Solo's Ride (85 - 108 km) - Lowie's Stavelot Ride (97 km)

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

update Solo's Ride en Stavelot Ride :

-singletrack Stoumont (Solo):
Die is opnieuw te doen. Op een 5-tal plaatsen liggen er nog een boom/bomen over het pad, maar daar is vlot overheen te stappen. Op de foto's ziet het er erger uit dan het in feite is.
Bijkomend probleem is vóór de singletrack : eerst moet je door 2 weidepoortjes (zie track), nadien kom je aan de bosrand waar je vrij scherp afdaalt richting de "echte" singletrack" >> daar zijn 3 nieuwe poortjes gemaakt, één met een laaghangende ketting, de 2 andere met koorden en musketons (zie eerste foto)
Voor wie de bomen niet ziet zitten heb ik een alternatieve track via de oever van de Amblève (niet de track op de site dus, maar deze is mooier) - de 5 poortjes zitten er nog wél in

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

- parapente Coo (Solo + Stavelot):
een dikke 500 meter voorbij de 2de parapente-afzetplaats (de vergezichten ten N van Coo dus) is er momenteel geen doorkomen aan >> de afdaling die door het bos licht naar beneden gaat en waar men zelfs in een droge zomer moet opletten voor modder is nu door bosbouw herschapen in één modderbrij
Ook Lowie's Stavelot Ride zit met dit probleem.
Ik heb wel een alternatief gevonden.
>> track(s) te verkrijgen via lowiemarien@telenet.be
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Wie weet hoe de boel er in de Ardennen bij ligt? Ik mag graag binnenkort afzakken richting Solo's Ride of één van de befaamde rides van Lowie. Maar niet in de sneeuw ;)
Knakker29
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2112
Lid geworden op: zo 11 september 2011, 10:24
Mijn mountainbike: staal en tita met een rekje

Tenzij er heel veel vertraging op de beelden zit ligt er boven Malmedy nog sneeuw ;)

http://nl.skiinfo.be/oost-belgie/ferme- ... ebcam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Knakker29 schreef:Tenzij er heel veel vertraging op de beelden zit ligt er boven Malmedy nog sneeuw ;)

http://nl.skiinfo.be/oost-belgie/ferme- ... ebcam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vanaf 4 à 500 meter ligt er nog sneeuw, tot 15 à 20 cm zelfs op 600 m.
De Stavelot Ride gaat tot 580 m, de Malmedy Ride boven 600 m, Solo's korte tot 450 m en de 2 lange tot 560 m.
De sneeuw lager is gesmolten, maar daar zal het zeker nog modderig zijn.
De lager gelegen Spa Ride deel 1 is sneeuwvrij, maar zeker nog niet droog.
Ik twijfel zelf nog of ik nu al ga (en dan zal het maandag zijn), maar tegen volgend WE moet het al beter zijn, hoewel de sneeuw op de hoge gedeeltes boven 500 meter slechts zeer langzaam zal wegsmelten.
Laatst gewijzigd door lowie op za 12 maart 2016, 11:17, 1 keer totaal gewijzigd.
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Knakker29 schreef:Tenzij er heel veel vertraging op de beelden zit ligt er boven Malmedy nog sneeuw ;)

http://nl.skiinfo.be/oost-belgie/ferme- ... ebcam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Boven ligt nog 20cm
Sneeuw heb je boven de 400m grens

Ergste is dat die smelt, dat ijswater is zeer koud aan de beentjes.....
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

Haha ! 2 posts binnen dezelfde minuut >> we liegen dus niet :-D !
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Waarheid als 'n koe zeggen we dan :-q

Dan wachten we nog even af! Paarse tenen heb ik al genoeg gehad deze winter, eerst maar een paar droge weken afwachten :D
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

[quote="lowie"]
De lager gelegen Spa Ride deel 1 is sneeuwvrij, maar zeker nog niet droog.

@Lowie: Ik heb maanden/weken geleden afgesproken aanstaande zaterdag met een kennis te gaan biken en wilde graag deel 1 of deel 2 van de Spa routes doen.

Nu heb ik afgelopen zaterdag de Solosride55 gereden en daar was nog flink wat nattigheid/smeltstroompjes/sneeuw op de hoger gelegen delen............die heb jij vorige week dan gemist als ik het topic over Solosride55 nalees hahahaha.

Anyway, nu is het zaterdag een prachtige dag om te biken...........maar voor de vrijdag geven ze tussen de 7 en 11mm regen af voor Spa.

Ik heb ze beide eerder gereden en toen waren ze ook niet volledig droog en kon toen ook niet alle wortelklimmetjes oprijden........toch uit veiligheid wat eerder afstappen, maar WEL ENORM genoten van de route. Helaas kan ik deel 1 en 2 niet meer zo uit elkaar halen welke het meest regengevoelig was mbt bruggetjes/vlonders/wortels/stenen.

Wat zou jij zeggen...........een NO GO of go with the flow?

Thanks4 je input!
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

rutger079 schreef:
lowie schreef: @Lowie: Ik heb maanden/weken geleden afgesproken aanstaande zaterdag met een kennis te gaan biken en wilde graag deel 1 of deel 2 van de Spa routes doen.

Nu heb ik afgelopen zaterdag de Solosride55 gereden en daar was nog flink wat nattigheid/smeltstroompjes/sneeuw op de hoger gelegen delen............die heb jij vorige week dan gemist als ik het topic over Solosride55 nalees hahahaha.

Anyway, nu is het zaterdag een prachtige dag om te biken...........maar voor de vrijdag geven ze tussen de 7 en 11mm regen af voor Spa.

Ik heb ze beide eerder gereden en toen waren ze ook niet volledig droog en kon toen ook niet alle wortelklimmetjes oprijden........toch uit veiligheid wat eerder afstappen, maar WEL ENORM genoten van de route. Helaas kan ik deel 1 en 2 niet meer zo uit elkaar halen welke het meest regengevoelig was mbt bruggetjes/vlonders/wortels/stenen.

Wat zou jij zeggen...........een NO GO of go with the flow?

Thanks4 je input!
Nog net even de track gecheckt van Solo's 55 en ik zie onmiddellijk waar je zitten ploeteren hebt >> had ik even over het hoofd gezien :winkie: , die stroken had ik netjes ontweken !
Wat betreft Spa : Spa 1 ligt er NU zo goed als kurkdroog bij (maar weer : op enkele hogere stukken na = omgeving skipiste) - Spa 2 komt dikwijls hoger maar moet er nu ook vrij goed bijliggen. Maar dan komt die vrijdag nog ...... zou het echt niet weten, maar het zal er zeker niet meer bijliggen als nu. Als de hoeveelheid regen beperkt blijft zou ik toch gaan, want voor de volgende periode komt er blijkbaar weer regelmatig regen aan. (je mag me altijd vrijdagnamiddag/avond contacteren, dan heb ik een zicht op de hoeveelheid regen die er gevallen is)

Ik heb alvast 3 droge ritten met in totaal 231 km en 6600 hms achter de rug : het ijzer smeden als het heet is noemt men dat.

btw : van Spa 2 heb ik een nieuwere versie : nog mooier en met meer technische stroken (76 km - 2050 hms) >> email of pb met je emailadres
rutger079
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 30 maart 2012, 13:03
Mijn mountainbike: Hightower LT CC

Heey Lowie..........thanks voor je snelle input!

Dan gaan we nu voor deel 1 en later dit jaar voor de uitgebreidere deel 2. Die laatste heb ik overigens vorig jaar reeds van je ontvangen ;-) Zal je vrijdag namiddag nog even een email sturen.

Thanks!

P.S. er was op de Solosride55 ook een heel (breed) stuk om de 10 meter 'gebaricadeerd' met totale dennebomen. Door de bosbouw en/of jagers denk ik. Op dat stuk staan meen ik ook iets van 20 genummerde uitkijkposten/hoogzit's. Maar je kan daar dan voorzichtig door de bosrand fietsen........heeft het precies het averechtse effect eigenlijk.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

rutger079 schreef:op de Solosride55 ook een heel (breed) stuk om de 10 meter 'gebaricadeerd' met totale dennebomen. Door de bosbouw en/of jagers denk ik. Op dat stuk staan meen ik ook iets van 20 genummerde uitkijkposten/hoogzit's. Maar je kan daar dan voorzichtig door de bosrand fietsen........heeft het precies het averechtse effect eigenlijk.
Heb ik gedaan ! is idd jammer : op dat stuk kon ik met mijn fully en fullspeed nog heel wat jonge benen pijn doen :-D , nu is het idd trajectje zoeken in het bos
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Ik zak morgen af naar de Zuiderburen voor de Ardennes Trophy op maandag. De dag erna wou ik of een Lowie's Ride doen, of de Solos Ride.
Heb jij nog een aanrader Lowie?
Plaats reactie