mtb huren in Ardennen

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Wyno
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 2 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2 29-er 2014, Kuota Kuraro ultegra

Ik ben met wat vrienden van plan om in het voorjaar 2005 een weekend naar de ardennen te gaan om te mtb-en. Nu heb ik wel een eigen fiets, maar zij niet, dus wil ik me bij de keuze voor een bestemming wat laten leiden door een plaats waar je (redelijk) goede mtb's kunt huren.

Houffa-bike ken ik al (prima om daar naar toe te gaan), maar welke verhuurders kennen jullie nog?
Du vin, du pain et le vtt
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

In La Roche-en-Ardennes zitten er ook nogal een stel. Gewoon een beetje rondlopen in de hoofdstraat en dan zie je ze vanzelf.
Ik heb aldaar één route gereden. Was wel de moeite waard.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Wyno
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 2 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2 29-er 2014, Kuota Kuraro ultegra

Heb je ook ervaringen met de kwaliteit van de fietsen in La Roche?
Du vin, du pain et le vtt
mappie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 8 maart 2004, 23:32
Mijn mountainbike: ....Rohloff....

http://www.ccr.nl

Neem ff contact op want hij verhuurt ook fietsen via via dus weet niet precies wie en wat voor fietsen.

de routes daar zijn echt de moeite waard!
kijk daarvoor even hier http://www.mtbroutes.be/provincie.aspx?id=6
en klik daarvoor theux en aywaille

succes :-q
morgen ga ik fietsen...
koendio
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 672
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 16:48
Mijn mountainbike: Canyon Grizl CF SL 7/ specialized Diverge
Contacteer:

Een keer gingen een aantal vrienden (niet-mtb'ers) met ons mee biken in La Roche en hebben ze daar fietsen gehuurt. Het was echt een k*tkwaliteit. Er zat een "verende" voorvork op, maar die was nog stijver dan een starre. Verder (dacht ik) Shimano SIS afgemonteerd, en een enkele acera. Ze hebben daar een heleboel fietsen, waaruit je gewoon de minst afgeragde moet kiezen. Uiteindelijk hebben de fietsen de tocht wel overleefd.
Je hebt in La Roche een aantal verhuurbedrijven en het kan natuurlijk dat we net het verkeerde bedrijf hadden.
Succes ermee
groeten Koen
Het leuke aan klimmen is dat er een afdaling volgt!!! (als je in het dal begint tenminste)
datadutch
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 5 januari 2004, 15:08

niet echt centrum ardennen, maar goede verhuurplek en zelfs lezer van dit forum: www.coobike.be

routes om coo zijn al vaker besproken hier
Wyno
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 2 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 2 29-er 2014, Kuota Kuraro ultegra

Dank je, coobike ziet er ook al erg goed uit!
Du vin, du pain et le vtt
mappie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 19
Lid geworden op: ma 8 maart 2004, 23:32
Mijn mountainbike: ....Rohloff....

hoi
ik ben net afgelopen zaterdag lans coo geweest. en de meeste fietsen die daar stonden waren afgemonteerd met deore en alivio. verder worden de bikes afgespoten met hogedruk (wat niet echt bevordelijk is) maar gezien het bike park worden die dingen veel verhuurd en is het wel de moeite waard. het is daar nu iig heel mooi!!

greetz mappie
morgen ga ik fietsen...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

in Coo zitten volgens mij 2 verhuurders.
de 1e zit het meeste in 't zicht, daar heb ik inderdaad al vaker gezien dat ze 't spul met de hogedrukspuit schoonmaken.
1 keer vielen er zelfs een paar bikes om door de kracht vh water. :D
ze doen maar, zijn hun eigen fietsen, maar getuigt niet van veel professionaliteit, eerder van gemakzucht.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
datadutch
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: ma 5 januari 2004, 15:08

ThaSingleTrackMastah schreef:in Coo zitten volgens mij 2 verhuurders.
de 1e zit het meeste in 't zicht,
ow, wie 's die tweede dan??
(ik heb het over het toeristische centrumpje 'tele-coo', bij het stuwdammetje en de kabelbaan).
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zou je eens aan Ferdy moeten vragen.
(meer informarie vind je op www.mtbcoo.tk
of stuur een berichtje naar me mtbcoo@ibelgique.com )
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Splenter
All rounder
All rounder
Berichten: 64
Lid geworden op: do 4 november 2004, 15:39
Mijn mountainbike: rocky mountain etsx-70
Contacteer:

In houffalize heb je ook nog Moulin Bock.
Santos fietsen zonder verende voorvork, maar met hs 33 en afgemonteerd met alivio/deore.
Fietsen worden prima onderhouden en worden afgekuist met een gewone waterlans en vervolgens drooggespoten met luchtdruk.

meer info op

http://www.naturaction.com
Robthebiker
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: zo 11 mei 2003, 18:35
Mijn mountainbike: Felt, Nine 1

ik ken een bedrijfje dat op een camping zit en daar hebben goed onderhouden mtb's te huur.
Ze hebben daar ook routes liggen voor de omgeving de zeker de moeite waard zijn om te rijden, van redelijk makelijk tot gevorderd.
Het is in Bure vlakbij tellin in de ardennen
Woei het is weer begonnen rahoe..
Hellmondunited
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 3 januari 2005, 18:47
Mijn mountainbike: Specialized s-works
Contacteer:

datadutch schreef:niet echt centrum ardennen, maar goede verhuurplek en zelfs lezer van dit forum: www.coobike.be

routes om coo zijn al vaker besproken hier
fietsen HUREN moet je alleen NIET doen!

wat een bras hebben ze daar
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

Met Coobike heb ik ook niet zulke goede ervaringen. Zij verhuren ook de bikes bij Sunparks Vielsam waar elk jaar in september een MTB weekend is (aanrader trouwens, meer info op de voorpagina). Afgelopen keer daar een fiets voor mijn vriendin gereserveerd. Van te voren specifiek om een kleine maat gevraagd, zou in orde komen. Daar aangekomen was de persoon bij de verhuur nergens van op de hoogte. Met veel mazzel hebben we toen nog een fiets kunnen vinden in de juiste maat. Dat was voornamelijk omdat we zelf in de stapel fietsen zijn gedoken, degene die bij de verhuur aanwezig was had nergens verstand van en voelde zich ook niet erg geroepen om te helpen.

De fietsen die ze daar in de verhuur hebben zijn IMHO te mager uitgerust voor de omgeving daar en slecht onderhouden. Mijn vriendin is een keer gevallen omdat de remmen het niet hielden in een afdaling.

We hadden afgesproken dat we de bike tot ruim na afloop van de georganiseerde tocht konden inleveren. Door een grapjas die de bordjes van de bewegwijzering had omgewisseld liep de tocht echter behoorlijk uit. Na terugkomst was er niemand meer bij de verhuur. Toen we de volgende ochtend vroeg de bike in kwamen leveren wilden ze ons vrolijk een dag bij laten betalen. Na het hoofdkantoor gebeld te hebben en flink ruzie gemaakt te hebben hoefde dit uiteindelijk niet.

Conclusie: niet al te beste ervaringen met Coobike
Eat, sleep, ride, repeat
Plaats reactie