Bouillon?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

De Grand Raid staat inderdaad ook op mijn To Do-lijstje. Is helaas altijd vlak voor de LTD Gravel Raid en dat vond ik ook wel een heel aangenaam evenement, dat ik dit jaar terug wil gaan (in de veronderstelling dat het nog allemaal door kan gaan).

Ik ga eens op zoek naar de GPX van de Grand Raid de Godefroy. Dan kan ik beide routes eens over elkaar plaatsen in Basecamp.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Check ook even trailforks als je meer van enduro houdt, genoeg te doen daar!
Hier staat niets.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Zie ook ander draadje met ervaringen:
viewtopic.php?f=25&t=143164&p=2421980&h ... d#p2421980
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Gisteren de permanente lus (90km) gedaan van de grand raid de Godefroy in Bouillon.
Is heel goed meegevallen. De beschikbare GPX op de website is niet 100% accuraat. Soms wijkt deze toch wel heel hard af van de waarheid. Met de aanwezige bordjes ter plaatse hebben buiten paar keer verkeerd rijden wel redelijk vlot kunnen rijden.

Lijkt me ook niet echt een route die veel gereden wordt. Zou hem ook niet aanraden aan beginnende bikers, want zitten toch paar tricky stukken tussen.

Eens in Bouillon terug hebben we nog eens de Trailforks app geopend en de Belle Etoile 1&2 gereden. Prachtig stukje trail.

Gigantisch druk in Bouillon zelf, maar onderweg amper bikers tegengekomen. Hooguit 5.

Zeker voor herhaling vatbaar.
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: zo 23 november 2014, 20:45

Is dat dé 90km route van GRG? Ben benieuwd of de route buiten de marathon om ook goed te rijden is. Heb hem vorige jaar gereden en het is echt een mooi gebied.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Volgens mij verschilt de vaste route ten opzichte van het evenement. Komt wel in de buurt, maar zou goed kunnen dat ze voor diverse stukken vergunningen nodig hebben. Beetje handig zoeken levert als snel een GPS op. Wel echt mooie streek, toch wel een beetje onderbelicht tov de klassiekers in de ardennen zoals malmedy, houffa, etc. Gebied doet qua schoonheid en fietsen zeker niet onder!
Hier staat niets.
Demoniac
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 514
Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 13:12
Mijn mountainbike: Snowdon RP29 MK10

Rasmazzer schreef: ma 22 juni 2020, 15:24 Eens in Bouillon terug hebben we nog eens de Trailforks app geopend en de Belle Etoile 1&2 gereden. Prachtig stukje trail.

Gigantisch druk in Bouillon zelf, maar onderweg amper bikers tegengekomen. Hooguit 5.

Zeker voor herhaling vatbaar.
Even op de kaart gekeken, die zijn leuk ja! Goed switchbacks oefenen daar. De DH is ook erg vermakelijk (ook op een niet DH fiets, de jumps en drops zijn goed te omzeilen) al is het soms wel zoeken hoe hij nu eigenlijk loopt. Hoogtepunt van het gebied is wmb La BBQ.
Bike repair is 95% hex keys and 5% the tool you probably don't have at home.

Snowdon RP29 MK10
Banden kopen?
Maartenvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 16 augustus 2020, 20:48
Mijn mountainbike: Canyon Spectral

Heeft iemand een idee hoe het staat met de trails/opening van Bouillon? Hopelijk zit ik vanaf volgende week ergens in de buurt op een camping en ik wil graag verkennen.

Ik kan online niet veel vinden en de Facebook pagina lijkt verwijderd? Of kan ik het niet meer zien omdat ik geen Facebook heb?
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Wat is je vraag precies? Bouillon is sinds een tijdje het eerste gebied waar het officieel is toegestaan om op aangelegde mtb trails te rijden in België. In tegenstelling tot de rest van het land waar dit verboden is/gedoogd wordt.

De meeste trails liggen er echter al veel langer dus het is meer een politiek spelletje dan dat er een nieuw netwerk aangelegd is ofzo.

Je kunt hier dus gaan rijden/het is 'open'..
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

DuReal schreef: do 15 juli 2021, 09:35 Wat is je vraag precies? Bouillon is sinds een tijdje het eerste gebied waar het officieel is toegestaan om op aangelegde mtb trails te rijden in België. In tegenstelling tot de rest van het land waar dit verboden is/gedoogd wordt.

De meeste trails liggen er echter al veel langer dus het is meer een politiek spelletje dan dat er een nieuw netwerk aangelegd is ofzo.

Je kunt hier dus gaan rijden/het is 'open'..
Dat is niet helemaal zo natuurlijk. Er zijn nu 3 officiële trails waar je mag rijden. Volgens mij betekent dat niet dat je op de andere aangelegde trails legaal kunt rijden. Die 3 officiële trails zijn gelegd in het kader van dit project en zijn dus geen politiek spelletje voor zover ik weet.

Ik heb de 2 trails bij Bouillon gereden en dat zijn duidelijk een ander soort trails (meer flow, professioneler gelegd) dan wat je verder ziet in Bouillon of dit soort gebieden in het algemeen. La Nonnette is een heerlijke flowtrail en Les Nutons biedt wat meer uitdaging. Vosgienne 2.0 hoop ik snel een keer te doen maar ik weet nog niet zo goed hoe ik dat zonder heel veel transfer-hoogtemeters kan verwerken in een rondje.

Voor de rest: https://www.trailforks.com/region/bouillon-1556795702/
De wandelpaden zullen in het weekend druk zijn, en wellicht niet leuk om te rijden. Zie de descriptions. Als je al in die regio bent is een dagje naar Les Hautes Rivières ook een eenvoudige stap.
Waar woke is, is vuur
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Phoe, na de regen van afgelopen dag(en nacht) weet ik niet of de omgeving van Bouillon een fijne rit zal worden,
Een modderige GRG heeft me ooit remblokken,schijven, en complete aandrijflijn gekost!!😳
Laatst gewijzigd door Azurri op do 15 juli 2021, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Azurri schreef: do 15 juli 2021, 11:18 Phoe, na de regen van afgelopen dag(en nacht) weet ik niet of de omgeving van Bouillon een fijne rit zal worden,
Een modderige graagheeft me ooit remblokken,schijven, en complete aandrijflijn gekost!!😳
Ik zou de hele Ardennen en Eiffel tot en met dit weekend even vermijden. Misschien is Naux / LHR nog redelijk gespaard qua ligging.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Makkelijk schreef: do 15 juli 2021, 10:45 blabla
Het zal allemaal vast veel genuanceerder liggen dan dat ik suggereerde maar in de praktijk komt het er op neer dat je zonder gezeur op de bekende paadjes kunt gaan rijden in Bouillon in ieder geval; in tegenstelling tot een aantal andere gebieden in Belgie.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

DuReal schreef: do 15 juli 2021, 11:30
Makkelijk schreef: do 15 juli 2021, 10:45 blabla
Het zal allemaal vast veel genuanceerder liggen dan dat ik suggereerde maar in de praktijk komt het er op neer dat je zonder gezeur op de bekende paadjes kunt gaan rijden in Bouillon in ieder geval; in tegenstelling tot een aantal andere gebieden in Belgie.
Dat is waar, maar ik las het als een vraag naar de nieuwe officiële trails, dus wil hem zeker aanmoedigen daar eens op af te gaan :)
Waar woke is, is vuur
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Ik heb eind juni wat trails gereden in Bouillon. 2100hm die dag gemaakt. Grotendeels ons op Trailforks gebaseerd. Ergens 1 stukje dichtgemaakt voor fauna en flora behoud, maar voor de rest alles open en leuke dag gehad.

Met de regenval van gisteren en vandaag zou ik inderdaad Ardennen mijden. Dit zijn geen normale omstandigheden.
Plaats reactie