Twee dagen fietsen in Luxemburg

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
Jafoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 15:52

Het lokale rondje Berdorf-Beaufort, vanwege eerdere positieve aanbeveling in dit topic. Alleen ben wel benieuwd naar de variant die jij ervan hebt gemaakt met wat alternatieve wegen via Komoot. Kan je bijvoorbeeld de strava activiteit (evt in pb) delen?
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

https://www.komoot.nl/tour/881128129?ref=itd

Rondje van 18 km/400HM.

Was einde middag na aankomst in Berdorf, “even” de buurt verkennen.
Hou rekening met wat korte stukken lopen, zitten bruggetjes, trappen en wandelpaden bij.
Mocht je wat langer willen fietsen raad ik absoluut die Millman Trail aan: 40, 70, of 100 km. GPX makkelijk online te vinden.
Jafoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 15:52

Merci!

Ik twijfel nu tussen de route Berdorf-Beaufort of de MMT van 40, afstand is gelijk. Wat is mooier en meer aan te raden? (minder asfalt/meer singletrack)
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dan zou ik de MMT pakken, maar maakt niet heel veel uit. De MMT pakt veel stukken mee van de vaste routes daar.
Het mooie van mijn 1e verkenningsritje is dat je na de start in Berdorf al snel de “Flowiger Downhill” neemt, een lange snelle afdaling tussen grote rotspartijen door.
Als ‘t kan (evt met een overnachting in Berdorf) zou ik ze lekker allebei rijden. Absoluut de moeite waard. In beide ritten zit wel de beruchte Gladiator Hill. Be prepared. :winkie:
Jafoort
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 oktober 2020, 15:52

Giant-E schreef: za 10 september 2022, 16:46 Dan zou ik de MMT pakken, maar maakt niet heel veel uit. De MMT pakt veel stukken mee van de vaste routes daar.
Het mooie van mijn 1e verkenningsritje is dat je na de start in Berdorf al snel de “Flowiger Downhill” neemt, een lange snelle afdaling tussen grote rotspartijen door.
Als ‘t kan (evt met een overnachting in Berdorf) zou ik ze lekker allebei rijden. Absoluut de moeite waard. In beide ritten zit wel de beruchte Gladiator Hill. Be prepared. :winkie:
Je advies opgevolgd 🙏
MMT 40 is een mooie route, vooral de 2de helft was gaaf. Niet al te technisch maar voldoende uitdaging en fantastische omgeving.
Je verkenningsritje was zeker de moeite waard, die afdaling is tof. Alleen 1 wandelpad daarna was zowel omhoog als naar beneden een beproeving 🤣 Verder goed te doen. Die trap afdaling tegen het einde was een mooie afsluiting. Dank.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4823
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jafoort schreef: za 17 september 2022, 18:46
Giant-E schreef: za 10 september 2022, 16:46 Dan zou ik de MMT pakken, maar maakt niet heel veel uit. De MMT pakt veel stukken mee van de vaste routes daar.
Het mooie van mijn 1e verkenningsritje is dat je na de start in Berdorf al snel de “Flowiger Downhill” neemt, een lange snelle afdaling tussen grote rotspartijen door.
Als ‘t kan (evt met een overnachting in Berdorf) zou ik ze lekker allebei rijden. Absoluut de moeite waard. In beide ritten zit wel de beruchte Gladiator Hill. Be prepared. :winkie:
Je advies opgevolgd 🙏
MMT 40 is een mooie route, vooral de 2de helft was gaaf. Niet al te technisch maar voldoende uitdaging en fantastische omgeving.
Je verkenningsritje was zeker de moeite waard, die afdaling is tof. Alleen 1 wandelpad daarna was zowel omhoog als naar beneden een beproeving 🤣 Verder goed te doen. Die trap afdaling tegen het einde was een mooie afsluiting. Dank.
Lees nu pas je bericht. Leuk om te lezen dat de routes je goed zijn bevallen. Blijft een geweldige omgeving om te mtb-en, dit soort ritjes vergeet je ook nooit meer.
Plaats reactie