mtb in omgeving brussel

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
elmo1
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 22:12
Mijn mountainbike: zo'n 29er maar dan wel tubeless

Heb de zoekfunctie al geraadpleegd, maar kan niet vinden wat ik zoek.

Volgende week heb ik cursus bij Brussel en blijf dan 2 dagen in een hotel.

Natuurlijk gaat mijn mtb mee, alleen nu zoek ik nog een leuke route om 's avonds ff te fietsen. Een stuk rijden met de auto om ergens te starten is geen enkel probleem.

Dus wie heeft suggesties eventueel een .gpx bestand van een leuke route? Hoeft niet heftig te zijn gewoon een leuk stukje om te biken is voldoende voor mij :-q
grtz,

elmo
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wat is 'bij Brussel'? Als je gewoon een stukje wilt trappen, lijkt he me ook praktisch dat het in de richting zit en dat je niet eerst 1.5h op de ring (die geen ring is) doorbrengt omdat je voor dat stukje aan de andere kant moet zijn.

Grootste bosgebied, maar erg parkachtig, is het Zonienwoud (Foret de Soignes) in het zuidoosten. Daar ligt ook een 26km Bloso rondje...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
elmo1
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 22:12
Mijn mountainbike: zo'n 29er maar dan wel tubeless

Bij brussel airport zaventem, dus bloso rondje ga ik eens op google-en
grtz,

elmo
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Interessante omgeving (not)... Dichtstbijzijnde Bloso route is waarschijnlijk Kortenberg, makkelijkste dwars door Zaventem heen en dan de N2 (Leuvensesteenweg) volgen naar Kortenberg (ong. 5~10 km vanaf de luchthaven). Is wel een aan eenschakeling van stukjes bos, met er tussen een hoop 'verbindingsroute' (rood+blauw).

In het Zonienwoud heet 'Nero' (geen idee waar het vandaan komt) of Hoeilaart (de gemeente). Zitten een aardige stukken in, maar de meeste paden in het Zonienwoud zijn erg 'park' achtig. Makkelijkste te beginnen bij station Groenendaal (ook qua parkeren), hetgeen praktisch aan de R0 ligt. Naam van de afslag weet ik even niet uit m'n hoofd (waarschijnlijk La Hulpe / St.-Genesius-Rode)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

Overijse is erg leuk.
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
elmo1
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 22:12
Mijn mountainbike: zo'n 29er maar dan wel tubeless

waar is overijse?

Heb ondertussen in iedergeval de kortenberg routes op mijn garmin gezet. Hopelijk is het maandag en dinsdag avond beetje mooi weer dan kunnen we lekker gaan biken :-)
grtz,

elmo
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7393
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Zo'n 20km van Brussel. R0 naar het zuiden nemen (richting Waterloo / Namur) en dan de E411 opdraaien richting Namur (op dat moment passeer je eigenlijk de route van Hoeilaart) en dan even verder de afslag Overijse pakken. Begint een route bij de voetbal, maar de leukste stukken zitten in de rode die eigenlijk twee dorpen verderop passeert. Verslag van die routes staat hier wel ergens op het forum.
Bloso - Overijse

Het gebied rond Overijse heeft veruit de meeste potentie, al doen de Bloso rondes dat ook geen echte eer aan. Naar verluid zijn er GPX'en van de lokale toertocht in omloop die het verhard van de Bloso rondes praktisch elimineren en een zeer respectabel aantal hoogtemeters kennen. Ben zelf in die omgeving daarvoor niet goed genoeg bekend...

Garmin kan nooit kwaad want route bewegwijzering is net zoiets als op de Belgische autowegen. Het geeft je niet zozeer aan waar je heen moet / hoe je moet voorsorteren, maar het is veelal ter bevestiging of je de goede keuze hebt gemaakt.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
elmo1
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 22:12
Mijn mountainbike: zo'n 29er maar dan wel tubeless

vandaag de groene route gereden bij kortenberg gerden. Veel landbouwwegen en tractatie zat op het einde in het bos wat leuke klimmetjes en wat afdalingen. :-)

Wellicht morgen nog een andere route rijden, maar ff kijken hoe het allemaal loopt...
grtz,

elmo
Alwin_12
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: di 4 december 2012, 17:09

en Elmo wat is het geworden?
elmo1
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 22:12
Mijn mountainbike: zo'n 29er maar dan wel tubeless

Alwin_12 schreef:en Elmo wat is het geworden?
Deze : http://connect.garmin.com/activity/180834257" onclick="window.open(this.href);return false;

Helaas heeft de garmin stukje uitgestaan.

Vooral het laatste en eerste stuk was leuk de rest er tussenin was voornamelijk karresporen door weilanden heen, niet zo bijzonder.
grtz,

elmo
Plaats reactie