Stoneman Arduenna

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Je kunt een pakket kiezen waarbij je een gedetailleerde kaart krijgt met route. Kost iets meer maar dan heb je iig een backup. Een gpx is wat mij betreft wel een grote pre tot vereiste. Hier en daar staan de bordjes niet logisch tot zelfs te laat. Of is het op kruisingen niet geheel duidelijk. Het voorkomt iig foutrijden aangezien je eerder wordt gewaarschuwd. Soms staan de bordjes in een afdaling aan de late kant en moet je vol in de ankers.

Choose yourself but wisely .. :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

mtber29 schreef: do 23 juli 2020, 20:11 goedenavond
is het ook mogelijk om de stoneman zonder gps te fietsen?
op de site staat vermeld dat je het routebestand voor gps krijgt.
maar aangezien ik geen gps heb.
is de route goed uitgepijlt? of heb je echt een gps nodig?
Ik zou het zeker niet zonder GPS doen.
Meestal staan er pijltjes, (mosterdgeel) maar die zijn zo klein en je moet tot op 2meter komen om te zien waarheen dit wijst.
Dus als je moet afslaan tijdens een afdaling, dan kan je het vergeten.
Zelfs met GPS heb ik meermaals te ver gereden tijdens een afdaling, om dat je dan toch op de weg moet letten. (gelukkig biept de GPS als ik fout zit)
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

TaurineR schreef: do 23 juli 2020, 23:15
mtber29 schreef: do 23 juli 2020, 20:11 goedenavond
is het ook mogelijk om de stoneman zonder gps te fietsen?
op de site staat vermeld dat je het routebestand voor gps krijgt.
maar aangezien ik geen gps heb.
is de route goed uitgepijlt? of heb je echt een gps nodig?
Ik zou het zeker niet zonder GPS doen.
Meestal staan er pijltjes, (mosterdgeel) maar die zijn zo klein en je moet tot op 2meter komen om te zien waarheen dit wijst.
Dus als je moet afslaan tijdens een afdaling, dan kan je het vergeten.
Zelfs met GPS heb ik meermaals te ver gereden tijdens een afdaling, om dat je dan toch op de weg moet letten. (gelukkig biept de GPS als ik fout zit)
oke bedankt.
dan ga ik toch maar eens kijken voor een gps :-q
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

oke bedankt.
dan ga ik toch maar eens kijken voor een gps :-q
[/quote]

Boek gewoon het pakket, dan blijven dit soort dingen bestaan. Het kost niet de hele wereld.
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

At1 schreef: vr 24 juli 2020, 17:23 oke bedankt.
dan ga ik toch maar eens kijken voor een gps :-q
Boek gewoon het pakket, dan blijven dit soort dingen bestaan. Het kost niet de hele wereld.
[/quote]

dat was ik ook van plan.
maar dan heb ik toch alsnog een gps nodig?
At1
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: vr 2 december 2011, 18:15
Mijn mountainbike: Wordt niet gebruikt als ik online ben...

Die gps ontvang je van de Stoneman organisatie.
3 dagen voor je vertrek krijg je nog een mail met actuele info en gps track.
Starter formulier heb ik elke keer braaf uitgeprint, geen 1 keer naar gevraagd bij ophalen starterpakket (in het hotel).
Volgende keer print ik hem niet meer uit. Is ook niet echt 2020 meer 8)
Iedereen is gek en zij die denken dat ze normaal zijn, die zijn het gekst van allemaal.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Als je er drie dagen over wil doen, kan je volgens mij ook prima met een kaart rijden uit het classic pakket. Van tijd tot tijd stoppen. Eventueel terugrijden als je iets hebt gemist. Als je het in een dag wil doen, dan heb je daar de tijd niet voor. Het vraagt om een andere manier van rijden. Af en toe vooruit kijken op de kaart wat er gaat komen en als het afwijkt van de verwachtingen stoppen en kijken hoe zit het al weer. Kortom een meer ontspannen ritje, maar dan moet je wel de tijd nemen en accepteren dat je meer kilometers rijdt dan de bedoeling is. Je zal af en toe een bordje missen en terug moeten rijden.

Dat is inderdaad niet echt 2020 meer, maar erg retro komt vast ook wel weer eens in...
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Behalve dat er op sommige plaatsen geen bordjes staan, dan wordt het een echte puzzel.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Kaart lezen en puzzelen waar ben ik nu. Kompas erbij. Heel retro. Maar kan wel. Kost tijd.

Iets moderner op de GPS van je telefoon kijken waar je bent.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hoe is jullie ervaring in het contact met de organisatie? Ik had een digitale variant van de kaart gekocht maar wist niet dat ik met mijn telefoon moest loggen op de bekende punten. Dus uiteindelijk geen fysieke of digitale stempelkaart. Dus daarom mijn strava ritten opgestuurd in de verwachting en hoop dat ze dat zouden overnemen. Maar ik heb helaas nog niets gehoord en sta nog steeds niet vermeld. Toch beetje vreemd. Of moet ik ondanks dat je in het NL kan mailen beter voor Duits kiezen?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Vandaag en Gisteren deze Stoneman Arduenna gefietst. Was erg warm vaak boven de 30 graden. Ik vond het een heel mooi parcours mooie afwisseling van karrepaden met heftig klimwerk met hellingen van 30 % en mooie steile afdalingen met geregeld veel technische elementen. Ik kwam op 181km met 3900Hm. Heb er over de 2 dagen 13 uur voor nodig gehad. Grootste nadeel was dat er onderweg weinig eten en drinken te verkrijgen is. Vooral dan het zuiden. De natuur in zuidelijkste deel wel prachtig. De organisatie vond ik erg behulpzaam. Ik had me namelijk in geschreven om op 9 augustus te starten en heb deze 2 x verzet wat ze heel niet erg vonden.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4656
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Heb je het contact in het Duits, Frans, Engels of Nederlands gedaan?

Ik vond het ontbreken van eten en drinken op het zuidelijk deel wel een probleem hoor. Daar zou de organisatie nog wel wat meer in kunnen faciliteren wat betreft waar en hoe je aan water en eten kunt komen.

Anders zou ik zeker als tip meegeven dat je in Bütgenbach nog goed eet en drinkt en inslaat want de volgende stop is dan op de NL’se camping op de grens Luxemburg/Dtsl/België.

Niet iedereen kan hetzelfde geluk hebben wat wij hadden nl een NLse vrouw die ons aanbood wel even wat pasta te koken en heerlijke koffie te drinken :kiss: :bier:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Het contact was in het Nederlands. via het office toerisme kantoor te Malmedy. En ja ik heb ook veel problemen gehad met eten en drinken in zuiderlijke deel. In Butgenbach had we nog genoeg eten kunnen krijgen maar daarna was alles gesloten maar dat kwam ook door dat het Dinsdag was. In Burg-Reuland Ben ik bij 3 restaurants langs geweest voor eten . Ik kreeg te horen dat ze vol zaten. Er was echter niemand te zien. Bij de 4e restaurant net buiten het dorp kon ik na veel aandringen eindelijk een goed bord spaghetti krijgen. Ik had achteraf moeten gaan eten in Ouren daar zit wel een goed Hotelletje met goede bediening.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Met 8 boterhammen, 2 rijsttaartjes, 4 energiekoeken, 4 repen, 2 gellekes, 2 bananen en 3 liter aan drank kom ik toch een heel end :wink:
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Maar een lekker avondeten warm is wel lekker voor slapen gaan. Ik had wel onderdak maar geen avondeten bij de overnachting
Plaats reactie