Bouillon?

België heeft prachtige bikegebieden en hier kun je er alles over kwijt. Van vragen tot ervaringen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Grappig met je onderschrift Azurri. :lol:

Heb zondag een toertocht langs Bouillon, gaat gewoon door.
Het viel wel mee in die regio zeiden ze.
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Maartenvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 16 augustus 2020, 20:48
Mijn mountainbike: Canyon Spectral

Bedankt voor de reacties allemaal!
Makkelijk schreef: do 15 juli 2021, 16:12 Dat is waar, maar ik las het als een vraag naar de nieuwe officiële trails, dus wil hem zeker aanmoedigen daar eens op af te gaan :)
Dat was inderdaad mijn vraag! In juli zou de officiële opening zijn (zoals eerder op het forum gemeld; https://www.vojomag.nl/news/bouillon-op ... -een-feit/). De link naar de facebookpagina van het Endur’Ardenne Team werkt bij mij niet meer maar misschien komt dat omdat ik geen facebook heb? https://www.facebook.com/endurardenne

La Nonnette en Les Nutons was ik ook van plan om te gaan rijden. Vosgienne 2.0 is dus de derde trail die open is?

Ik ga trouwens pas begin volgende week en ben er dan twee weken. LHR staat inderdaad ook nog op de planning!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Maartenvb schreef: do 15 juli 2021, 20:34De link naar de facebookpagina van het Endur’Ardenne Team werkt bij mij niet meer maar misschien komt dat omdat ik geen facebook heb? https://www.facebook.com/endurardenne
https://www.facebook.com/ardennebiketrails
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Maartenvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 16 augustus 2020, 20:48
Mijn mountainbike: Canyon Spectral

Dank je wel!
Maartenvb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 16 augustus 2020, 20:48
Mijn mountainbike: Canyon Spectral

Gisteren Les Nutons en La Nonnette gereden. Mijn vuurdoop in de Ardennen en die is me goed bevallen. Ik heb als ik boven ben nog wel even pauze nodig…

Technisch was Les Nutons soms nog wat teveel gevraagd. Aan het begin schrok ik van een drop met daarna een bocht. Toch maar even afgestapt.

Morgen nogmaals en dan kijken of ik wat meer tempo kan rijden.
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

Ik heb gisteren ook daar rondgereden, tussen Rochehaut en Bouillon. Een route van Komoot gehaald. Fantastisch MTB gebied! Het is best een toeristisch gebied, het is hoogseizoen en fantastisch weer. En toch kom je maar weinig mensen tegen. Condities waren ook zeer goed. Alleen direct langs de Semois was het nog nat, maar af en toe ineens een dikke plas was pret verhogend. Ze hebben daar ook niet de hoeveelheden water gehad dan elders in de Ardennen.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Zit er over te denken om dit weekend richting bouillon te gaan. Ik zat even te kijken naar de info over de jacht op de website van de lokale vvv. https://www.paysdebouillon.be/wp-conten ... pdf?x75150
Als ik dit overzicht bekijk lijkt komende zaterdag (30) ok, paar zones waar gejaagd wordt maar das vrij ver uit de richting volgens mij. Of is het sowieso not done om tijdens het jachtseizoen te fietsen?
Hilhoven
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: di 12 juli 2005, 13:38

Als er niets op de kalender staat, dan geen enkel probleem. Ook in de bossen zelf staat het op borden aangegeven als dubbel check. Je kan er gewoon fietsen.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Afgelopen zondag in alle vroegte naar Bouillon gereden, leuk dorp met een mooi fort. Via Trailforks een route van iemand gepakt die er aardig uitzag. Heb me prima vermaakt, leuke trails en een mooie omgeving. In totaal ongeveer 19,5 kilometer met 890 meter afdalen, niet slecht al waren sommige uptrails wel dodelijk steil. Misschien voor een volgende keer op zoek naar een langere route die wat minder extreem stijgt.

Qua trails heb ik La Nonnette, Les Nutons (x2), La BBQ en DH gedaan. DH trail was niet echt de moeite waard, andere trails waren leuk met een paar mooie features, denk dat La BBQ mijn favoriet was.

Zijn er nog trails die ik de volgende keer mee moet pakken?
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Vosgienne 2.0, stukken van Dalle a Toff voor zover te rijden, ...

Vind de DH overigens meer de moeite waard dan La Nonnette.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Michielemans
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 308
Lid geworden op: za 13 juni 2015, 19:52
Mijn mountainbike: Orbea Laufey H10

Ik ben komend weekend in de buurt van Bouillon, zijn er ook trails in de buurt te vinden waar ik me met mijn Giant Talon RC ltd 27,5 uit 2016 met 2.10 Rocket Rons op kan wagen zonder alles stuk te rijden (inclusief mijzelf)?

M.a.w. zijn het allemaal enduro trails of liggen en ook routes die wat meer vergelijkbaar zijn met het niveau in Nederland?
Classic Biker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 237
Lid geworden op: di 28 november 2017, 19:04

M.a.w. zijn het allemaal enduro trails of liggen en ook routes die wat meer vergelijkbaar zijn met het niveau in Nederland?
Ik ben hier afgelopen zomer geweest en heb een hele leuke crosscountry achtige rit gereden van 40km met 700h. Gewoon random van Komoot geplukt. Ik heb hem nog wel ergens, als je interesse hebt stuur maar een pm. Je rijdt soms wel stijf langs de rivier, dan kan het nat zijn. Maar dat was afgelopen zomer ook, net na de overstromingsperikelen. Al is dat bij een temperatuur van 22 graden minder erg dan bij 12.....
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Er wordt (werd?) jaarlijks de Grand Raid Godefroid gereden.
1 vd eerste XC marathons.
Dus ik gok dat er zeker 100km XC paden liggen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1) Was afgelopen jaar ook, heb nog een route document doorgestuurd gekregen...
2) Er zijn ook gewoon vaste routes met bordjes, wat dat betreft vallen er genoeg kilometers (en hoogtemeters) te vinden. Da's voor zover ik gezien heb - heeft niet echt m'n interesse maar het is soms handig als liason - wel ouderwets Ardennen stijl met veel bredere paden. Verwacht dus geen aangelegde hardpack singletrack met kombochtjes zoals je in NL veel vindt...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3233
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Er is toch een marathon uitgepijld ?
Ik dacht ook dat daar wel interessante stukken tussen zaten ? (Voor xc dan)
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Plaats reactie