The do's in Riva del Garda (e.o.)?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Monte Baldo kun je met de lift omhoog en daarna afdalen en weer vlak fietsen naar start punt kabelbaan.
Malcesine is leuk voor je vrouw voor shopping, wel heel toeristisch en na 10 uur overladen met touristen, Riva del Garda is veelzijdiger en leuker.

Om files te mijden vroeg op de weg zijn rond 7 uur lekker rustig, je vrouw brengen naar Riva del Garda, samen een boulevard wandeling doen, prachtige stad met strand, boulevard, shopping en uitstekende restaurants. Je vrouw in Riva laten, ze vermaakt zich zeker.

Doorrrijden naar kabelbaan Monte Baldo daar auto parkeren, afdalen en terug naar auto. Denk aan verlichting en gele schouderband voor fietsen in tunnels, is verplicht en je wilt niet door een auto of bus overreden worden.

Gegarandeerd een heerlijke dag voor jouw en je vrouw.
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
Jroelie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 22 november 2010, 10:25
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert

Weet iemand een (of meerdere) website's waar MTB routes te vinden zijn in de omgeving van noordelijk Gardameer? Dan kan ik vooraf even de route checken en lekker fietsen over 2 weken...
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

http://qooqle.nl/?q=mtb+gardameer" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jroelie schreef:Weet iemand een (of meerdere) website's waar MTB routes te vinden zijn in de omgeving van noordelijk Gardameer? Dan kan ik vooraf even de route checken en lekker fietsen over 2 weken...
Als je even zoekt op Gardameer of Ledromeer in dit forum, dan zul je zien dat deze vraag al een keer of 5 beantwoord is. W.o. al een paar keer door ondergetekende met verwijzing naar de GPS tracks en het foldertje/kaartje met de routenummers.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
bootlinks
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 40
Lid geworden op: zo 23 december 2012, 11:26
Mijn mountainbike: Scott scale 930

Ter plaatse is een blauwe klapper te koop met uitneembare bladen die zijn geplastificeerd. 35 routes aan de noordzijde van het Gardameer, Supergoed beschreven en makkelijk mee te nemen. Voor maar twee tientjes!
mtbtilburg.nl
wiebie
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 319
Lid geworden op: ma 23 augustus 2010, 14:07
Mijn mountainbike: Specialized Rumor

Jroelie schreef:Weet iemand een (of meerdere) website's waar MTB routes te vinden zijn in de omgeving van noordelijk Gardameer? Dan kan ik vooraf even de route checken en lekker fietsen over 2 weken...
vind zelf gardamtb.com de makkelijkste :-q
Gebruikersavatar
Timo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1749
Lid geworden op: za 8 januari 2005, 11:45

Tank schreef:Monte Baldo kun je met de lift omhoog en daarna afdalen en weer vlak fietsen naar start punt kabelbaan.
Malcesine is leuk voor je vrouw voor shopping, wel heel toeristisch en na 10 uur overladen met touristen, Riva del Garda is veelzijdiger en leuker.

Om files te mijden vroeg op de weg zijn rond 7 uur lekker rustig, je vrouw brengen naar Riva del Garda, samen een boulevard wandeling doen, prachtige stad met strand, boulevard, shopping en uitstekende restaurants. Je vrouw in Riva laten, ze vermaakt zich zeker.

Doorrrijden naar kabelbaan Monte Baldo daar auto parkeren, afdalen en terug naar auto. Denk aan verlichting en gele schouderband voor fietsen in tunnels, is verplicht en je wilt niet door een auto of bus overreden worden.

Gegarandeerd een heerlijke dag voor jouw en je vrouw.
Klinkt goed :) Zal daar nog wel een kaartje regelen bij een fietsenzaak of VVV kantoor. Maandag vertrekken we dus dat komt al lekker dichtbij.
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Ik heb niet de puf om het hele topic door te lezen, sorry :tong
Ik ga volgende week naar Gardameer, Pischeira.
De fiets blijft thuis, maar ik wil wel een keer een mooie tocht maken.
Zijn er mogelijkheden om een fiets te huren, met lift of busje naar boven en dan een mooie afdaling van een paar uur onder begeleiding van een gids?
Er moet niet te veel klimmen in zitten, want astma i.c.m. met hitte en veel hoogte meters is geen goede combi.
Is Riva dan de beste locatie of kan het ook zuidelijker?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jamis Diablo schreef:Ik heb niet de puf om het hele topic door te lezen, sorry :tong
Zullen wij dat dan maar voor je doen? :bier:
Er is een zoekfunctie en je kunt het ook opgoochelen: http://qooqle.nl/?q=mtb+gardameer
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

:-) thanks Bert, die had ik ook gevonden, ik had wel iets gedaan..
Ik ben meer op zoek naar ervaringen, dus eigenlijk is mijn vraag:
Waar kan ik het beste een route uitkiezen?
heidi
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: ma 7 augustus 2006, 15:22
Mijn mountainbike: I am Specialized

Jamis Diablo schreef::-) thanks Bert, die had ik ook gevonden, ik had wel iets gedaan..
Ik ben meer op zoek naar ervaringen, dus eigenlijk is mijn vraag:
Waar kan ik het beste een route uitkiezen?
Aangezien je blijkbaar niet de moeite neemt even rustig te lezen in dit topic en ook niet omhoog wilt/kunt fietsen kan ik me er natuurlijk ook makkelijk vanaf maken door niet te antwoorden. Maar voor jou type mens stel ik dan het volgende voor: huur een fiets bij Carpentari in Torbole en boek een shuttle naar de Tremalzo. Veel plezier!
bikejorgen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 259
Lid geworden op: di 20 april 2010, 14:56
Mijn mountainbike: scott scale 910 29er custombuild, scott foil racert

torbole is wel anderhalf uur rijden vanaf pesciera.
maar met een shuttle de tremalzo op word veel gedaan, ik zag er verschillende langs komen toen ik omhoog fietste (is goedkoper :wink: ).
wel hele leuke afdaling niet heel technisch, maar wel een prachtig uitzicht op het gardameer ruim duizend meter lager.
live to ride!
CubeRFR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: ma 1 maart 2010, 22:21
Mijn mountainbike: Cube Stereo Elixer R1

Paar jaar geleden ben ik op vakantie geweest naar Pesciera ( MTB's achterop de auto ).
Ik werd alleen niet echt blij van de MTB mogelijkheden aan de zuidkant van het Gardameer.
Heb toen besloten om weer terug te gaan naar Riva, en toen kon ik mijn hart weer ophalen met mooie routes en omgevingen.
Mijn mening is dat als je een boot of Jetski hebt, dan is Pesciera top, wil je echt mooie meters maken op de MTB dan is de noordelijke kant van het Gardameer super!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Dank allen, ook voor het stempel 'jou type mens' ;-)
Ik ga in Torbole een fiets huren.
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Gezien mijn verloofde in Milaan werkt en studeert staat permanent een Volvo XC60 AWD 2.4D 5 cylinder met Specialized Camber Carbon Expert maat M 1.70-1.80 meter (zie link hieronder) met plateau pedalen en schoenen maat 42 met alle kaarten en nieuwste Garmin GPS geparkeerd bij Verona airport.

Goedkope retourvluchten naar deze luchthaven te over (Transavia, Easyjet) en slechts 1 1/2 uur rijden naar Torbole, Riva del Garda.

Deze combinatie is te huur / leen voor liefhebber(s) gezien ik niet elk weekeinde in Riva ben :)

Accommodatie en restaurant tips zijn vanzelfsprekend gratis inbegrepen.

Als je met groep en of dame gaat zijn in Torbole en Riva del Garda uitstekende MTB verhuurders met ook shuttle bussen.

Leuk voor een vrijdag - zondag weekeinde :-D of langer. . .

Stuur voor informatie of een keer meefietsen mij een PM.

Ton
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
Plaats reactie