Voerstreek bewijzering

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Tinman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2660
Lid geworden op: vr 24 oktober 2003, 15:49
Mijn mountainbike: Van Nicholas Redwood Ti + Scott Scale 700 SL
Contacteer:

Ben net terug van de 'oude' Voerstreek route (45km) Nieuwe en oude bordjes staan kriskras doormekaar. De nieuwe bordjes slaan een paar mooie stukken over. Hier en daar hebben ze ook wat paden geasfalteerd. Ik heb de oude route al vrij vaak gereden en met behulp van gps (Edge) was het goed te doen. Het was wel warm vandaag. Pfff was blij dat ik weer bij het schooltje (startplaats) was. :)
stevemason
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 21 maart 2008, 15:09

Ik fiets de oude route elke week wel een keer. Hij is inderdaad niet te fietsen als je de route nog nooit hebt gefietst. Maar de nieuwe gesplitste route is lang niet zo goed als de oude. Juist de leuke stukken zijn eruit gehaald.
Ik zou zeggen: zoek iemand die de oude route kent en ga die fietsen.
Ik heb trouwens nog nooit iemand zien controleren en er staan geen bordjes "verboden voor fietsers"
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Volgens mij mag je ook nog gewoon overal fietsen, tenminste voor zover ik weet. Ze zijn wel nu wat kleine dingetjes aan het veranderen in de Voerstreek, heb al op verschillende plekken paaltjes gezien (waar nog draad tussen wordt gespannen ofso? Is wel erg jammer, vaak lopen veel singletracks dwars door het hekwerk.
RagR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 690
Lid geworden op: wo 2 september 2009, 10:53
Mijn mountainbike: Nog steeds een echte Gary Fisher Superfly Carbon 29

Maar goed, even terug naar de beginvraag (die intussen al een jaar oud is, maar blijkbaar nog steeds actueel) ik krijg niet de indruk dat de route(s) echt goed uitgepijld zijn. Ik ga volgende week een weekje herfstvakantie houden in Zd Limburg en was ook op zoek naar deze route. Maar van wat ik nu lees krijg ik de indruk dat ik toch maar beter de nederlandse routes in het Heuvelland kan gaan berijden. Heb daar trouwens wel heel veel zin in!
Raggen!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De oude Voerstreekroute is echt stukken beter dan de routes aan de Ned.kant vd grens.
GPS mee ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
stevemason
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: vr 21 maart 2008, 15:09

Misschien kan iemand met gps die de oude route weet deze fietsen en de gps file hier plaatsen? Ikzelf heb zo'n ding niet.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

stevemason schreef:Misschien kan iemand met gps die de oude route weet deze fietsen en de gps file hier plaatsen? Ikzelf heb zo'n ding niet.
Hier staat de oude route in ieder geval, http://mtbzl.nl/joomla/index.php?option ... &Itemid=10" target="_blank
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
houbi
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: zo 1 november 2009, 17:28
Mijn mountainbike: 'n blauwe
Contacteer:

Heb een poging gedaan om de route te volgen maar is doordat de kleuren van de verschillende routes kriskras door elkaar staan, zonder gps niet te doen. En dat zoeken naar de juiste route dat is gewoon...... Is er niet ergens een site waar de route op staat en die je kan gebruiken als je geen gps hebt, of is deze bij de plaatselijke vvv te koop???
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

je kunt een kaartje kopen bij het vvv te s-Gravenvoeren is tegenover de kerk. daar staan de route's op
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Het is zoooooooo'n mooi gebied om te MTB'en... Ik woon in Eijsden beneden Maastricht, dus om de hoek... kom er regelmatig. De rest van Zuid-Limburg haalt het niet bij de ongereptheid van de Voerstreek. Stiller, minder gecultiveerd, prachtige klimmen en downhills... ruigere ondergrond...
De oude Voerstreekroute is inderdaad mooier dan de nieuwe, die is 'gecensureerd'. De zelfbedachte variaties op de oude route zijn talrijk... Ik zou zeggen... kom naar Zuid Limburg, ga bij Eijsden de A2 af en rijdt < 5 minuten naar Voeren. Volg bewust de oude bordjes en verdwaal gerust... zolang je niet het asfalt kiest en altijd de kleinste paadjes komt de lol vanzelf. In Voeren is een kaart te koop bij de VVV.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar de kaarten die je nu koopt bevatten de nieuwe routes, toch ?
Gecensureerd, zei je.
Geasfalteerd is een term die mij te binnen schiet.
Maar buiten de route is genoeg te beleven.
Kaart en kompas, of een gps mee !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

En intussen hebben ze tussen Teuven en Veurs in het bos "paden" aangelegd, die ze volgegooid hebben met grote stukken vuursteen... :-? :-?

Is echt niet te fietsen...
Lekker vies is niet bah...
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Veel singletracks in die omgeving zijn idd afgezet of omgetoverd in bredere paden. onder het motto: "aanleggen van paden en promoten van mtb" helaas werkt het niet zo!
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Ach ja, gewoon het bos induiken, verdwalen, en kijken waar je uitkomt... Is overal mooi fietsen hier...
Lekker vies is niet bah...
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Bij VVV Maastricht en VVV Voerstreek, en ook bij Freddy Pinckers rijwielverhuur (bij de middelbare school in Voeren) zijn MTB-kaarten te kopen, met daarop de nieuwe Voerstreekroutes: de zuidelijke Voerstreekroutes hebben de noordelijker gelegen Meerssener- en Valkenburgroute vervangen (maar die laatste routes bestaan dus nog wel gewoon).

Maar wil je 'verdwalen met kaart': VVV Voeren heeft een mooie gedetailleerde stafkaart/wandelkaart, met daarop 90% van ook alle kleinere paadjes. Op eerdergenoemde MTB-kaart staan alleen de grotere paden en hollewegen!

Beide kaarten vormen een mooi aanvullend geheel voor wie van buiten komt en heel Zuid-Limburg/Voerstreek wil verkennen. Alleen omgeving Heerlen/Vaals/Aken staan er net niet op.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie