heerlen. Dat is prima te overzien!

Mooie suggesties, nu nog kiezen :-D
StAlTiCa
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3250
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Dunc@n schreef:Ehhh ...... Pod Smrkem in Tsjechië. Leuk voor elk niveau, prima sfeer en goed eten, wat wil je nog meer!
http://www.singltrekpodsmrkem.cz/en/

Oh ja, de Vogezen zijn ook leuk ;-)
Ik wordt zo geen wijs uit die website.
Hoeveel km is daar ongeveer ?
Kun je daar een week vermaken, +/-500km ?
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

tiewrap schreef:
Dunc@n schreef:Ehhh ...... Pod Smrkem in Tsjechië. Leuk voor elk niveau, prima sfeer en goed eten, wat wil je nog meer!
http://www.singltrekpodsmrkem.cz/en/

Oh ja, de Vogezen zijn ook leuk ;-)
Ik wordt zo geen wijs uit die website.
Hoeveel km is daar ongeveer ?
Kun je daar een week vermaken, +/-500km ?
genoeg trails zo te zien, en bij dit soort trails is het geen straf ze meerdere keren te rijden.
Moet eigenlijk wel om ze eerst een keer te verkennen.
http://www.singltrekpodsmrkem.cz/wp-con ... 2013_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

owwwwk schreef:Noord-Italië is goed te doen. Bij Ulm de A7 naar beneden en via de Fernpass naar de Reschenpass. Mals en Prato zijn fijne uitvalsbasis. Vanuit Heerlen is dat geen 780KM. Saalbach is 60KM verder. Ehrwald (Zugspitz) is gok ik 100KM minder.


owwwwk schreef:Tja.. 7-8 uur vanuit waar in NL? Vanuit Groningen zit je dan ergens in het Schwarzwald; vanuit Maatricht in Noord-Italië.
Wij rijden al 15 jaar naar italie en doen dit meestal in de nacht dan kun je lekker doorrijden.
Het is sneller rijden via de brennerpass dan de fernpass.
Je kunt vanuit limburg idd in 8 uurtjes iaan het gardameer staan en daar krijg je echt geen spijt van.
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Klopt maar als je naar Mals moet (buurt van de Stelvio) dan is de Brenner fors omrijden ;-) en is de Fernpass en Reschenpass veel sneller. Fernpass moet je wel (beide richtingen op) op tijd zijn. Wil wel eens forse file staan :-{
StAlTiCa
pat1968
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 10 januari 2016, 16:43
Mijn mountainbike: cube reaction hybrid hpa sl 500 2017

dat klopt , maar ik sprak over Riva , dat is het "Mekka"
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

funride schreef:
tiewrap schreef: Ik wordt zo geen wijs uit die website.
Hoeveel km is daar ongeveer ?
Kun je daar een week vermaken, +/-500km ?
genoeg trails zo te zien, en bij dit soort trails is het geen straf ze meerdere keren te rijden.
Moet eigenlijk wel om ze eerst een keer te verkennen.
http://www.singltrekpodsmrkem.cz/wp-con ... 2013_1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Er zijn ca 80 Km aan geprepareerd trails, en het is inderdaad geen straf om deze meerdere keren te rijden! Ik ben hier drie dagen geweest en heb me prima kunnen vermaken en was zeker nog niet uitgespeeld, al zullen 7 volle dagen wellicht iets te veel van het goede zijn. Naast de gemarkeerde routes ligt er ook nog een netwerk van paden waar je met een goede kaart ook mooie routes kunt rijden.

Ik zou zelf als ik een week (7 tot 9 dagen) de tijd zou hebben deze bestemming combineren met een aantal dagen Český ráj (Boheems paradijs) of de Sächsische schweiz. Beide ook schitterende bestemmingen op nog geen 2 uur rijden van elkaar.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

pat1968 schreef:dat klopt , maar ik sprak over Riva , dat is het "Mekka"
Vlakbij Mals is de Goldseeweg en Uinaschlucht. Ook veel leuke trails. Veel minder toeristisch dan Riva en idd ook veel minder bike georiënteerd.

Livigno schijnt ook erg leuk te zijn maar zelf ben ik daar nooit geweest.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Livigno is zeker leuk, maar meer dan 10u rijden vanaf Deventer. En dan moet je nog mazzel hebben bij de grens..
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

Ik beveel natuurlijk Zwitserland aan, niet alles is duur in Zwitserland en prachtig schone natuur waar je overal mag en kan fietsen, je kan het beste de wanderweg nemen, de gele bordjes waar heel Zwitserland mee vol staat.

Ik zelf woon in kanton Aargau (vanuit Arnhem +- 7 uur,ligt eraan hoe hard je rijd) waar de heuvels tot 900 meter gaan met stijging percentages van 26%, je hebt veel B&B en het eten hoeft helemaal niet duur te zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=ewtpFRqpojU

Afbeelding
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
jeroen mud 7.0
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 728
Lid geworden op: wo 8 augustus 2012, 10:58
Mijn mountainbike: Canyon Exceed 7.0 , Canyon nerve AL 29 (retired) Grand Canyon CF SL retired , Canyon Exceed 7.0 2020

owwwwk schreef:Klopt maar als je naar Mals moet (buurt van de Stelvio) dan is de Brenner fors omrijden ;-) en is de Fernpass en Reschenpass veel sneller. Fernpass moet je wel (beide richtingen op) op tijd zijn. Wil wel eens forse file staan :-{
Ik kom elke zomer en winter in nauders inderdaad fernpass niet altijd even fijn , net na Ulm afslag Bregenz nemen vermijd je het drukste gedeelte en jakker je zo door is dacht ik 50 km om :wink: :-q
Canyon Nerve 9.9 2014 (
Retired)


Grand Canyon 7.9 CF SL

specialized pitch comp 650B


yesterday does not matter
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

Pfälzerwald onder andere bekend van de mooiste marathon in Duitsland (Neustadt an der Weinstrasse)

Ken de omgeving zelf alleen van de Marathon en dat stuk ziet er goed uit.

Meer info: http://www.mountainbikepark-pfaelzerwal ... elzerwald/" onclick="window.open(this.href);return false;
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

Riva del garda italie werd al aangedragen, en uit eigen ervaring kan dit meer dan bevestigen!
het zijn geen tracks voor beginners, er zijn hele uitdagende stukken te rijden.
De meeste komen ook weer uit in Riva, en gecombineerd met de shuttle services daar is het ideaal.

dit jaar gaan wij de vogezen waarschijnlijk proberen. hoor niks anders dan goeds daarover!
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Plaats reactie