Routes in Denemarken.

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Vandaag de trails van Svinkløv en Slettestrand gereden. Dit is een parcours door bos en duinen van ongeveer 30 km lengte en zo'n 350 hms. Ook hier weer een blauwe route met rode en zwarte uitstapjes. Rood is vooral met pittige wortelklimmetjes en afdalingen, krappe switchbacks en drops. Zwart is best lastig met houten obstakels en een paar beste heftige rotsige afdalinkjes. Niet alles is zo perfect onderhouden als veel Nederlandse trails en waarschuwingsbordjes kennen ze ook niet 😀. Dat maakt dat je soms wel even goed moet uitkijken. Al met al erg leuke trails die toch net wat pittiger zijn dan wat wij in NL gewend zijn.

Stukje zwarte route
Afbeelding
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Poe, Slettestrand niet goed onderhouden ?
Ik denk dat de chef daar dat heel anders beleeft.
Volgens mij is het wel aangegeven, alleen in de zin dat je een rode of zwarte trail hebt. Het is dan overbodig om alles apart te markeren (heel extreme dingen zitten er niet in)

Zal een mooie vakantie zijn die je hebt :-q
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Freediamond87
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 394
Lid geworden op: zo 12 januari 2014, 15:28
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy C

Vandaag Slettestrand nog een keer gedaan en het is toch wel een erg leuk rondje. Dat van dat onderhoud moet ik idd wat nuanceren want de trails liggen er erg mooi bij. Wat ik bedoelde is dat in NL waarschijnlijk wat eerder ingegrepen zou worden als bepaalde obstakels door slijtage wat te gevaarlijk zouden worden voor de gemiddelde mtb'er. Ik heb de indruk dat men hier de erosie wat meer op z'n beloop laat waardoor de uitdaging wel wat groter wordt. Maar echt extreem wordt het nooit, ook niet op de rode trails.
Overigens ligt vlak bij Slettestrand ook een klein rondje van 6 km bij Kollerup wat ook erg leuk is
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Eind april zit ik een week in de buurt van Ulfborg. Komoot en Alltrails hebben mij nog niet heel veel ideeën gegeven voor mountainbiketracks. Zoek ik niet goed, of is het allemaal op een uur of meer (auto)rijden voor je iets leuks tegenkomt?

Ideeën voor gravelroutes in die buurt zijn ook welkom, die mogelijkheid is er ook voor mij.
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
S13
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: wo 4 november 2020, 00:06

Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Dit filmpje geeft ook een goede indruk van wat er te rijden is: https://www.youtube.com/watch?v=nU9U7gax3vU
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

Ik heb in Denemarken veel gezocht op "MTB Spor".

Soms heb ik ook een half uur, tot uur in de auto gezeten voor bepaalde routes om te MTBen,
Het is niet zoals in Nederland, dat je vanuit je huis naar een route kan fietsen. :lol: :lol:
Tenzei je echt naast de routes een huisje hebt gevonden.

Ook viel mij op dat routes die ik gefietst heb, overal start plekken gemaakt zijn door DK. (bankjes, parkeerplaatsen, toiletten)
Dit zijn vaak de start plekken voor meerdere activiteiten in die *plantation & Plantage* zoals hun dat noemen.
Deze zijn ook officieel herkend door google maps.
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1398
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

S13 schreef: zo 8 januari 2023, 23:09 Hier staan er wat op:
https://singletracker.dk/da/mtb-spor-i-danmark


Hier kan ik zeker wat mee. Dichtstbijzijnde trail is op een uurtje fietsen.
Mjelnir schreef: ma 9 januari 2023, 10:03 Dit filmpje geeft ook een goede indruk van wat er te rijden is: https://www.youtube.com/watch?v=nU9U7gax3vU
Oeh, dat ziet er gaaf uit! Nog niet alles gezien, maar er is zeker wat te beleven!!
Tristaan schreef: do 12 januari 2023, 08:29 Ik heb in Denemarken veel gezocht op "MTB Spor".

Soms heb ik ook een half uur, tot uur in de auto gezeten voor bepaalde routes om te MTBen,
Het is niet zoals in Nederland, dat je vanuit je huis naar een route kan fietsen. :lol: :lol:
Tenzei je echt naast de routes een huisje hebt gevonden.

Ook viel mij op dat routes die ik gefietst heb, overal start plekken gemaakt zijn door DK. (bankjes, parkeerplaatsen, toiletten)
Dit zijn vaak de start plekken voor meerdere activiteiten in die *plantation & Plantage* zoals hun dat noemen.
Deze zijn ook officieel herkend door google maps.
Ik had ook niet verwacht dat ik direct aan een route zou zitten, zo hebben we de vakantie ook niet gepland. Ik zal daar ook eens op gaan zoeken, kijken wat ik tegen kom!

Bedankt!!
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Graag gedaan. Benieuwd hoe je het gaat vinden. Wil er zelf ook graag een x heen
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

In de mei vakantie zitten we met het gezin een week aan de westkust vlakbij Blabjerg Klitplantage.
Die wil ik graag fietsen maar het meenemen van mijn fully vindt ik wat te veel gedoe dus ik wil daar graag een beetje een knappe fiets huren voor 1 of 2 dagen.

Ik heb eea uitgezocht en kwam dit topic tegen. Bevestigd mijn vermoeden dat je daar leuk kunt fietsen maar het vinden van een huur fiets blijkt lastig.

Uiteindelijk na lang zoeken een partij gevonden waar je een recreatie of prof mtb kunt huren...

De prof fietsen:
https://blavandbike.de/produkt-kategori ... mtb-proff/

Ik weet niet wat hun verstaan onder prof fietsen maar deze amateur wil daar niet op fietsen... :lol:

Iemand een suggestie of hoe ik moet zoeken ?
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

ik heb geen contacten meer van de laatste keer, maar ik heb toen een lokale mtb vereniging gecontacteerd en die gaven goede tips, waarschijnlijk kunnen ze je ook goed informeren mbt lokale verhuurders.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Tristaan
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 26 mei 2022, 21:01
Mijn mountainbike: Scott Scale RC Team 2022

jsj schreef: vr 27 januari 2023, 14:23 In de mei vakantie zitten we met het gezin een week aan de westkust vlakbij Blabjerg Klitplantage.
Die wil ik graag fietsen maar het meenemen van mijn fully vindt ik wat te veel gedoe dus ik wil daar graag een beetje een knappe fiets huren voor 1 of 2 dagen.

Ik heb eea uitgezocht en kwam dit topic tegen. Bevestigd mijn vermoeden dat je daar leuk kunt fietsen maar het vinden van een huur fiets blijkt lastig.

Uiteindelijk na lang zoeken een partij gevonden waar je een recreatie of prof mtb kunt huren...

De prof fietsen:
https://blavandbike.de/produkt-kategori ... mtb-proff/

Ik weet niet wat hun verstaan onder prof fietsen maar deze amateur wil daar niet op fietsen... :lol:

Iemand een suggestie of hoe ik moet zoeken ?

Als je de Blåbjerg Klitplantage – MTB routes wilt gaan fietsen en zwart en rood, is een dropper wel ideaal.
Heb hem ook gedaan op mijn XC mtb, verder is het goed te doen.

Zie daar op de website alleen simpele hardtrails bikes staan.
Is e turas dhachaigh a th’ ann am beatha. :bier:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In Varde verhuren ze volgens deze website wel een fully.

https://bikein.dk/cykeludlejning/
jsj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 197
Lid geworden op: zo 6 januari 2019, 13:13

thanks, ga ik eens bekijken
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Als je in de buurt van Varde leuk wil biken kun je ook hier eens kijken. Toen ik nog in DK woonde heb Ik daar 2x een XCO wedstrijd gehad. Zeker leuke tracks daar. Als je wat meer in het buitenland komt niet extreem lastig, maar zeker een leuk rondje :).
Plaats reactie