Waar in de Ardennen moet je zijn...

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
dadionysos
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1394
Lid geworden op: ma 8 februari 2010, 15:10
Contacteer:

Ik ben gisteren nog even bij Malmedy geweest. Was er heel toevallig in de buurt. Eerste gedeelte van de RDHF gereden. Was super gaaf nu met al die herfst kleuren. Wel jammer dat het regende.... Ik denk dat ik ook die afdaling mee heb gepakt die TSTM bedoeld. Een Enduro track naar beneden met allemaal vangnetten. Ging nog aardig met mijn FatBoy ;-) Verder wel een modderige bedoeling!
http://www.RideMyMTB.com | Blog | Team RideMyMTB
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

GPS gaat er nog komen, wordt een Etrex20x of Mio Cyclo 200 waar de laatste denk ik de voorkeur heeft. De Gp 's track ken ik al, maar ik bedoelde een trailpark route.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dennisvdb schreef:Mijn maat en ik willen dit weekend eigenlijk ook nog naar de Ardennen, eventueel een VTT van de GGHF. Maar het liefst een beetje een trail achtige toer. Nu zijn we nog niet in het bezit van een GPS helaas, dus zomaar een route rijden is er niet bij. Nu hoorde ik van iemand dat er ergens een trail park in de buurt van Malmedy moest zijn (schijnbaar sinds kort), beetje vergelijkbaar met Winterberg trailpark. Het is niet Ferme Libert, dat wist ie te vertellen. Rara, wat is dat, of is het maar zever?
Ovivat ?
Da's een paar km ten noorden van Ferme Libert (dus nog weer een paar km verder ten noorden van Malmedy).
Daar is een skipiste waar voorheen een FR parkje was.
Omdat de lift niet draait zal je zelf omhoog moeten fietsen.
dadionysos schreef:Ik ben gisteren nog even bij Malmedy geweest. Was er heel toevallig in de buurt. Eerste gedeelte van de RDHF gereden. Was super gaaf nu met al die herfst kleuren. Wel jammer dat het regende.... Ik denk dat ik ook die afdaling mee heb gepakt die TSTM bedoeld. Een Enduro track naar beneden met allemaal vangnetten. Ging nog aardig met mijn FatBoy ;-) Verder wel een modderige bedoeling!
Ja, dat zal m wel zijn geweest.
Op tijd rechts houden, anders sta je weer beneden in Malmedy (=eindpunt vd RDHF).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Demarrages
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 27 oktober 2014, 20:12
Mijn mountainbike: Niner Air9 RDO

RobSter schreef:Volgende maand staat een weekendje Ardennen in de planning

Zijn er naast de plaatsen Houffa, La Roche en Malmedy nog
andere plaatsen die het bezoeken waard zijn ?

Onze voorkeur gaat naar singletracks cq leuke paden in een mooi
bosrijke omgeving..

Downhillen is niet ons ding..

Iemand met tips ??? :-q
Beste Robster, ik zou je Houffalize adviseren. Als je naar camping "La viaduc" rijdt beneden het dorpje zelf kun je alle 6 aanwezige routes oppakken, deze lopen namelijk allemaal achter de camping door en zijn alle 6 super uit gepijlt. Ik heb een maand geleden daar nog gereden en halferwege de route mijn navi uitgezet.

Veel plezier.
Nulla tenacia invia est via!
SnelleJonge
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2056
Lid geworden op: di 27 december 2005, 18:11

hansdegebruiker schreef:Al bekend met DE Lanterfanter in Schonberg st Vith?
Sporthotel bij uitstek.
Super gastvriendelijk, perfecte kamers, heerlijk eten en drinken voor weinig geld.
38 euro p/p met ontbijt avondeten (3gangen menu) 20 euro.
Hier bivakeren ook vaak olympische sporters (wielrenners) en hun zonen doen aan mtb wedstrijden.
In hun toen ligt een gaaf stukje singletrack waar je je skils kunt testen.
In de omgeving veel aangegeven routes, maar zij hebben ook gps files beschikbaar van de wat exotischere tracks en geven je veel tips waar je je veel plezier kunt beleven op de mtb.


http://www.lanterfanter.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Lanterfanter is idd een aanrader, ben er namelijke ook elk jaar bij :bier: Check filmpie :-q
Plaats reactie