MTB Trails Spa

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

julie schreef: do 28 oktober 2021, 10:41We zijn begonnen met de eerste lijn, Lolo, en die was al pittig, ...
Pittig is niet de omschrijving die ik zou gebruiken, tenminste in vergelijking met wat er in de Ardennen aan enduro trails te vinden is. Persoonlijk vond ik Lola de moeite van het omhoog fietsen niet echt waard... Maar dat zal iedereen moeten beoordelen vs. zijn/haar/... eigen referentiekader.
Kapitein Iglo schreef: do 28 oktober 2021, 11:34Je komt dan uit een bocht en rijdt op een jumpje af, maar je moet dan wel echt goed je vaart weten te houden anders drop je zo met je voorwiel in de geul die achter de take-off zit. En links of rechts van die jump is ook geen chicken route, dus dat is even afstappen om door de geul te komen.
Ardennes rocks (op 1:10)
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

cheeta schreef: do 28 oktober 2021, 12:33 Ardennes rocks (op 1:10)
Dat is 'm inderdaad. Was wel een stukkie droger op de video dan bij ons, maar jij zal ook gewoon meer vaart hebben gemaakt, dan kom je er wel overheen. Moeilijk op video te zien hoe snel dat is.

Kortom: tijd om terug te gaan!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Met pittig refereer ik naar wat men een blauwe route noemt. Hij is zeker niet moeilijker dan wat ik hier rijd.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

julie schreef: do 28 oktober 2021, 20:31 Met pittig refereer ik naar wat men een blauwe route noemt.
Voor een afdalingsgeorienteerde trail - het is geen XC route - is blauw toch prima en groen zou ook wat voor te zeggen zijn...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

cheeta schreef: za 9 oktober 2021, 17:50
StephanS schreef: za 9 oktober 2021, 15:45Bouillon was ik zelf niet opgekomen maar dat heeft idd ook potentie. Ik zie op trailforks ook nog La Semoy (is FR maar ongeveer zelfde hoogte als Bouillon).
Ziet er ook wel veelbelovend uit (https://www.trailforks.com/region/la-se ... on=4.80698)
Beter bekend als LHR (Les Hautes-Rivieres, waar gemakshalve dan Naux, Thilay, Tournavaux ook toe gerekend worden), omvangrijker qua aanbod dan Bouillon. Alleen ook populair voor de jachtg, wat op het moment iets is om voor heel de Ardennen mee rekening te houden...
LHR was ik zeer verrast over, genoeg uitdaging maar dat is natuurlijk afhankelijk van je techniek :bier:
Door de weeks was daar half oktober geen sterveling te vinden in het bos. Zowel qua wandelaars als qua mtb’ers. De zaterdag daarop reden er een aantal Franstalige rond maar ben niemand op de trails tegen gekomen.

Bijzonder in welk tempo deze trails ogenschijnlijk uit d Egmond zijn gestampt. Gewillige landeigenaar en dito overheid.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Leuke trails maar in dit jaargetijde een schaatsbaan. De klimmen zijn voor een gemiddelde mtber ook niet licht verteerbaar. Zorg dat je genoeg eten en drinken bij hebt als je ze allemaal wilt doen.
Gebruikersavatar
pieterw33
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: di 19 september 2017, 10:19

hitchhikerzguide schreef: di 23 november 2021, 01:14 Leuke trails maar in dit jaargetijde een schaatsbaan. De klimmen zijn voor een gemiddelde mtber ook niet licht verteerbaar. Zorg dat je genoeg eten en drinken bij hebt als je ze allemaal wilt doen.
Die klim is toch goed te doen? wij hebben er afgelopen Zaterdag nog gefietst op de Singlespeed en 11 x omhoog geklommen. Zijn ook maar net iets meer als 100 Hm. Vergeleken met andere plekken in België vindt ik deze klim wel aangenaam. Wij hebben de auto ook onderaan gezet en dan kun je ook makkelijk stoppen bij de auto om even bij te tanken, zodoende ook alleen een bidon mee op de fiets ideaal.

Was wel lekker glad afgelopen weekend. Vond het persoonlijk wel leuk hierdoor, maar dat zal niet voor iedereen zijn.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

pieterw33 schreef: di 23 november 2021, 09:09Die klim is toch goed te doen? Vergeleken met andere plekken in België vindt ik deze klim wel aangenaam.
De ene klim is wat makkelijker dan de andere maar over het algemeen is het goed te doen en inderdaad voor de 'lokale' begrippen prima te doen (minus een paar meter)...
pieterw33 schreef: di 23 november 2021, 09:09Wij hebben de auto ook onderaan gezet en dan kun je ook makkelijk stoppen bij de auto om even bij te tanken, zodoende ook alleen een bidon mee op de fiets ideaal.
Trails liggen inderdaad allemaal (super) dicht bij elkaar, niet dat je echt een 30km tour hebt ofzo... Wat het vrij makkelijk te plannen maakt om na een paar afdalingen een nieuwe bidon ofzo op te halen met een paar honderd meter om. Op andere plaatsen kun je dat echt vergeten omdat het gewoon een ronde van 30km is...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

In Spa je eigen water meenemen...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

pieterw33 schreef: di 23 november 2021, 09:09
hitchhikerzguide schreef: di 23 november 2021, 01:14 Leuke trails maar in dit jaargetijde een schaatsbaan. De klimmen zijn voor een gemiddelde mtber ook niet licht verteerbaar. Zorg dat je genoeg eten en drinken bij hebt als je ze allemaal wilt doen.
Die klim is toch goed te doen? wij hebben er afgelopen Zaterdag nog gefietst op de Singlespeed en 11 x omhoog geklommen. Zijn ook maar net iets meer als 100 Hm. Vergeleken met andere plekken in België vindt ik deze klim wel aangenaam. Wij hebben de auto ook onderaan gezet en dan kun je ook makkelijk stoppen bij de auto om even bij te tanken, zodoende ook alleen een bidon mee op de fiets ideaal.

Was wel lekker glad afgelopen weekend. Vond het persoonlijk wel leuk hierdoor, maar dat zal niet voor iedereen zijn.
Lees de gemiddelde mtb'er met een niet zo top conditie haha. Volgende keer zal het wel beter gaan. Inderdaad bidon op het frame en de rest in de auto, dat is hier wle de beste keuze. Ik vrees enkel voor de trails nu in het regenseizoen, er gaat veel onderhoud moeten gebeuren gezien de kleiachtige ondergrond.
julie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1277
Lid geworden op: vr 20 januari 2006, 12:58
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR, Canyon Torque

Ter info, trail center is komende zondag (28 november) dicht vanwege een georganiseerde trail (hardloopwedstrijd) Olne-Spa-Olne
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

Heeft iemand enig idee hoe de trails er momenteel bij liggen ?

Hier is veel regen gevallen de laatste week(en) en ik verwacht dus in Spa ook, wilde eigenlijk deze week of volgende week nog gaan. Ondanks dat het best wat nat/modderig mag zijn (wat het eigenlijk altijd is in de Ardennen :P) moet het nog wel leuk zijn.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

BlackBurn schreef: ma 6 december 2021, 08:57 Heeft iemand enig idee hoe de trails er momenteel bij liggen ?

Hier is veel regen gevallen de laatste week(en) en ik verwacht dus in Spa ook, wilde eigenlijk deze week of volgende week nog gaan. Ondanks dat het best wat nat/modderig mag zijn (wat het eigenlijk altijd is in de Ardennen :P) moet het nog wel leuk zijn.
In de winterperiode zouden ze de trails imo moeten sluiten.
Het hele jaar door liggen de trails in Spa er zeer goed en meestal droog bij (zuidflank).
In deze natte periode wordt alles gewoon aan gort gereden en zijn de trails nog enkel leuk voor de ervaren enduro-rijders, enfin.... dat beweren zíj toch al kan mijn hoofd er niet bij. Jammer dat de trails net voor de herfst geopend zijn en iedereen NU persé er naartoe wilt.
lowie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 877
Lid geworden op: do 24 februari 2005, 23:14
Mijn mountainbike: Scott Spark + Scott Spark Plus
Contacteer:

lowie schreef: di 7 december 2021, 23:24
BlackBurn schreef: ma 6 december 2021, 08:57 Heeft iemand enig idee hoe de trails er momenteel bij liggen ?

Hier is veel regen gevallen de laatste week(en) en ik verwacht dus in Spa ook, wilde eigenlijk deze week of volgende week nog gaan. Ondanks dat het best wat nat/modderig mag zijn (wat het eigenlijk altijd is in de Ardennen :P) moet het nog wel leuk zijn.
In de winterperiode zouden ze de trails imo moeten sluiten.
Het hele jaar door liggen de trails in Spa er zeer goed en meestal droog bij (zuidflank).
(En in de Ardennen is het zeker niet altijd nat/modderig, maar ga dan in de 8 maanden tussen april en oktober)
In deze natte periode wordt alles gewoon aan gort gereden en zijn de trails nog enkel leuk voor de ervaren enduro-rijders, enfin.... dat beweren zíj toch al kan mijn hoofd er niet bij. Jammer dat de trails net voor de herfst geopend zijn en iedereen NU persé er naartoe wilt.
Gebruikersavatar
markindealpen
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: vr 7 april 2017, 21:07
Mijn mountainbike: UHR

BlackBurn schreef: ma 6 december 2021, 08:57 Heeft iemand enig idee hoe de trails er momenteel bij liggen ?

Hier is veel regen gevallen de laatste week(en) en ik verwacht dus in Spa ook, wilde eigenlijk deze week of volgende week nog gaan. Ondanks dat het best wat nat/modderig mag zijn (wat het eigenlijk altijd is in de Ardennen :P) moet het nog wel leuk zijn.

T was gisteren erg nat, erg glad, veel blubber en glijden dus..
Propain Tyee AL
Kona Big Honzo DL
{Canyon Spectral AL }
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Plaats reactie