Malmedy

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Johnny D schreef:Ben komend weekend ook in Malmedy. Heb er al eens eerder de vaste routes gereden, maar echt moeilijk waren die niet. Als het goed is krijg ik nu van medeforumlid en kenner bij uitstek Lowie een paar leuke tracks. Maar Lowie kennende zal het niet overal fietsbaar zijn....
"fietsbaar" is een heel rekbaar begrip hé John :-D
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

lowie schreef:
Johnny D schreef:Ben komend weekend ook in Malmedy. Heb er al eens eerder de vaste routes gereden, maar echt moeilijk waren die niet. Als het goed is krijg ik nu van medeforumlid en kenner bij uitstek Lowie een paar leuke tracks. Maar Lowie kennende zal het niet overal fietsbaar zijn....
"fietsbaar" is een heel rekbaar begrip hé John :-D
Precies! Als we maar fun hebben :-q
Always ride with a smile!!!!!!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zondag ook in Malmedy geweest, de Malmedy trail tour+ gereden, erg mooi.
Zeker wanneer je bij Bernister niet het asfalt pakt, maar 100m lager via de GR58 naar Ferme Libert rijdt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Is die gewoon gepeild? Hoe is de aard van die route?
Biking skills or Hospital bills
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

jaspero schreef:Is die gewoon gepeild? Hoe is de aard van die route?
Nee, gps.
Het is een pittig stukje trappen, sturen en remmen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef:Zondag ook in Malmedy geweest, de Malmedy trail tour+ gereden, erg mooi.
Zeker wanneer je bij Bernister niet het asfalt pakt, maar 100m lager via de GR58 naar Ferme Libert rijdt.
Dat is toch die singletrack langs de afgrond, die over dat wortelveld heengaat en dat ineens steil via een keienpad naar de weg toe draait? En dan na een stukje asfalt linksaf over een blubberweg onder de roadgaps van Ferme Libert heen gaat? 1 van de toppers daar in de buurt inderdaad! Maar er zijn rondom de Malmedy Trail tour nog wel een paar hele erge mooie paden te vinden, die je nu zo te zien bijna allemaal net gemist hebt. Vooral de afdaling langs de Tro Maret vanaf de Ancienne route de douane tot aan de Camping du Moulin is in mijn ogen 1 van de toppers van de Ardennen.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik kan niet helemaal volgen wat je bedoeld, maar Tro Maret hebben we "gereden". Helaas is de in de kloof de 1e helft helemaal weggespoeld.
Via leuke singletracks weer back on track, dus dat viel dan weer mee.
Die GR58 is erg mooi, vreemd dat die niet in het origineel is opgenomen.
Bij Rheinhardstein zit een afdaling met een gemene knik naar links. Daar een vriendelijk alternatief gevonden.
Geslaagde dag, ondanks ruim een uur wachten op de wafels bij Ferme Libert...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: Die GR58 is erg mooi, vreemd dat die niet in het origineel is opgenomen.
Van de GR58 heb ik al heel wat stukken gefietst en ook heel wat gelopen. Dat is een uitzonderlijk mooi pad .... maar ligt wel ong. 1000 km zuidelijker :-D . (Je hebt het dus over de GR56)

En dat er in Malmédy heel wat mooiere paden liggen dan die Malmédy Trail Tour zal Johnny D na zijn Malmédy-WE wel kunnen beamen :wink: (die Trail Tour is een aangepaste versie van de 65 km van de RDHF)
Johnny D
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: ma 10 mei 2004, 20:15
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010, Santa Cruz Tallboy

Malmedy Trail Tour ken ik niet maar Lowie heeft gelijk. Er zijn hele mooie paden in Malmedy
AfbeeldingAfbeelding
Ik heb me kostelijk vermaakt en dit smaakt naar meer :bier:
Always ride with a smile!!!!!!
casper937
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 711
Lid geworden op: ma 2 juni 2008, 20:38
Mijn mountainbike: Dekerf Implant Ti, GT Zaskar, Voodoo Bokor, GT LTS Thermoplast, Principia MacB & een Bonty

Ik denk dat het handig is als je Suravida even een berichtje stuurt. De paden op de foto's gaan wij normaal gesproken naar beneden...
I may not be good, but at least I'm slow.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

casper937 schreef:Ik denk dat het handig is als je Suravida even een berichtje stuurt. De paden op de foto's gaan wij normaal gesproken naar beneden...
en dan loop je weer op andere stroken :P
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Opes 56 ipv 58 :oops:
Dit is dus die GR56.
Afbeelding
Maar de andere kant op is 'ie leuker, want minder lopen.
Onbegrijpelijk dat die Malmedy Trail Tour hier over het asfalt gaat.
(voor de RDHF kan ik me voorstellen dat dit te smal is)
Verderop is er nog zo'n stukje, waar je (ten noorden vd kloof) langs de Tro Maret omhoog kunt fietsen. Ook weer veel mooier dan de grasbaan en het asfalt in de org. route.
Zo zijn we nog wat stukjes tegen gekomen en ik weet zeker dat er nog meer moois is te vinden.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: Onbegrijpelijk dat die Malmedy Trail Tour hier over het asfalt gaat.
(voor de RDHF kan ik me voorstellen dat dit te smal is)
Verderop is er nog zo'n stukje, waar je (ten noorden vd kloof) langs de Tro Maret omhoog kunt fietsen.
Zit allemaal in de RDHF :-q
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Langs de Tro Maret omhoog fietsen? En ik maar denken dat het één van de leukste afdalingen van de Ardennen was....
De route zoals ik hem nu een beetje heb uitgezocht pakt meestal wat saaiere paden om te klimmen en dit soort singletracks om te dalen. En dan kan je dus heel mooi de GR56 voor een groot deel dalen en de Tro Maret ook.
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

suravida schreef:Langs de Tro Maret omhoog fietsen? En ik maar denken dat het één van de leukste afdalingen van de Ardennen was....
De route zoals ik hem nu een beetje heb uitgezocht pakt meestal wat saaiere paden om te klimmen en dit soort singletracks om te dalen. En dan kan je dus heel mooi de GR56 voor een groot deel dalen en de Tro Maret ook.
Je hebt volkomen gelijk wat betreft de Tros Marets.
Maar die als afdaling in de RDHF steken durven we niet, als je ziet hoeveel onervaren bikers aan de start van de RDHF komen.
Het stuk tussen de hoofdweg en de camping zit er dan weer wel in >> daar is de afgrond iets minder hoog :-D
Plaats reactie