Tsjechië / Polen: Pod Smrkem

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Leuk filmpje! Het is ideaal daar, zowel voor kids als cracks!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Singltrek Pod Smrkem is zeker een aanrader. De aangelegde trails daar zijn echt een achtbaan voor de mountainbiker.

Ben er afgelopen jaar September geweest met een aantal vrienden. En ik wil zeker nog een x terug!

Alle voorzieningen zijn aanwezig daar. Wat me vooral opviel is dat het rijden daar gratis is!
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

FF een kickje, binnenkort ga ik ook een weekendje naar Pod Smrkem. Gisteren een leuk apartement daar in de buurt geboekt 8)
Met wat voor soort banden kun je daar het beste rijden (rood/zwart) ? In de filmpjes lijkt het vnl bosgrond maar ik zie ook wat stenen, is sidewall protectie bv een aanrader?

Momenteel heb ik NoNi 2.25 ss achter en NoNi 2.35 ss of een Forekaster 2.35 EXO voor, is dat voldoende of moet ik aan iets van een Highroller denken?
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Ik zou zeggen, kies hetzelfde wat je op de Utrechtse heuvelrug rijdt. Je rijdt 99% in het bos, maar de track is zo aangelegd dat het niet onderhoud nodig heeft. Dus verwacht geen off camber wortel secties of rock-gardens. Maar ook geen remkuilen! Het is echt een flowtrail, geen DH.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

NoNi is een prima keuze, alles wat een beetje grip heeft op een natte ondergrond en niet te zwaar rold is prima. Ik zou geen Lite skin Thunder Burt's nemen, maar een High Roller is ook to much. Alles ertussen is prima. Ik heb hier gereden met Hans Dampf voor en Rock Razer achter, maar ook met een NoNi/RaRa combi. beide prima.
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Je hebt idd geen volle bak enduro banden nodig.
Ik zou wel effe tubeless gaan, ik heb er met biba's een paar keer lek gereden.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

TenZNL schreef: zo 17 maart 2019, 13:43 FF een kickje, binnenkort ga ik ook een weekendje naar Pod Smrkem. Gisteren een leuk apartement daar in de buurt geboekt 8)
Met wat voor soort banden kun je daar het beste rijden (rood/zwart) ? In de filmpjes lijkt het vnl bosgrond maar ik zie ook wat stenen, is sidewall protectie bv een aanrader?

Momenteel heb ik NoNi 2.25 ss achter en NoNi 2.35 ss of een Forekaster 2.35 EXO voor, is dat voldoende of moet ik aan iets van een Highroller denken?
Ga je voor een weekendje zelf rijden met de auto, of vliegen?
Dit soort bestemmingen lijken me best leuk, maar >800km enkel voor een (lang?) weekend vind ik wel erg ver.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

markpatat schreef: ma 18 maart 2019, 10:01 Ik zou zeggen, kies hetzelfde wat je op de Utrechtse heuvelrug rijdt. Je rijdt 99% in het bos, maar de track is zo aangelegd dat het niet onderhoud nodig heeft. Dus verwacht geen off camber wortel secties of rock-gardens. Maar ook geen remkuilen! Het is echt een flowtrail, geen DH.
UHR rij ik normaal met een Ardent race 2.2 achter en NoNi/Forekaster 2.35 voor. Normaal pak ik de Noni`s voor Ardennen en Duitsland (en afgelopen zomer Zwitserland). NoNi it is then, thnx heren :)
kermit schreef: ma 18 maart 2019, 13:11 Ga je voor een weekendje zelf rijden met de auto, of vliegen?
Dit soort bestemmingen lijken me best leuk, maar >800km enkel voor een (lang?) weekend vind ik wel erg ver.
Met de auto, vrijdag rijden, 2 dagen knallen en maandag weer op het gemakje terug. Je leeft maar 1x :wink:
Dunc@n schreef: ma 18 maart 2019, 10:30 NoNi is een prima keuze, alles wat een beetje grip heeft op een natte ondergrond en niet te zwaar rold is prima. Ik zou geen Lite skin Thunder Burt's nemen, maar een High Roller is ook to much. Alles ertussen is prima. Ik heb hier gereden met Hans Dampf voor en Rock Razer achter, maar ook met een NoNi/RaRa combi. beide prima.
Dus de Ardent race zou ook nog wel kunnen? Da`s wel erg leuk om the driften, het enige punt is dat dit geen EXO-uitvoering is
Jefro98 schreef: ma 18 maart 2019, 10:51 Je hebt idd geen volle bak enduro banden nodig.
Ik zou wel effe tubeless gaan, ik heb er met biba's een paar keer lek gereden.
Te veel geklieder, Jeff. Ik wissel regelmatig.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Pod Smrkm is echt gaaf, ook voor een weekend! Buiten dat kan de streek ook wel wat van onze euro’s gebruiken. Ligt trouwens nu nog wel met sneeuw, nog zeker een paar weken wachten!

Als je daar bent, kan je ook net over de grens in Swieradow Zdroj meer enduro vinden. De flowtrails van pod smrkm komen daar vlakbij. Combinatie is supermakkelijk te maken! Check trailforks bv. Er is ook een cabinelift, die zal alleen niet heel het jaar draaien.
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

markpatat schreef: di 19 maart 2019, 11:38 Als je daar bent, kan je ook net over de grens in Swieradow Zdroj meer enduro vinden. De flowtrails van pod smrkm komen daar vlakbij. Combinatie is supermakkelijk te maken! Check trailforks bv. Er is ook een cabinelift, die zal alleen niet heel het jaar draaien.
Na wat zoeken op Trailforks kwam ik idd nog veel meer tegen:
Świeradów Zdrój
Enduro MTB 2017
Enduro MTB 2018

En als je gewoon op de kaart kijkt in die regio, dan zit de hele grens daar vol met tracks en routes. Een lang weekendje is bij lange na niet genoeg :lol:
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Vanaf wanneer kun je daar met enige zekerheid sneeuwvrij rijden?
Waar woke is, is vuur
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

TenZNL schreef: do 21 maart 2019, 20:03

Na wat zoeken op Trailforks kwam ik idd nog veel meer tegen:
Świeradów Zdrój
Enduro MTB 2017
Enduro MTB 2018

En als je gewoon op de kaart kijkt in die regio, dan zit de hele grens daar vol met tracks en routes. Een lang weekendje is bij lange na niet genoeg :lol:
Daarom blijf ik er nog even hangen na het weekend. :D :D
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

De sneeuwhoogtes worden bijgehouden op wintersport sites zoals hier:

https://www.snowplaza.nl/polen/swierado ... euwhoogte/
Er zou nu 0 cm liggen, maar er wordt wel wat verwacht. De temperatuur is ook flink boven nul.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens andere bronnen ligt er nog 120cm op de berg en 100 cm in het dal:
https://www.weeronline.nl/Wintersport/P ... 4079074/15


Beiude bronnen zijn het wel over eens dat het 's nachts niet vriest en dat het zaterdag 16 graden wordt.
Olie66
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 2 februari 2016, 14:44
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SLX 7.9

Dit is een link naar een Tjechiesche site met bikeparken https://www.trailhunter.cz/mapa-mtb-sin ... ch-center/ Hij heeft ook een yt-kanaal https://www.youtube.com/channel/UC751Xu ... yMlUO1JgYA

Bkxc heeft afgelopen week ook filmpjes op yt gezet van een paar trailparken in Tjechië. https://www.youtube.com/watch?v=OQC6F2P1Wq0&t=2s

Wij zijn van plan om in de augustus naar Tjechië te gaan.
Laatst gewijzigd door Olie66 op zo 2 juni 2019, 14:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie