Oisons(l'alp dhuez en les deux alpes)

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
brasbiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: do 29 juli 2010, 22:33
Mijn mountainbike: Epic 29" fsr carbon
Contacteer:

De tweede week van juli 2013 met de family naar het gebied oisons. Schijnt daar prima te biken te zijn, inmiddels mooie site ontdekt. http://www.bikes-oisans.com/IMG/pdf_Gui ... Oisans.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben benieuwd of iemand ervaring heeft met dit gebied? En of er toevallig bikers zijn die daar dan ook zitten. Volgens mij is het niet verstandig alleen te gaan, dus weet iemand hoe en waar je daar ter plekke andere bikers kan treffen?

Gr
Spongebob
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 740
Lid geworden op: zo 7 augustus 2005, 11:31
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Marathon 2013 | Scott Addict R3 09 | Trek Mountaintrek pekelbak
Contacteer:

Ken een deel van het gebied van de racefiets (rond Alpe d'Huez) en er lopen naar zeggen van mtb-ers die ik daar sprak tal van mooie routes. Maar goed, dat wist je ook al van die brochure :-q Ik zou wat lokale mtb clubs googlen of eens informeren bij de Nederlanders van Chalet Beyond Heb in 2010 in een chalet gezeten via hen, prima bevallen.
Hier staat normaal gesproken een gevatte en goedgekozen spreuk of link naar een goedendoelenactiepagina
hotdog
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 428
Lid geworden op: wo 29 september 2004, 15:42
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 8.9 2016 Stealth + Canyon Lux CF World Cup 7 Xcobalt 2023

12-14 juli is er de megavalanche, een downhill/freeride wedstrijd evenement wat echt het bekijken waard is.
De sfeer, de voornamelijk Engelse deelnemers die hun uiterste best doen om de coolste te zijn, de gear, je kijkt je ogen uit.

Ik ben er in 2011 geweest, heb twee keer de alpe beklommen om vanaf het dorp alpe dhuez offroad verder te gaan.
Echt crosscountry is het niet daar, zorg voor een wat meer gravitygerichte uitrusting.

De tweede keer dat ik op de alpe was heb ik vanaf het dorp de route van de megavalanche gevolgd tot het mij te steil werd (XC fietsje, niet geschikt voor dit soort dingen)
Vanaf dat punt kon ik ook rechtdoor langs de berg een wandelroute volgen die uiteindelijk, na heel lang op ongeveer dezelfde hoogtelijn te blijven, in Oz station uit kwam.

Vanaf daar het asfalt gevolgd naar Oz, toen naar Allemont en vanaf daar terug naar de camping.
Zodoende kom ik dus aan mijn onderschrift :)

Code: Selecteer alles

climb    →   enjoy view
  ↑            ↓ 
rest     ←   descend
Plaats reactie