MTB Trails Spa

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nadat vorige jaar de Walen waren begonnen om de MTB sport de nek om te draaien en Nederland ver voorbij Belgie was wat betreft het MTB aanbod, moet een zeldzame Nederlands sprekende Waal gedacht hebben "Mon dieu, jamais!" om vervolgens in record tijd een Trail Center in Spa uit de grond te stampen waar je toch drops, gap jumps, off camber wortels, etc... kunt verwachten.

En dat trail center met 7 trails (ca. 120 hoogtemeters per stuk) wordt op 25 september as. geopend: https://www.mtb-trails-spa.be/
Afbeelding
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat is toch wel mooi nieuws zeg. Als de eerste drukte er af is, ga ik er zeker een kijkje nemen. En een rondje fietsen 👌🏻
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Kapitein Iglo schreef: di 14 september 2021, 19:13 Dat is toch wel mooi nieuws zeg. Als de eerste drukte er af is, ga ik er zeker een kijkje nemen. En een rondje fietsen 👌🏻
Ik zeg: Let`s Ride :)
Wietze.V
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 7 november 2018, 15:48
Mijn mountainbike: Staat meestal rechtop

TenZNL schreef: di 14 september 2021, 20:08
Kapitein Iglo schreef: di 14 september 2021, 19:13 Dat is toch wel mooi nieuws zeg. Als de eerste drukte er af is, ga ik er zeker een kijkje nemen. En een rondje fietsen 👌🏻
Ik zeg: Let`s Ride :)
Ik weet dat het officieel nog niet geopend is, maar ik ga komende zaterdag alvast een eerste inspectie uitvoeren :-q
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Wietze.V schreef: di 14 september 2021, 20:51
TenZNL schreef: di 14 september 2021, 20:08
Ik zeg: Let`s Ride :)
Ik weet dat het officieel nog niet geopend is, maar ik ga komende zaterdag alvast een eerste inspectie uitvoeren :-q
Helaas, dan ik heb andere verplichtingen :-{
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Dit is zeker goed nieuws!
Voor wie gaat: laat even een review achter
RoelC
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 815
Lid geworden op: do 22 april 2004, 22:21
Mijn mountainbike: SC Tallboy / SC Nomad

Wietze.V schreef: di 14 september 2021, 20:51 Ik weet dat het officieel nog niet geopend is, maar ik ga komende zaterdag alvast een eerste inspectie uitvoeren :-q
En, is het goedgekeurd?
Ga wellicht deze of volgende week een keer daar kijken, dus praktische tips zijn welkom. Bv. waar beginnnen en eindigen de trails zo ongeveer?
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

We (Wietze, ik en een maatje van me) hebben bovenaan bij de begraafplaats geparkeerd. Vanaf daar kun je direct op de 'verbindingsweg' naar alle startpunten komen. Nadeel is dan wel dat je altijd af moet sluiten met een klim. De laatste klim hebben we over het asfalt gedaan, dat is best een pittige zo op het einde van de dag. Nog ff lekker in het rood rijden....

Uiteindelijk alle trails een keer gereden, inclusief de - wat mij betreft - mooiste die ze die middag ook hebben dicht gegooid. Die is ook niet opgenomen in de trails die nu worden aangegeven. We hoorden dat ze van plan zijn om er nog een stuk of 6 trails bij te maken.

Hou wel rekening met het feit dat ze nog moeten worden ingereden, er af en toe jumps/drops op verrassende plekken liggen en er best veel off-camber stukken liggen. Denk dat deze trails een extra uitdaging bieden als het nat is......... Maar ook als het droog is kun je er best goed bodemonderzoek doen :wink:

Al met al een mooi stuk om te kunnen fietsen, wel jammer dat je feitelijk maar op een paar m2 km rijdt waardoor je telkens over de zelfde weg naar boven gaat. Als je ze allemaal wilt rijden is dat - inclusief de trail die nu dicht is gegooid en een trail die we 2 keer hebben gedaan - zo'n 27km met +/-900hms.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Afbeelding

Voor de beeldvorming... Voor de eigenlijke trails zouden er nu bordjes moeten staan.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 686
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Er stonden nu nog niet overal bordjes, maar ze waren ook nog bezig. Fout rijden kan feitelijk niet :wink:
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

*verwende modus aan*

Ik vind de afdalingen redelijk kort voor een Trail Centre in het buitenland.
Niks ten nadele van de Bouwers hoor :wink:
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Patrick_V schreef: do 23 september 2021, 08:53 *verwende modus aan*

Ik vind de afdalingen redelijk kort voor een Trail Centre in het buitenland.
Niks ten nadele van de Bouwers hoor :wink:
Spa ligt op 40 km van de Nederlandse grens. Het is dus met enige goede wil zelfs aanfietsbaar vanuit Nederland.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3238
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Vandaag geweest en ze allemaal gereden.
Het was er gezellig druk :)
Alles is perfect voor mekaar, bewegwijzering is top, uitgebreide info bij de trails.

De blauwe trails zijn erg leuk, zit flow in en je wordt lekker uitgedaagd.
De rode zitten kwa niveau best dicht bij blauw, ik dacht alleen wat drops, maar niks geks.
Zwart is ook weer erg leuk, wat speelse elementen tussendoor, maar zwart zou ik hem niet noemen.

Al met al best leuke trails waar je best goed op kunt oefenen. Klim is prima te doen en alles ligt dicht bij elkaar. Ook zat horeca dichtbij (en fietsenwinkel en verhuur).
De trails zijn best veilig en voor de meeste prima te doen.
Petje af voor wat ze hier in zo'n korte tijd voor mekaar hebben gekregen.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie