Stoneman Arduenna

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
DeFritzz
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 28 september 2020, 20:12

Dit was alvast de Stoneman Arduenna vanuit mijn standpunt. Ik vond de Stoneman Arduenna zekers de moeite
https://youtu.be/gcBhMIp01-Q
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

mooi filmpje. Ik ben het met je eens dat het mooi/leuk evenement is.. Ik hoop over half jaartje weer eens dat rondje te rijden.
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Dat ziet er weer uit als een mooie uitdaging om te volbrengen!
Zocht nog iets leuks voor komend jaar... wie weet!
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Bottecchia schreef: di 15 september 2020, 19:09 Na vandaag is deze route gesloten lees ik net. Zal wel vanwege de jacht zijn denk ik dan?

April 2021 mag het weer. Jammer, ik speelde nog met de gedachte om een paar dagen naar de Ardennen te gaan en deze route dan mee te pakken om nog wat van het natuurschoon te genieten. Het zal voor een andere keer zijn.
Idd omwille vd jacht.
Bordjes zijn ook verwijdert
Grondvreter
All rounder
All rounder
Berichten: 70
Lid geworden op: di 3 november 2020, 14:52

Ik heb geen ervaring met zo'n tocht in het buitenland, is dit een route die relatief veilig in je uppie te rijden is? Of is het zo, mocht je een val maken dan wordt je nooit meer gevonden en mobiel bereik is nihil? ;-)...

Mocht solo rijden echt af te raden zijn, wie doet mee in 2021 voor de 3-daagse variant?
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

't zijn de Ardennen, niet het eind van de wereld,he...
Vochtvooorziening is wel een puntje dat aandacht vraagt.
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik heb de stoneman in Ardenne inmiddels 2x gereden. Het grootste deel van de route is niet heel technische. Er zitten paar technische afdalingen in. De route is redelijk druk, kun je ook wel zien aan de hoeveelheid deelnemers. Ik denk dat je 99% kans heb op goed bereik met je telefoon. De meeste deelnemers rijden wel met zijn 2e of in kleine groepjes. Hij staat eind April weer in mij agenda.
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

wibas schreef: do 24 december 2020, 23:14 Ik heb de stoneman in Ardenne inmiddels 2x gereden. Het grootste deel van de route is niet heel technische. Er zitten paar technische afdalingen in. De route is redelijk druk, kun je ook wel zien aan de hoeveelheid deelnemers. Ik denk dat je 99% kans heb op goed bereik met je telefoon. De meeste deelnemers rijden wel met zijn 2e of in kleine groepjes. Hij staat eind April weer in mij agenda.
Is de route ieder jaar hetzelfde? We willen dit jaar de Arduenna gaan rijden en zijn van plan eigenlijk al wat te gaan voorbereiden (hotelovernachtingen etc.).
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Meestal zijn de routes van de stoneman het zelfde. Het gebeurd wel eens dat de route wat wijzigt door vergunningen. Ik zie dat er wat partner (Hotel) zijn gewijzigd. De partners bij Robertville zijn weggevallen Ik vind de route tussen Signal de Botrange en Robertville ook heel ongelukkig. Ik zou als ik jouw was nu geen hotel overnachting boeken. Ik ga met een fietsvereniging de stoneman eind April rijden. Dat doen we dan in 2 of 3 dagen afhankelijk van de deelnemers. Ik ga hotel pas begin april regelen. Dan word wel bekend of de route zelfde blijft en weet ik zeker wie er wel en niet meegaan. De mensen kunnen tegenwoordig ook niet zover van te voren meer plannen of ze meegaan.
gcjm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 13 januari 2020, 21:02

wibas schreef: zo 7 februari 2021, 17:18 Meestal zijn de routes van de stoneman het zelfde. Het gebeurd wel eens dat de route wat wijzigt door vergunningen. Ik zie dat er wat partner (Hotel) zijn gewijzigd. De partners bij Robertville zijn weggevallen Ik vind de route tussen Signal de Botrange en Robertville ook heel ongelukkig. Ik zou als ik jouw was nu geen hotel overnachting boeken. Ik ga met een fietsvereniging de stoneman eind April rijden. Dat doen we dan in 2 of 3 dagen afhankelijk van de deelnemers. Ik ga hotel pas begin april regelen. Dan word wel bekend of de route zelfde blijft en weet ik zeker wie er wel en niet meegaan. De mensen kunnen tegenwoordig ook niet zover van te voren meer plannen of ze meegaan.
Duidelijk. Thanks man.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

In principe is de Stoneman ook wel vanuit 1 plaats te rijden. Zeker als je het een beetje handig aanpakt met auto's. Het middendeel ligt hemelsbreed best dichtbij elkaar (20km). Dus als je dan een hotel daar in het midden uitzoekt kom je echt een heel eind.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
sjuutje1969
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: za 25 oktober 2014, 00:37
Mijn mountainbike: Orbea Oiz en Kona Rove AL

Zijn er nog tips die jullie hebben voor het rijden van de stoneman's ?

Ik heb een aantal lange afstanden gereden (200+) dus km zitten wel in de benen, hoogtemeters afgelopen zomer gepakt in Italië en DL maar die zijn natuurlijk alweer uit mijn systeem als ik komend jaar ergens de Arduenna en de stoneman in Italië zou willen rijden.

Vanaf wanneer is het verstandig gezien weer/parcours de arduenna te rijden?
Ik ben niet zo'n held op natte wortelsecties (ga ik mee aan de slag deze winter.. nattigheid en wortels genoeg hier).

Doel is om de arduenna in 2 dagen te rijden en de Italië versie ook, uiteraard met wat tijd ertussen.

- hoogtemeters trainen bij de buren (DL) ?
- technisch verbeteren?
- via indoor trainingsprogramma conditie verbeteren (naast het rijden van lange ritten in het weekend) ?

Andere tips?
Pinetrax
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: di 9 november 2021, 21:05

sjuutje1969 schreef: ma 18 oktober 2021, 19:41 Zijn er nog tips die jullie hebben voor het rijden van de stoneman's ?

Ik heb een aantal lange afstanden gereden (200+) dus km zitten wel in de benen, hoogtemeters afgelopen zomer gepakt in Italië en DL maar die zijn natuurlijk alweer uit mijn systeem als ik komend jaar ergens de Arduenna en de stoneman in Italië zou willen rijden.

Vanaf wanneer is het verstandig gezien weer/parcours de arduenna te rijden?
Ik ben niet zo'n held op natte wortelsecties (ga ik mee aan de slag deze winter.. nattigheid en wortels genoeg hier).

Doel is om de arduenna in 2 dagen te rijden en de Italië versie ook, uiteraard met wat tijd ertussen.

- hoogtemeters trainen bij de buren (DL) ?
- technisch verbeteren?
- via indoor trainingsprogramma conditie verbeteren (naast het rijden van lange ritten in het weekend) ?

Andere tips?
Dit jaar de Stoneman silver (2 dagen) en Stoneman gold (1 dag) gereden. De video's van deze tochten kan je hier vinden:
https://www.youtube.com/watch?v=YEw7WfEqjMY&t=7s
https://www.youtube.com/watch?v=o1sueypZEqw&t=0s

Ik heb 8 tips uitgeschreven rond de voorbereiding van de Stoneman. Van tactiek tot voeding etc... Neem zeker eens een kijkje op: https://gpxadventures.com/nl/stoneman-arduenna-tips/

succes! :-q
Fatbiker
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 11:44

Ik wil dit jaar de Stoneman gaan rijden in de zomer. Meer specifiek, een deel er van. Ik heb 2 dagen de tijd om hem te rijden en ik vrees dat 176 km verdeeld over 2 dagen te veel is voor mij om na afloop ook nog een beetje te genieten van een hapje/drankje. Om die reden vroeg ik me af of ik veel mis als ik de onderste lus van de route er uit haal?
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 802
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Het onderste deel Lusje heeft relatief veel Hoogte meters. Bij Ouren is wel een mooi stukje. Bij kasteel van Burg- Reuland is ook best mooi.
Ik heb hem 3x gedaan in 2 dagen , dat is me goed bevallen 1x met bagage transport en 2x zelf bagage meegenomen. Van de tas op me rug eigenlijk geen last gehad.
Plaats reactie