Alpen in de vroege lente

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
vlokkenfeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 14:25
Mijn mountainbike: Cube AMS 110

Volgende week rij ik vanuit Nederland naar Milaan. Ruimte om mijn fiets mee te nemen en misschien nog wel een dagje over om ergens te gaan biken.

Nu ben ik op zoek naar ervaring om in de vroege lente (april dus) al te gaan biken. Wat klimmen en wat single tracks zouden heerlijk zijn! Misschien zelfs aansluiten bij een guide / groep, omdat het anders wel erg solo wordt.

Waar is de sneeuw dus al gedooid en de tracks op orde. Noord alpen hebben weinig sneeuw gehad dus Bregenzerwald? Kan ook over zwitersland rijden (iets in de buurt van Chur?)

Hoop dat iemand zijn idee-en en ervaring kan delen!
Nimbus
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3901
Lid geworden op: zo 22 november 2009, 08:51
Contacteer:

Lijkt me dat er zeker op hoogte in hele Alpen wel sneeuw ligt.
Ik weet wel dat de Noordelijke Kalkalpen in het voorjaar geschikt zijn om te wandelen, als er zuidelijker nog veel sneeuw ligt.
Bregenzerwald ligt daar dus ook, helemaal in het westen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noordelijke_Kalkalpen" onclick="window.open(this.href);return false;

Anders Zuid-Duitsland?
Of aan de andere kant Noord-Italië?
"The German word for nipple is 'Brustwarze', breast wart. Here I feel is a nation that may be relied upon to produce a man's bike."
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gardameer, als je toch naar Milaan gaat... Lekker warm al.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
vlokkenfeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 14:25
Mijn mountainbike: Cube AMS 110

Gardameer, daar ben ik inderdaad in dat weekend erop. Moet allen naar Milaan om iemand van het vliegveld op te halen. Dacht, misschien zit er wat tussendoor... Doe dat wel vaker, maar dan is het meer zomer!

Of toch maar mijn snowboard inpakken! ;-)
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

je zal in de alpen in de dalen wel wat kunnen rijden, maar niet op hoogte en er gaat nog een paar cm vallen de komende dagen (dat zal op lager gelegen plekken regen zijn).
dus ik zou lekker doorrijden naar ticino (locarno of lugano) of het comomeer.
20 graden, pizza, ijs en kilometers singletrack! mag ik mee? :tong

http://www.bergfex.ch/graubuenden/wette ... e/?t=0_144" onclick="window.open(this.href);return false;
joergarms
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 429
Lid geworden op: zo 28 oktober 2012, 12:58
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega275 trail, custombuild. Dartmoor Primal 650 Custom. Propain Spindrift custombuild.
Contacteer:

Het wintersportseizoen is net afgesloten. Je kan er dus vanuit gaan dat er bovenin nog veel sneeuw ligt. Mijn ouders komen net terug van een rondje Zuid frankrijk/ Alpen, meerdere passen waren nog volledig Fermé!
Ik zou voor dit moment verder doorrijden en daar m'n meters maken.
Over een paar maanden terug naar de Alpen om daar t echte werk te doen.
Nukeproof Mega 275 Custombuild.
Dartmoor Primal 650b Custombuild.
Propain Spindrift Custombuild. (sold)
Giant ATX840 (retired)
Apex Ultegra racingbike.
Giant Ultimo stadsfiets.
vlokkenfeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 14:25
Mijn mountainbike: Cube AMS 110

Denk inderdaad dat het ticino of het comomeer gaat worden. Nu nog even op zoek naar een flowy single track route! Zag hier op het forum al het 1 en ander staan over het Comomeer. Even inlezen! ;-)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Onderweg gewoon ergens stoppen waar het mooi weer is én waar de sneeuw al is weggedooid.
Beetje lastig om vanachter m'n pc nu te bepalen waar jij zou kunnen biken ;)

En je snowboard past toch ook nog wel in de auto ?
Just in case...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Onderweg gewoon ergens stoppen waar het mooi weer is én waar de sneeuw al is weggedooid.
Beetje lastig om vanachter m'n pc nu te bepalen waar jij zou kunnen biken ;)

En je snowboard past toch ook nog wel in de auto ?
Just in case...
+1. Het is in Italië nu ook nog winter. Wij denken onterecht dat het daar áltijd zomer is. Zoek maar eens wat beelden op van de Giro d'Italia van afgelopen jaar. Die Giro wordt in mei verreden, maar ze reden dus nog regelmatig door de sneeuw en in de plensregen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Trek7
All rounder
All rounder
Berichten: 113
Lid geworden op: di 30 juli 2013, 11:53
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 7

Bregenzerwald is ook nog niet echt gezellig om te biken:

http://nl.bergfex.com/sommer/bregenzerwald/webcams/" onclick="window.open(this.href);return false;
Riding a Trek Fuel EX 7
mvdlans
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 872
Lid geworden op: za 16 mei 2009, 13:58
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer sxc70 2009, (Titus Moto-Lite 2005. Kona Kula deluxe 2005)
Contacteer:

't is maar net hoe hoog je wilt gaan met de fiets. Ik kijk uit m'n raam en de sneeuwgrens ligt dik boven de 2000m op de zuid hellingen, prima te doen dus.Let wel, hoe hoger hoe meer bagger is mijn ervaring in het voorjaar. Als je naar de 06 (Alpes Maritimes, Sospel/ Nice) gaat kan je je lol op op dit moment zonder dat je je de peentjes zweet. Of Finale Ligure.....

Shit, heb ik dit net zitten tikken, zie ik dat je al lang weg bent............ :oops: :winkie: :oops: :winkie:
Super biken (van XC tot Enduro) in de Zuid Franse Hautes Alpes rondom Gap? Stuur een PB'tje.
"To make a mountain of your life is just a choice"
vlokkenfeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 14:25
Mijn mountainbike: Cube AMS 110

Thx allen! Het is como geworden. Op meerniveau is het er al echt zomer. Op de berg (noordhellingen) ligt nog wel wat sneeuw. Rond het gardameer was het op hoogte ook wit (bijv op monte baldo).

Route van Como naar Bellagio is wel echt een aanrader! En dan relaxed met de boot terug!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Klinkt goed. Heb je foto's ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
vlokkenfeest
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 9 april 2014, 14:25
Mijn mountainbike: Cube AMS 110

We gaan weer eens buiten het seizoen biken in de Alpen! Maar dat moet kunnen toch met die slechte winter in de zuidalpen? Iemand nog recent (laatste paar weken) rond het Garda meer geweest?
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Webcams en weerberichten bekijken? Volgens mij ligt er bar weinig sneeuw momenteel. Dus als je nu gaat kun je misschien prima terecht in Oostenrijk en Italie.
Plaats reactie