Tocht Bütenbach-Malmedy-St. Vith-Ouren

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Iemand ervaring met deze tocht?

Sinds ik de kaart van Malmedy heb waar deze route ook op staat, intereseert deze tocht mij enorm.

Ik wil hem volgende week in 3 dagen gaan rijden en dan overnachten in BB's onderweg.
This can’t go on, I must inform the law!
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Een aantal weken geleden nog de lussen St Vith-Ouren-St Vith en St Vith-Malmedy-St Vith gereden :-])
Met of een slaapplaats in StVith of in Malmedy pak je dus 2 lussen.
Het is bij droog zonnig weer een mooie route, niet technisch en je moet ook niet vies zijn van (flink) wat asfalt.
Markering laat te wensen over. Heb zelf met de GPS gereden als ondersteuning.
Mooiste deelstuk vind ik StVith-Malmedy.

Succes
Evil R
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 515
Lid geworden op: do 11 maart 2004, 22:28
Mijn mountainbike: Turner 5 Spot

Huub bedankt voor je reactie!

Het mooiste deel is St Vith - Malmedy? Dat valt deels samen met de route 3 van Oldenval en die heb ik pas nog gereden (wel een geweldige route trouwens).

Welk deel betreft het asfalt? Waarmoet ik verhoudingsgewijs aan denken % asfalt / % verhard)?

En waar is de bewegwijzering slecht?
This can’t go on, I must inform the law!
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

je hebt een PB :D
pylorus
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 04:52
Mijn mountainbike: Cube Sting Teamline K18

HuubC schreef:Een aantal weken geleden nog de lussen St Vith-Ouren-St Vith en St Vith-Malmedy-St Vith gereden :-])
Met of een slaapplaats in StVith of in Malmedy pak je dus 2 lussen.
Het is bij droog zonnig weer een mooie route, niet technisch en je moet ook niet vies zijn van (flink) wat asfalt.
Markering laat te wensen over. Heb zelf met de GPS gereden als ondersteuning.
Mooiste deelstuk vind ik StVith-Malmedy.

Succes
Ik heb de route Malmedy-St.vith-Malmedy 3 jaar geleden gereden. ongeveer 70 km erg mooi. Ik vond het stuk naar St. Vith het mooist (minste asfalt). Net geen 4 uurtjes.
Daarnaast alle routes om ondenval gedaan, valt idd samen met deze route. Een paar zeer technische afdalingen en klimmen erin.
Soms is het hopen dat het modder is!
phildorn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: za 1 november 2008, 20:59
Mijn mountainbike: Scott Scale LTD

Leuke trainingsroutes zijn het. Waarbij je inderdaad redelijk wat asfalt voor de kiezen krijgt. En een enkele keer ook een stevige klim voor de kiezen krijgt. Het is alweer enige jaren geleden dat er af en toe een keer kwam.

Bij mijn weten is de route Butgenbach Malmedy Butgenbach voorzien van leuke klimmen maar ook enkele stukken asfalt.

Malmedy Sankt Vith Malmedy is ook wel aardig

En Sankt Vith Ouren Sankt Vith loopt volgens mij een groot gedeelte over een oude spoorlijn. En is de gemakkelijkste van de 3 lussen.

De laatste keer dat ik er geweest was de markering al niet echt goed te noemen.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

Binnekort ga ik denk ik ook weer eens die kant op. Omgeving van butgenbach is trouwens af te raden, te veel asfalt;)
Godfrey
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 5 juli 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Cube Ltd 2008

Misschien niet hét topic om dit te vragen maar welke route in deze buurt is een beetje lafjes? Ik ga over 3 weken naar deze streek een weekendje weg met mijn vriendin en die wil ook eens mee mtb'en. Moet dus een makkelijke route zijn van maximaal 20 km......
Fiets hem erin!
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

Godfrey schreef:Misschien niet hét topic om dit te vragen maar welke route in deze buurt is een beetje lafjes? Ik ga over 3 weken naar deze streek een weekendje weg met mijn vriendin en die wil ook eens mee mtb'en. Moet dus een makkelijke route zijn van maximaal 20 km......
kijk hier effe.
Plaats reactie