Bikeparks geschikt voor Hardtails

Benieuwd wat er nog meer in de wereld te biken valt naast Nederland en België? Of je hebt net een fantastische bikevakantie achter de rug en wilt de rest lekker maken met foto's en tips? Plaats het hier.
KarinMTB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

ma 2 maart 2020, 17:54

Livigno lees ik inderdaad heel veel over. Heb ik ook al een beetje naar gekeken.
Wij zitten dit jaar helaas vast aan de bouwvak en dan liepen de prijzen wel behoorlijk op.
Maar hopelijk kunnen we na dit jaar weer gewoon buiten de vakantie, dan ga ik zeker opnieuw kijken.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

ma 2 maart 2020, 18:43

KarinMTB schreef:
ma 2 maart 2020, 17:47
marcomtb1972 schreef:
ma 2 maart 2020, 10:37

Hallo Karin, het is handig als je aan geeft wat voor hardtails jullie rijden.

Als jullie bijvoorbeeld XC race machines rijden ( 100 mm vork, 2,2 banden, full carbon, zonder dropper ) of bijvoorbeeld hardtail`s met 130 mm veerweg of meer, een dropper en een setje DH banden.
Precies dat dus. Hollandse hardtails :winkie:
Dat was de belangrijkste vraag...
Tip 1: droppers! Scheelt heel veel in de bergen, zeker naarmate de trails bergaf uitdagender, langer, steiler worden.
Tip 2: bredere volumineuzere banden kiezen die meer grip en lekbestendigheid bieden. Zolang het stevig XC-en blijft bv zoiets als NoNi's 2,35, bij voorkeur tubeless. Tubeless zijn ze op nog wat lagere druk te rijden, wat extra comfort en nog betere grip met zich meebrengt, naast minder kans op lekrijden.

Ook erg mooi: Dolomieten, de Sella Ronda, met de klok mee, danwel tegen de klok in, met liftgebruik (dagpas ongeveer 45,-). World Heritage gebied UNESCO.
Brixen, net ten Noorden ervan, heeft ook een thuisberg met enkele nieuwe (flow) trails.
Canyon Lux CF SL 8,0 Race Team, viewtopic.php?f=14&t=142042
JeanSmith
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Contacteer:

ma 23 maart 2020, 03:07

KarinMTB schreef:
ma 2 maart 2020, 17:54
Livigno lees ik inderdaad heel veel over. Heb ik ook al een beetje naar gekeken.
Wij zitten dit jaar helaas vast aan de bouwvak en dan liepen de prijzen wel behoorlijk op.
Maar hopelijk kunnen we na dit jaar weer gewoon buiten de vakantie, dan ga ik zeker opnieuw kijken.
Ik wens dat je dit doet.
Plaats reactie