The do's in Riva del Garda (e.o.)?

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Nog mensen in de buurt van het Garda meer om komende 2 weken een ritje te maken?
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Ja ik, pm Japie
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

japie carbon schreef:Nog mensen in de buurt van het Garda meer om komende 2 weken een ritje te maken?
Tank schreef:Ja ik, pm Japie
Veel plezier Jaap! :D
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1303
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

japie carbon schreef:Nog mensen in de buurt van het Garda meer om komende 2 weken een ritje te maken?
I wish...... :-{ .
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
benski3
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 18:02
Mijn mountainbike: xtrail mud 7.0 of trek 4900

van 26-09 tot ongeveer 04-10-2014 kan iets langer worden ligt eraan of het leuk is daaro in het zuiden van gardameer.
Tank
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 17:23
Mijn mountainbike: Specialized Camber Expert Carbon 29

Dan ben ik in de buurt, stuur pm
Everything you need. Nothing you don't. http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=98498
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

Wat het allermakkelijkste is, en t kost je weinig; een gids! Micheal cycle shiel boeken via luca's bike shuttle, of met Nick van Carpentari bike shop gaan rijden. Daar zijn overigens prima fietsen te huren.
Aanraders;
Coast trail
Coast to coast trail
Navene
601
Coast trail vanaf de top van de altissimo
Santa Barbara
Malga palear
Tremalzo Icm contrail ipv de sentiero richting riva.
Tremalzo ri limone.
Skull of val di diaol, Icm met traole trail( echt topper, hard en snel;-)
En zo ontzettend veel meer....

Ik rij er altijd met de bike shuttle van Luca. Dit vanaf 1998 toen nog op de hardtail en v brakes... Long time gone;-)

Mijn beste tip; gids, of aanpikken bij een groep Duitsers die rammen.
Niks is bewegwijzerd, dus ziet iets er leuk uit? Duik erin!

Camping? Maroadi, in torbole tov shuttle station, netjes en geen gezeik.
Neem een dik fietsslot mee, of leg ze in de auto, word helaas veel gejat daar.
Eten? Sla riva even over, allemaal ruk en toeristen uitbuiting. Gewoon lekker een pizza in je hoofd duwen in torbole voor helft van de prijs.
Sneeuw? Tot half mei ongeveer op altissimo en Tremalzo. Dit jaar bij bike festival rustig nog 3 meter op de top.

Heel veel plezier en ik wou dat ik er nu was...:-)
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Als ik alles lees ben ik ook enthousiast om ri Gardameer af te reizen. Nu nog de nodige KM maken want ik heb te lang stilgestaan. Wat ik mij afvroeg, is het handig om met een gps device te rijden of maar vertrouwen op de bordjes die de route aangeven?
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

Bordjes ga je niet vinden daar, kom eigenlijk omdat vrijwel elk pad illegaal is om te rijden.
Eventuele boete is 45 euro;-) kans op controle is klein.

Gps en kennis van kaart is wel handig, er zijn ongetwijfeld bizar veel routes te vinden als bestand.
Nogmaals; ik kom er sinds 1998 op de fiets, maar afgelopen jaar met een gids weer bizar veel paadjes erbij geleerd. Dat is het geld dubbel en dwars waard.
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Nu alleen nog een geschikt appartement / vakantiepark vinden dat een beetje in het noorden vh gardameer ligt. Vrouwen kids hebben ook eisen :)
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

Vakantie woningen zat daar, mocht je in het hoogseizoen gaan, dan zou ik eerder rond Arco zitten. Iets verder naar de shuttles toe maar veeeeeel rustiger. Riva zelf zou ik vermijden, torbole en nago is echt prima.
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

ralphkrook schreef:Vakantie woningen zat daar, mocht je in het hoogseizoen gaan, dan zou ik eerder rond Arco zitten. Iets verder naar de shuttles toe maar veeeeeel rustiger. Riva zelf zou ik vermijden, torbole en nago is echt prima.
PFFF nu al zware discussies over evt locatie en complex waar we evt heen kunnen. Zuiden vh gardameer heeft veel meer keus. Moet ik iedere keer gebracht en gehaald worden.
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

Als je ergens niet wilt zitten dan is het wel het zuiden.... Soort Friesland met meer caravans...
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
Gebruikersavatar
rapsac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 4 maart 2007, 21:33

abreukel schreef:
ralphkrook schreef:Vakantie woningen zat daar, mocht je in het hoogseizoen gaan, dan zou ik eerder rond Arco zitten. Iets verder naar de shuttles toe maar veeeeeel rustiger. Riva zelf zou ik vermijden, torbole en nago is echt prima.
PFFF nu al zware discussies over evt locatie en complex waar we evt heen kunnen. Zuiden vh gardameer heeft veel meer keus. Moet ik iedere keer gebracht en gehaald worden.
Het gaat toch niet om meer/minder keus? Maar om de juiste keuze... en dat is het noorden :winkie:
Torbole, Riva of Arco. Ook voor familieleden en kids zat te doen! Advies niet opvolgen = veel spijt krijgen. Vanaf zuiden naar noorden is in vakantieperiode niet echt te doen met auto ivm drukte en is bovendien best een eind rijden!
ralphkrook
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: za 27 maart 2010, 19:10

Sluit ik me volledig bij aan, naar ik noem maat wat: decencano is al een 1,5 uur rijden als je mazzel hebt...
Na de rit ff lekker een kouwe paullaner naar binnen klappen op een terrasje is echt wel ff beter dan zwetend tegen een autostoel aangeplakt zitten. Tenzij "klef" de voorkeur is;-)

Bovenin het meer is nog een wildpark, mocht je dat willen bezoeken, naast via ferrata, canyoning, klimmen, enz enz... Zuidelijk van de lijn limone, Malcesine zeg maar zijn de bergen weg en die worden vervangen door heul veel toeristen.
Jezus turned water into wine. I once turned a bankloan into beer... Your turn Jezus...
Plaats reactie