Mooie makkelijke vakantie trails Zuid Europa gezocht

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
Plaats reactie
goldensax
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 januari 2022, 12:10

Hoi allen,

Ik ga over 2 weken met een vriend op vakantie voor 10 dagen ongeveer.
Ik heb zelf redelijk wat MTB ervaring, mijn kameraad wat minder. Kortom we zijn eigenlijk wel beginners ook al op leeftijd.
Ons idee is een last minute te boeken (bv Canarische eilanden, Griekenland of Italie) en daar een eMTB te huren. En dan lekker fietsen op mooie eenvoudige trails. Dus niet langs van die afgronden die ik bijvoorbeeld op Youtube heb gezien in Las Palmas.
We willen een kleine week fietsen.
Iemand een tip?
Alvast veel dank.

Willem
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15566
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

De beste tip die ik op zo'n brede vraag kan geven is om met een gids te gaan fietsen, al dan niet gecombineerd met verblijf. In mijn ervaring is het prijsverschil tussen zelf onderdak/eten en routes verzorgen en een georganiseerde trip boeken minder groot dan je zou denken. Een goede gids denkt mee met je vaardigheden en wensen en past de route daarop aan, bijkomend voordeel is dat je er ook nog wat van kan leren.Het grootste voordeel is dat je compleet verzorgd wordt en dat is op vakantie ook wel eens prettig. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ook erg leuk om het zelf uit te zoeken maar dat is ook een hoop werk, zowel qua voorbereiding als ter plaatse en ondanks hulpmiddelen als GPS en sites als trailforks blijft het zoeken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29960
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou ook een gids inhuren.
Wel duurder, naar die gids kan onderweg switchen, dat kan Wikiloc niet. :wink:
Let wel op, als jullie niveau te ver uit elkaar ligt, dan kan het vervelend worden voor jullie beiden, of tenminste voor 1 vd 2.
Dan kan je beter aansluiten bij een groep (of eigenlijk 2 groepen!) van een georganiseerde reis.

Grand Canaria is deze tijd meestal mooi weer en je kan er met een gids rijden.
Op de andere eilanden zal dat ook wel lukken, maar als je een week op pad bent is zelfs Gran Canaria niet zo groot.

La Palma zou ik even wegblijven, ligt onder een dikke aslaag.

YouTube filmpjes vertekenen altijd omdat ze de groothoeklens gebruiken.
Staat stoer en ook als de camera niet perfect is uitgericht staat toch alles er op.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

In Griekenland is net heel veel sneeuw gevallen. Met uitzondering van de bergen in het noorden zal dat over twee weken wel weg zijn, maar zo lekker warm als op de Canarische Eilanden is het daar dan zeker niet.
Plaats reactie