Theux

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
WesleyZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 29 september 2015, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL - Cube Reaction GTC SL

corex schreef: vr 22 maart 2019, 16:47 Niet twijfelen biken in de Ardennen is mits er geen sneeuw licht altijd leuk. Kaart mee kun je altijd een alternatiefje pakken als het je toch te gortig wordt. Is het je 1e keer?
Nee al aardig wat keertjes in de Ardennen geweest maar nog nooit in Theux. Willen specifiek de rode route rijden als voorbereiding op de Mill Man Trail van eind april :-D
Niek123
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 24 augustus 2017, 22:21
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout, Giant Reign

Theux is zeker leuk. Lekker veel losse stenen ook in de afdalingen... have fun!
WesleyZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 49
Lid geworden op: di 29 september 2015, 16:09
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL - Cube Reaction GTC SL

Vandaag dus de rode route gereden, 57km en 1450 HM. Begon met 1 graad en sneeuwval, best bikkelen dus. Over de gehele route gem 3 graden dus was best een koude dag vandaag.

Route zelf met GPS goed te rijden, inderdaad ontbreken en hier en daar een aantal bordjes. Route zelf vond ik zeker niet technisch, overal kunnen fietsen. Al met al een erg leuke dag gehad maar ik ga er niet nog een keer voor terug! :wink: dan zijn er betere alternatieven.
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Zoals?
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Aankomend weekend ga ik hier nog fietsen.

Heb me samen met mijn vriendin ingeschreven voor de Ardenne Trophy . 65km en 1850 hm.
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

Zoon heeft dit weekend wedstrijd in La Reid. Dat zou daar ook in de buurt zijn.
Afgelopen weekend afgezien in Houffalize :tong
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

TitaTovenaar schreef: ma 3 juni 2019, 17:13 Zoon heeft dit weekend wedstrijd in La Reid. Dat zou daar ook in de buurt zijn.
Volgens mij is dat dan de Ardennes Trophy? Die vertrekt en eindigt namelijk in La Reid.
Hoe is deze in vergelijking met bijv. Cimes de Waimes of Houffamarathon?
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Ik vind de Ardennes Trophy best een zware wedstrijd. Niet zeer technisch maar in vergelijking met de marathons 'dieper' in de Ardennen meer en kortere klimmen. Vaak ook steil. Cimes de Waimes is technischer door de vele wortelstukken, maar minder zwaar qua hoogtemeters. Met de houffamarathon wil ik niet vergelijken, want de eerste helft daarvan had vorig jaar meer weg van een wegwedstrijd dan een mtb marathon. Er zijn ook wel redelijk wat doorsteekjes van beekjes en riviertjes waar je elk jaar redelijk wat renners lek ziet staan. Opletten dus om op volle snelheid (en met dunne flanken) over de stenen te knallen.
Gebruikersavatar
TitaTovenaar
All rounder
All rounder
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 30 januari 2019, 17:00
Mijn mountainbike: Limburg BE

nielsvo schreef: ma 3 juni 2019, 22:06
TitaTovenaar schreef: ma 3 juni 2019, 17:13 Zoon heeft dit weekend wedstrijd in La Reid. Dat zou daar ook in de buurt zijn.
Volgens mij is dat dan de Ardennes Trophy? Die vertrekt en eindigt namelijk in La Reid.
Hoe is deze in vergelijking met bijv. Cimes de Waimes of Houffamarathon?
Volledige parkour van de oudere jeugd is toch vrij straf kwa hm
bij de U11 jarige viel dit nog wel mee. Die bleven vrij hoog.
Daar ligt ook een drop(je) Eerste keer dat hij dat durft (maar dat was omdat hij die daar niet had verwacht )
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

Reed gister Theux route blauw. Mijn gpx bestand stuurde me op een doodlopend treinstation in aanbouw. Wl mooie route btw klimmetjes :bier:
Heckler40
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2455
Lid geworden op: wo 22 juni 2005, 11:48

Ik had nog nooit gehoord van Theux, tot gisteren toen we een kleine week daar geboekt hebben op weg naar de Alpen. En dan staat vandaag dit topic door een kick ineens bovenaan de lijst.

Ben wel blij met de reviews van de trails daar en de tips en referenties, het wordt wel mooi dunkt me. Van eerdere Ardennen trips weet ik dat op de bordjes de routes rijden lastig wordt. Dus toch de Garmin maar afgestoft en de routes downloaden.

Wat is de beste site om up to date routes vandaan te halen?
Ik zag GPSies voorbijkomen maar ook mtbroutes.be gevonden

bvd
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
ultravibevibe
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 2 november 2014, 15:39

Heckler40 schreef: wo 24 juli 2019, 13:33 Ik had nog nooit gehoord van Theux, tot gisteren toen we een kleine week daar geboekt hebben op weg naar de Alpen. En dan staat vandaag dit topic door een kick ineens bovenaan de lijst.

Ben wel blij met de reviews van de trails daar en de tips en referenties, het wordt wel mooi dunkt me. Van eerdere Ardennen trips weet ik dat op de bordjes de routes rijden lastig wordt. Dus toch de Garmin maar afgestoft en de routes downloaden.

Wat is de beste site om up to date routes vandaan te halen?
Ik zag GPSies voorbijkomen maar ook mtbroutes.be gevonden

bvd
Ik had de theux blauw route van trails.bike site gefietst. Vanaf rue marteau parkeerplek. Die gpx ging bij het laatste end langs reu de la station. Welke doodliep. Deze heb ik omgefietst door theux heen om weer op de route te raken.
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 574
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Heckler40 schreef: wo 24 juli 2019, 13:33 Ik had nog nooit gehoord van Theux, tot gisteren toen we een kleine week daar geboekt hebben op weg naar de Alpen. En dan staat vandaag dit topic door een kick ineens bovenaan de lijst.

Ben wel blij met de reviews van de trails daar en de tips en referenties, het wordt wel mooi dunkt me. Van eerdere Ardennen trips weet ik dat op de bordjes de routes rijden lastig wordt. Dus toch de Garmin maar afgestoft en de routes downloaden.

Wat is de beste site om up to date routes vandaan te halen?
Ik zag GPSies voorbijkomen maar ook mtbroutes.be gevonden

bvd
Hey, ik heb er in 2014 of 15 gebiked op de rode en blauwe route.
Ik heb toen de route`s gehaald van mtbroutes.be
https://www.mtbroutes.be/routedetail.php?id=91

Als ik het me goed herinner, dan was het het leukst om rood en blauw te mixen, starten bij het kasteel / burcht en dan met de klok mee het rondje rijden.
Zie kaart het kaartje op de site, dan zie je rood en blauw ingetekend.

Starten, eerst rood volgen, bij1e kruising van rood en blauw, volg je blauw, dan bij de volgende kruising van rood en blauw, een klein stukje rood volgen, maar dan gelijk weer op blauw, ( die verre lus van rood die je dan afsnijd is volgens mijn alleen maar shotter ) dan op volgende kruising rood / blauw overstappen op rood en die dan volgen tot aan het start / eindpunt.

Ik heb er volgens mij een gpx van, maar moet dat nog ff checken, Ik was toevallig ook van plan om aanstaande zaterdag dat rondje te gaan doen in Theux, maar ik kijk het nog even aan met het weer.

Have fun.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Gisteren Rood gereden. In de loop van de jaren hebben ze de route elke keer aangepast en mooier gemaakt. ik had 58k en 1400HM. Genoeg mooie beklimmingen en afdalingen. Ik vind het een van de mooiste gepeilde routes.
Cormtb88
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 12 augustus 2018, 17:13
Mijn mountainbike: Cube stereo hpa 140mm. Dartmoor primal 27.5+

Ik heb er volgens mij een gpx van, maar moet dat nog ff checken, Ik was toevallig ook van plan om aanstaande zaterdag dat rondje te gaan doen in Theux, maar ik kijk het nog even aan met het weer.

Have fun.
[/quote]

Had je daar nog een gpx van? Ik wil er binnenkort ook eens rondje gaan mtben.
Mvg corne
Plaats reactie