La Roche-en-ardenne

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
PDVMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '18 met Fox34SC

Volgende week 15-20jul erheen en van daaruit ook andere omgevingen die nabij liggen :)

Moet nog even wat routes op mn garmin verzamelen.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Geweldig weekend gehad. Routes zijn na wat zoeken goed aangegeven.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
reynouts
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 15:22
Mijn mountainbike: Focus Raven 27r 5.0 2014

Wie heeft er nog een mooie tip voor een vakantiehuisje nabij La Roche (of Houffa) voor begin september?

We willen een weekje gaan biken, moeten ook fietsen huren, dus tips wat dat betreft zijn ook welkom!!
ericb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 9 juni 2010, 20:13
Mijn mountainbike: Norco Torrent 7.1FS,Norco Search Gravelracer

Residentie cabinet moulin de renziwez, luxe chalet/blokhutten met tentdoek als dak.
Ik hoor een zwijn,ik zie een zwijn,ik eet een zwijn..........
En soms voel ik mij als een zwijn,vies en dwars door de bush


We Are Basta!!
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Wellicht een stacaravan op een van de vele campings. Drukt vaak ook de kosten.
Wat zal ik zeggen...…..
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

reynouts schreef:Wie heeft er nog een mooie tip voor een vakantiehuisje nabij La Roche (of Houffa) voor begin september?

We willen een weekje gaan biken, moeten ook fietsen huren, dus tips wat dat betreft zijn ook welkom!!
Laatste wat ik hoorde was dat ze in La Roch hopeloos slechte fietsen verhuren (*).
Misschien is dat inmiddels verbeterd, maar let dus op.
Bij Houffa-bike verhuren ze ook mtb's.
Ook geen topmodellen, maar toch wel een paar stapjes beter dan de dranghekken die ik heb gezien uit La Roche.
Wij hebben wel eens een huisje gehuurd bij achouffe, daar is een vakantieparkje.
Ligt tussen La Roche en Houffa in, je kan dus beide kanten uit, met de fiets.
Maar omdat jullie bikes willen huren ga ik er van uit dat jullie nog geen bikkels zijn en liever dicht aan de route logeren, om zo energie te sparen ;)
De routes in Houffa zijn dan wellicht ook meer jullie ding, dus ik zou me concentreren op Houffa.
Wel even de kaart raadplegen voordat je een huisje huurt, Houffalize is bij de verhuurders een ruim begrip, voor je het weet zit je 10km verderop ;)


*) Als er iemand meer recente info heeft, dan graag aanvullen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
PDVMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '18 met Fox34SC

Ik heb uitgerust op een camping als je net Houffalise uit gaat richting La Roche.
Daar verhuurde ze ook fietsen, zag er op het eerste gezicht netjes uit.
Naam kan ik me alleen niet herinneren, plus alleen plekjes voor een tent.
Norten89
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 26 januari 2015, 14:48

PDVMTB schreef:Ik heb uitgerust op een camping als je net Houffalise uit gaat richting La Roche.
Daar verhuurde ze ook fietsen, zag er op het eerste gezicht netjes uit.
Naam kan ik me alleen niet herinneren, plus alleen plekjes voor een tent.
C&P Buitensport toevallig?
Daar verblijf ik altijd als ik in Houffa ben.
Kleinschalige camping, lekker basic (maar wel met alles wat je maar nodig bent tijdens kamperen), midden in de natuur. Ik hou daar wel van.
Met een paar minuten fietsen sta je in het centrum van Houffa. Als je vanaf de camping precies de andere kant op fietst kom je vanzelf in La Roche, maar dat is wel een stuk verder
PDVMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 28 september 2014, 20:49
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert '18 met Fox34SC

Norten89 schreef:
PDVMTB schreef:Ik heb uitgerust op een camping als je net Houffalise uit gaat richting La Roche.
Daar verhuurde ze ook fietsen, zag er op het eerste gezicht netjes uit.
Naam kan ik me alleen niet herinneren, plus alleen plekjes voor een tent.
C&P Buitensport toevallig?
Daar verblijf ik altijd als ik in Houffa ben.
Kleinschalige camping, lekker basic (maar wel met alles wat je maar nodig bent tijdens kamperen), midden in de natuur. Ik hou daar wel van.
Met een paar minuten fietsen sta je in het centrum van Houffa. Als je vanaf de camping precies de andere kant op fietst kom je vanzelf in La Roche, maar dat is wel een stuk verder
Zou goed kunnen, was inderdaad een vrij basic camping. Geen stroom bij de tenten waar ik heb gezeten.
Gebruikersavatar
reynouts
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 15:22
Mijn mountainbike: Focus Raven 27r 5.0 2014

ThaSingleTrackMastah schreef:
reynouts schreef:Wie heeft er nog een mooie tip voor een vakantiehuisje nabij La Roche (of Houffa) voor begin september?

We willen een weekje gaan biken, moeten ook fietsen huren, dus tips wat dat betreft zijn ook welkom!!
Laatste wat ik hoorde was dat ze in La Roch hopeloos slechte fietsen verhuren (*).
Misschien is dat inmiddels verbeterd, maar let dus op.
Bij Houffa-bike verhuren ze ook mtb's.
Ook geen topmodellen, maar toch wel een paar stapjes beter dan de dranghekken die ik heb gezien uit La Roche.
Wij hebben wel eens een huisje gehuurd bij achouffe, daar is een vakantieparkje.
Ligt tussen La Roche en Houffa in, je kan dus beide kanten uit, met de fiets.
Maar omdat jullie bikes willen huren ga ik er van uit dat jullie nog geen bikkels zijn en liever dicht aan de route logeren, om zo energie te sparen ;)
De routes in Houffa zijn dan wellicht ook meer jullie ding, dus ik zou me concentreren op Houffa.
Wel even de kaart raadplegen voordat je een huisje huurt, Houffalize is bij de verhuurders een ruim begrip, voor je het weet zit je 10km verderop ;)


*) Als er iemand meer recente info heeft, dan graag aanvullen.
Bedankt voor je waardevolle reactie!

Hierdoor hebben we gekozen voor een huisje 1,5km van het centrum van Houffalize, zodat we daar bikes kunnen huren.
Een aantal van ons hebben wel eigen bikes maar niet iedereen. Desalniettemin zijn we nog steeds geen doorgewinterde MTBers (ik wielren meer..).

In Nederland rijden wij voornamelijk de Nijmeegse combinatie groen/rood. Dit gaat allemaal prima. Welke route in Houffa is een beetje van aansluitend niveau? Niet teveel brede paden, maar ook niet té extreme downhills ;)

Kan je bij Houffabike gewoon binnenstappen voor een fiets, of is het van tevoren aangeven wat je wil en reserveren een betere zet?


-- edit -- dit moet nu natuurlijk eigen in het Houffalize topic? :roll:
East Goat
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 14:25
Mijn mountainbike: BMC TE02

Één van de huisjes op de Rue de la Tannerie toevallig? (http://www.chalet-houffalize.be/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;) 3 van de 6 routes lopen daar voor de chalets langs... :-D

Ik heb bij C&P gewerkt. Ik kom ook jaarlijks nog in Houffa om lekker te sturen. De omgeving leent zich ook prima voor fietsen zonder een route te volgen. Er liggen 6 vaste routes, een kaart van het gebied en de routes koop je bij het VVV midden in het centrum, tegenover hun voordeur beginnen alle routes ook. Houffabike zit daar om de hoek en je kan er zo binnenlopen. Wil je zeker weten dat er een fiets voor je klaar staat moet je idd even bellen. De fietsen zijn toereikend voor een leuke mtb trip.

Route 6 is de meest technische, ondanks de lengte van 18 km, mooie klimmen en super afdalingen. Route 1 is echt voor de beginnende Ardennen-biker. Ik schat in dat de routes daartussen, 2 t/m 5 het beste aansluiten bij jullie wensen. Geniet er van! :-q :D
Vaak ben je te bang, soms te dapper...
Gebruikersavatar
reynouts
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 15:22
Mijn mountainbike: Focus Raven 27r 5.0 2014

Het is er volgens mij wel erg dicht in de buurt, maar niet één van die huisjes. In dit huisje zitten wij: http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/h ... BE-6660-40" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor de tips voor de routes en de bikes! Super.

Ik zet ook wat GPS routes op mijn Garmin Edge 500. Ook al is de "navigatie" functie daarvan niet heel goed, het kan ons wellicht soms helpen als er een bordje ontbreekt :)
East Goat
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: vr 7 oktober 2011, 14:25
Mijn mountainbike: BMC TE02

reynouts schreef:Het is er volgens mij wel erg dicht in de buurt, maar niet één van die huisjes. In dit huisje zitten wij: http://www.belvilla.nl/vakantiehuizen/h ... BE-6660-40" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor de tips voor de routes en de bikes! Super.

Ik zet ook wat GPS routes op mijn Garmin Edge 500. Ook al is de "navigatie" functie daarvan niet heel goed, het kan ons wellicht soms helpen als er een bordje ontbreekt :)
Dat zijn dezelfde huisjes, in dezelfde straat :-D . Weet het niet 100% zeker maar volgens mij lopen route 3,4 en 6 daar voor de deur langs. Je hebt in ieder geval een mooi uitzicht vanaf daar! :-q
Vaak ben je te bang, soms te dapper...
Gebruikersavatar
reynouts
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 15:22
Mijn mountainbike: Focus Raven 27r 5.0 2014

East Goat schreef:...

Dat zijn dezelfde huisjes, in dezelfde straat :-D . Weet het niet 100% zeker maar volgens mij lopen route 3,4 en 6 daar voor de deur langs. Je hebt in ieder geval een mooi uitzicht vanaf daar! :-q
Haha, inderdaad, nu ik beter naar de foto's kijk is het Chalet C van jouw link waar wij naartoe gaan.

Nog meer zin in de trip! We gaan begin september pas, dus nog even de tijd om conditie en skills op te doen in NL :tong
fmb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 186
Lid geworden op: za 2 mei 2009, 17:49
Mijn mountainbike: Trek 6700 Disc (2011)
Contacteer:

reynouts schreef:
East Goat schreef:...
...
Haha, inderdaad, nu ik beter naar de foto's kijk is het Chalet C van jouw link waar wij naartoe gaan.
Nog meer zin in de trip! We gaan begin september pas, dus nog even de tijd om conditie en skills op te doen in NL :tong
Veel plezier vast! :D
Ik zit er aankomend weekend, eerste keer in dit gebied, voorgaande 4 jaar zijn we naar andere gebieden gegaan.
Plaats reactie