Stoneman Arduenna

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Volgens dat artikel in blad fiets word het zwaar genoeg en is het geen snel parcours.
matthiav
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: wo 15 maart 2017, 11:43

Met 'zwaar' in dat artikel bedoelen ze enkel hoogtemeters, niet dat het technisch is.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

matthiav schreef: wo 19 februari 2020, 11:04 Met 'zwaar' in dat artikel bedoelen ze enkel hoogtemeters, niet dat het technisch is.
En dat is dan ook nog relatief hé Matthias : omgerekend 1930 hm op 100 km kan je bezwaarlijk zwaar noemen.
In een gemiddelde Ardense toertocht zitten omgerekend meer hoogtemeters.
Het is zwaar door de lengte, niet door de hoogtemeters. Geef mij maar een pittige 100 km dan.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Misschien is het landschappelijk wel de moeite? Dat zou dan nog wel aardig zijn voor als je gewoon even lekker 1 of 2 dagen het bos in wil zonder al te veel na te denken.

Kent iemand toevallig die Dolomieten versie? Ik zou die wellicht eens willen combineren met wat rotsklimmen in die regio. Zo'n rondje zou dan leuk zijn voor de rustdagen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10858
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Tre Cime, Daar ben ik in augustus gecrasht. Op de weg. Dat dan weer wel. De Stoneman Italia is al vol
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Bottecchia schreef: wo 19 februari 2020, 11:20 Kent iemand toevallig die Dolomieten versie? Ik zou die wellicht eens willen combineren met wat rotsklimmen in die regio. Zo'n rondje zou dan leuk zijn voor de rustdagen.
Deze is heel mooi, maar wel slecht aangegeven.
Je kan best deze op de GPS narijden.
Er zit wel een aantal km stapwerk op de Dermutt passage (voor mij toch) :-{ .
Ik denk dat ik hem deze zomer nog eens ga narijden, want het is ondertussen bijna 5 jaar geleden.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

Thanks, ik was al bang voor matige kwaliteit route aanduiding. Maar wel de moeite dus.

@Bert: Tre Cime is een van de plekken waar ik wil gaan klimmen inderdaad. Alleen nog even een mooie lijn uitzoeken op één van die drie torens. 8)

Terug naar de Ardennen maar hier. Als ik ga buitenspelen in de Dolomieten maak ik wel een ander topic aan.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3297
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De berghut (Locatelli) die naast de Dreizinnen (Duitse benaming van Tre Cime) ligt is erg gezellig en heeft goede verzorging.
Heb er ooit tijdens een huttentrektocht overnacht.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Er is al wat meer info verschenen omtrent de starterspaketten en accomodatiepaketten :
https://www.ostbelgien.eu/nl/fiets/stoneman-arduenna

en de partners die accomodatie verlenen :
https://www.stoneman-arduenna.com/nl/ue ... ike-hotel/
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Volgens de website gaat ie op 4 juli (onder voorbehoud van COVID-19-beleid) toch van start. https://www.ostbelgien.eu/nl/fiets/stoneman-arduenna
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Ik zie dat er al 6 mensen gefinisht zijn. waarvan 4 het in 1 dag hebben afgeraffeld. op site staat dat er al 88 mensen onderweg zijn voor de rit. Ben benieuwd naar de eerste reacties.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Ik ook. Zit in de 3e week van juli daar dus overweeg hem te gaan rijden.

In 1 of 2 dagen. Qua uitvalsbasis zit ik ideaal om het in 2x te doen.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
wibas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: ma 29 december 2008, 15:20
Mijn mountainbike: Cannondale FSI-1 Cannondale scalpel

Als ik de strava ritten van de deelnemers bekijk heeft de rit ongeveer 3800 of 4000 hm. en is de rit ongeveer 180km lang. Hij schijnt goed uitgepijld te zijn.
Gebruikersavatar
Bottecchia
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 825
Lid geworden op: do 22 augustus 2013, 22:00

hanjovdberg schreef: zo 5 juli 2020, 12:01 Ik ook. Zit in de 3e week van juli daar dus overweeg hem te gaan rijden.

In 1 of 2 dagen. Qua uitvalsbasis zit ik ideaal om het in 2x te doen.
Sluit dat eigenlijk sowieso niet beter aan bij het uitgangspunt van de tocht zoals ze dat presenteren?

In die zin snap ik ook niet zo goed dat ze duidelijk verschil maken met de 1, 2 of 3 dagen variant. Als het gaat om de beleving in de natuur dan kun je toch volstaan met een overzicht van mensen die de tocht hebben volbracht? Nu zit er toch een stimulans in om de tocht in 1 dag te volbrengen.

Inmiddels al bijna 100 finishers. Dat is best veel op zo'n korte termijn. Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Mijn overweging zit meer in het feit dat ik er maar een weekje ben en de dagen zo effectief mogelijk wil benutten. Iig 3-4x met m’n broertje op de racefiets en zelfs liefst nog 2-3x mtb’en. En dan nog een dag wandelen met de vrouw :wink:

Ofwel beetje dagen tekort. Dus dat wordt in de ochtend mtb’en en dan later op de dag nog rondje racefiets.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie