Ledro meer 2014

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
bikejorgen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: di 20 april 2010, 14:56
Mijn mountainbike: scott scale 910 29er custombuild, scott foil racert

De vakantie komt er weer aan, wederom richting italie.
2e helft van juli zit ik op de camping bij het ledromeer en de bike gaat mee.
heb al veel info gevonden op het forum om leuke tochten te maken.
maar gerichte tips,tricks.gps tracks zijn zeker welkom.. 8)
live to ride!
kloekloek
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 21 november 2012, 11:58

Leuk! Ik zit daar halverwege augustus.
De racefiets gaat sowieso mee, maar waarschijnlijk ook de MTB. Heb jij leuke routes voor mij? De bedoeling is om vanaf te camping te gaan fietsen, en niet eerst de auto pakken.
kloekloek
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: wo 21 november 2012, 11:58

Die ga ik thuis even rustig bekijken.
Tx
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

kloekloek schreef:Die ga ik thuis even rustig bekijken. Tx
dat zou ik niet doen. Je moet ze ter plaatse gaan rijden!
bikejorgen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: di 20 april 2010, 14:56
Mijn mountainbike: scott scale 910 29er custombuild, scott foil racert

bert l. schreef:
kloekloek schreef:Die ga ik thuis even rustig bekijken. Tx
dat zou ik niet doen. Je moet ze ter plaatse gaan rijden!
:lol: dat ga ik zeker doen.
en op 26 juli ff naar riva om de aankomst van de craft bike transalp te kijken/beleven.
gaat een mooie mtb vakantie worden.
live to ride!
Gebruikersavatar
Kartoffel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 339
Lid geworden op: vr 5 juni 2015, 17:38
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM V4

Goedenavond allemaal,

Even een oud draadje weer oprakelen, want komende zomer hoop ik, mits de omstandigheden het toe laten, richting het Ledro meer af te reizen. Specifiek voor bovenstaande routes vroeg ik me af aan wat voor moeilijkheidsgraad ik moet denken? Ik ben al meerdere keren in het buitenland geweest (Oostenrijk, Italië, Duitsland, Frankrijk) en heb dus wel het een en ander aan ervaring, plus een prima fiets (Commencal Meta V4), maar ben zeker geen downhill koning. Ik ben op zoek naar mooie singletracks, maar bij voorkeur wel degene die nog een beetje te rijden zijn zonder je leven direct te riskeren :-D

Ik heb al rond zitten snuffelen op het internet, maar mocht iemand nog aanraders hebben voor specifieke routes om het Ledro meer heen dan laat ik me graag adviseren!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Inmiddels 10 jaar geleden. De tijd vliegt.

Hier een paar foto's.
https://photos.app.goo.gl/Ru3WGHRzNQLMgys66
Zoals je kunt zien heb ik een paar kleine stukjes gelopen op de Tremalzo Big Tour aan de zijde van het meer tussen Limone en Pregasina. Het meeste was destijds gewoon goed te doen. Het is zeer de moeite waard. Waar je skills je in de steek laten en angst wint, ga je gewoon een stukje lopen
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Meerendeel van de door jou geopperde routes gereden zo'n 7 jaar geleden. Toen voor de eerste keer in de bergen met een fully(canyon nerve)... Op de eerste route na niet meer hoeven lopen (banden te hard op gravel downhill is een nono).
Kortom met jouw fiets goed te doen tenzij je niet de juiste banden gebruikt... Destijds voor mij (nu nog steeds zelfde setje :-{ )conti mkII protection.

Succes en geniet r van!
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Ik ben er ook na de17e. Kom er al jaren en fiets veel inde omgeving. Er zijn verschillende routes voor elk wat wils.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

bert l. schreef: di 7 juli 2020, 20:55 Inmiddels 10 jaar geleden. De tijd vliegt.

Hier een paar foto's.
https://photos.app.goo.gl/Ru3WGHRzNQLMgys66
Zoals je kunt zien heb ik een paar kleine stukjes gelopen op de Tremalzo Big Tour aan de zijde van het meer tussen Limone en Pregasina. Het meeste was destijds gewoon goed te doen. Het is zeer de moeite waard. Waar je skills je in de steek laten en angst wint, ga je gewoon een stukje lopen
Mooie fiets Bert ;)
De Ponaie is een aantal jeren geleden heropend.
Was dit ervoor of erna?
Zelf iets van 30 jaar geleden daar geweest, met route beschrijvingen van Bike.
Tijd vliegt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Ik heb ook een aantal keer op de camping (Al Sole) bij het Ledromeer gestaan.
Natuurlijk is de Tremalzo een aanrader. Je kan dan afdalen naar Limone en met het bootje richting Riva. Best grappig.
Ik vond ook de route naar Concei en dan door omhoog naar de Rifugio Nino Pernici erg gaaf. Een lange klim maar als je daar bent, eerst een bord pasta naar binnen werken en dan afdalen naar Riva. Daar de vochthuishouding op peil brengen :bier: op een terrasje bij de haven en dan de laatste 600 hm weer omhoog naar Ledro. Een super dagtocht.
Ook aan de overkant van het Gardameer vanuit Malcesine de Monte Baldo op en richting Riva eraf, is ook wel een aanrader.
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

En ga een dagje canyoning doen. Erg gaaf daar in die omgeving. Wij zaten op camping Al Sole (slechte ervaring qua plaats ..) en ik heb toen een dagtochtje gereden op basis van een VVV routekaartje aldaar. Bepaalde singletracks tussen de groene alpen weiden door en naar beneden herinner ik me nog steeds. Dat zegt genoeg :D
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Medico
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 290
Lid geworden op: vr 2 november 2012, 04:30
Mijn mountainbike: Carbonda FM 936, on one scandal

Mocht je nog een mooi huisje/appartement willen huren in t ledrodal...heb goede ervaringen met www.lakeproject.it niet te duur en mooie huisjes (concei dal was onze favoriet qua lokatie...wel wat meer klimmen op de weg terug).
Vakmanschap is Meesterschap

Carbonda fm 936 viewtopic.php?f=14&t=144187
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

Medico schreef: wo 8 juli 2020, 17:20 Mocht je nog een mooi huisje/appartement willen huren in t ledrodal...heb goede ervaringen met www.lakeproject.it niet te duur en mooie huisjes (concei dal was onze favoriet qua lokatie...wel wat meer klimmen op de weg terug).
Niet mijn draadje maar kreeg elders ook Ledro aangeraden en dit ziet er prima en betaalbaar uit!
Plaats reactie