Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

lowie schreef: vr 28 december 2018, 21:57
hitchhikerzguide schreef: vr 28 december 2018, 20:46 Iemand een goed gedacht van de huidige trail condities in Malmedy? Ik zoek een GPS tochtje te doen, wat uitdagender van 30 a 40 km.
Tussen november en februari zie je mij niet in die buurt.
Van maart tot oktober hebben de trails er 8 maanden ongelooflijk lekker bijgelegen.
Ik snap het gewoon niet wat mensen daar in de winter gaan zoeken. Maar ja, ik heb er dan ook geen ervaring mee :-D
Ja ik weet het.. Verre van ideaal. Bij gebrek aan beter hier in zuidwest Limburg.. Waar rijd jij in de winter dan, Lowie?
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

hitchhikerzguide schreef: vr 28 december 2018, 22:42
lowie schreef: vr 28 december 2018, 21:57
Tussen november en februari zie je mij niet in die buurt.
Van maart tot oktober hebben de trails er 8 maanden ongelooflijk lekker bijgelegen.
Ik snap het gewoon niet wat mensen daar in de winter gaan zoeken. Maar ja, ik heb er dan ook geen ervaring mee :-D
Ja ik weet het.. Verre van ideaal. Bij gebrek aan beter hier in zuidwest Limburg.. Waar rijd jij in de winter dan, Lowie?
Ik woon in de Belgische Kempen vlakbij de Nederlandse grens, omgeving Lommel > zandgrond, altijd zalig droog en het krioelt hier van de natuurlijke singletracks door bos en hei en over de duinen
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

lowie schreef: vr 28 december 2018, 22:45
hitchhikerzguide schreef: vr 28 december 2018, 22:42

Ja ik weet het.. Verre van ideaal. Bij gebrek aan beter hier in zuidwest Limburg.. Waar rijd jij in de winter dan, Lowie?
Ik woon in de Belgische Kempen vlakbij de Nederlandse grens, omgeving Lommel > zandgrond, altijd zalig droog en het krioelt hier van de natuurlijke singletracks door bos en hei en over de duinen
Mooi, die regio dan maar eens verkennen! :-q
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Hallo,
hoe is het momenteel gesteld met de controle?
Hebben eind augustus een weekje malmedy geboekt, iemand die hier toevallig een GPX bestand heeft van een uitdagende route van circa 40 kilometer?
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Niek-XRAIL schreef: ma 12 augustus 2019, 21:36 Hallo,
hoe is het momenteel gesteld met de controle?
Hebben eind augustus een weekje malmedy geboekt, iemand die hier toevallig een GPX bestand heeft van een uitdagende route van circa 40 kilometer?
Weinig tot geen controles, maar niet uitgesloten.
Lees misschien dit bericht op mijn FB-pagina eens :
https://www.facebook.com/lowie.marien/p ... 4665430257
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5625
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Heb ik net een vakantie geboekt :roll:

Gelukkig kan ik in de vakantie doordeweeks fietsen, dan zullen de controles ook minder zijn lijkt me zo.
En dan rijd ik alleen natuurlijk, dat is ook al anders dan met een groep. :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

MacReal schreef: ma 12 augustus 2019, 22:43 Heb ik net een vakantie geboekt :roll:

Gelukkig kan ik in de vakantie doordeweeks fietsen, dan zullen de controles ook minder zijn lijkt me zo.
En dan rijd ik alleen natuurlijk, dat is ook al anders dan met een groep. :bier:
Je moet het ook niet dramatiseren hoor.
Vergelijk het met : juist even iets te snel gereden waar je geen flitspaal verwachtte > pech dus (al is de boete niet zo mals)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5625
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

lowie schreef: ma 12 augustus 2019, 22:54
MacReal schreef: ma 12 augustus 2019, 22:43 Heb ik net een vakantie geboekt :roll:

Gelukkig kan ik in de vakantie doordeweeks fietsen, dan zullen de controles ook minder zijn lijkt me zo.
En dan rijd ik alleen natuurlijk, dat is ook al anders dan met een groep. :bier:
Je moet het ook niet dramatiseren hoor.
Vergelijk het met : juist even iets te snel gereden waar je geen flitspaal verwachtte > pech dus (al is de boete niet zo mals)
Het zal inderdaad vast wel los lopen.
We zitten in ieder geval in een prachtige omgeving, met ook een mooi bikepark :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 901
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Ik heb twee weken geleden daar gefietst. Niks van controle tegengekomen. De Rode route is wel mooi om te doen. Gpx wel aan te raden ,bestand kan je zo downloaden op de mtb site van de Belgen.
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

Iemand die mij misschien de GPX van de Lowie's Ride toe kan sturen? Zou deze rit volgende week doordeweeks graag rijden maar ik krijg Lowie niet bereikt jammer genoeg..
Alvast bedankt!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Niek-XRAIL schreef: di 20 augustus 2019, 21:50 Iemand die mij misschien de GPX van de Lowie's Ride toe kan sturen? Zou deze rit volgende week doordeweeks graag rijden maar ik krijg Lowie niet bereikt jammer genoeg..
Alvast bedankt!
Ik ben momenteel bezig met het beantwoorden van tracks-aanvragen.
Moest je nog vragen om me jouw email-adres via pb te zenden. Ik antwoord je dan vanavond.
Normaal zou niemand de gpx-tracks mogen doorzenden, anders houden die zich niet aan mijn uitdrukkelijke vraag :wink:

edit : ik vermoed dat ik intussen ook een email van je ben tegengekomen > antwoord binnen enkele minuten :)
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 800
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Niek-XRAIL schreef: di 20 augustus 2019, 21:50 Iemand die mij misschien de GPX van de Lowie's Ride toe kan sturen? Zou deze rit volgende week doordeweeks graag rijden maar ik krijg Lowie niet bereikt jammer genoeg..
Alvast bedankt!
Er zijn in de buurt van Malmedy een paar nieuwe fanatieke jonge boswachter aangenomen. Ze weten dat mtb buiten de mtb paden verboden is. Ik zal maar uitkijken. Ik heb een 2 weken geleden daar gewandeld en werd al gewaarschuwd door een gids van kasteel Reinhardstein . Goed gesprek mee gehad. Ze schijnen direct te bekeuren.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

En terecht dat ze gelijk bekeuren. Zouden ze hier ook moeten doen. Wat heeft het voor zin om MTB-routes aan te leggen als men er gewoon buiten gaat fietsen. Waarschijnlijk zijn er in Belgie ook zat plekken waar je wel op alle paden mag fietsen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

janvangastel schreef: wo 21 augustus 2019, 10:41 En terecht dat ze gelijk bekeuren. Zouden ze hier ook moeten doen. Wat heeft het voor zin om MTB-routes aan te leggen als men er gewoon buiten gaat fietsen. Waarschijnlijk zijn er in Belgie ook zat plekken waar je wel op alle paden mag fietsen.
Ik ga ervan uit dat je geen mtb-er bent óf nog nooit in de Ardennen gebiked hebt.
In België mag je wettelijk op geen enkele singletrack fietsen, behalve in een vergunde toertocht of als die in een vaste route is opgenomen.
En dat is het nu juist : in België zijn geen vaste routes, de naam mtb waardig.
Net zoals wandelen zou fietsen moeten toegelaten zijn op alle bestaande paadjes, behalve in sommige gevoelige gebieden waar dan verbodsborden staan. Net zoals dat in vele andere echte mtb-landen geregeld is.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Ik heb inderdaad geen ervaring met de Ardennen. Ik kan niet beoordelen of het een goed idee is om overal MTB-en op alle wandelpaden toe te staan. In Het Gooi waar ik woon is dat zo en op zich is dat handig. Maar het voordeel van goed aangelegde MTB-routes is wel, dat je dan technische zaken erin kunt bouwen die je in de natuur niet gemakkelijk vindt. Ik heb in Zuid-Frankrijk enkele routes gereden. Op zich leuk, maar heel veel zijn bijvoorbeeld 12 km bergop en dan weer 12 km bergaf. Waar ik was, was het ook niet toegestaan van de paden af te wijken. Eerst alleen klimmen en daarna alleen dalen is toch wat saai. Wat zijn volgens jou echte MTB-landen? Misschien hebben ze daar een veel lagere bevolkingsdichtheid en veel meer natuurlijke terreinen dan hier en in Belgie.
Plaats reactie