Nieuwe Route Rijssen! (Borkeld, Schwarzwald)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Voor de 2e keer geweest. Vind het echt een toproute. Superlekkere flow, gewoon lekker doortrappen daar. :-q

Afbeelding

https://youtu.be/eCaqqPb5B4M
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

MVMVML schreef: vr 25 februari 2022, 17:11 Voor de 2e keer geweest. Vind het echt een toproute. Superlekkere flow, gewoon lekker doortrappen daar. :-q

Afbeelding

https://youtu.be/eCaqqPb5B4M
In het filmpje: "Geen technische dingen". Er lagen toch technische uitdagingen zat over het pad? :lol:

Mocht je weer eens hier in de buurt zijn, fiets ik graag eens een rondje mee als mede man van middelbare leeftijd (als jullie dat ook leuk vinden natuurlijk).
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Klitse schreef: vr 25 februari 2022, 19:26
MVMVML schreef: vr 25 februari 2022, 17:11 Voor de 2e keer geweest. Vind het echt een toproute. Superlekkere flow, gewoon lekker doortrappen daar. :-q

Afbeelding

https://youtu.be/eCaqqPb5B4M
In het filmpje: "Geen technische dingen". Er lagen toch technische uitdagingen zat over het pad? :lol:

Mocht je weer eens hier in de buurt zijn, fiets ik graag eens een rondje mee als mede man van middelbare leeftijd (als jullie dat ook leuk vinden natuurlijk).
Altijd gezellig 😁👍
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4831
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Dennis W. schreef: di 14 december 2021, 13:24
MVMVML schreef: ma 13 december 2021, 14:51 VH weekend Rijssen (en Lochem) gereden. Rijssen vond ik het leukste. Lekkere flowtrail :-q
Toch ietwat verbaasd door je voorkeur moet ik zeggen! Ik volg al een tijdje je YT kanaal waarbij je de bikeparks trotseert.

Ik fiets beide routes met regelmaat, waarbij ik Rijssen echt een rollercoaster vind. Leuk, het gaat op en neer, maar is daarbij nooit echt uitdagend. Waar Lochem wel een stuk serieuzere afdalingen (en klimmen) heeft, helemaal van Lochem richting Barchem. Waar je wel echt meer kan "knallen" mijn inziens...
+1
Matiesz
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: di 24 december 2013, 16:35
Mijn mountainbike: Pilot Primum V2

Ik heb ongeveer de helft van alle officiële MTB- routes in Nederland minimaal 1x gefietst en ik vind Rijssen zeker 1 van de leukste! :-q :-q
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Ff een vraagje namens Mrs. Vibe: staan de Rododendrons op de route al in bloei? :bier:
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Dan kun je beter Hellendoorn blauw pakken tzt.
En dan dit tientallen meters lang. (Eind mei vorig jaar)
Afbeelding
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Dutch schreef: wo 4 mei 2022, 19:21
Dan kun je beter Hellendoorn blauw pakken tzt.
(Foto)
Op Rijssen rij je door een soort bloesem tunnel, vindt ze leuk :kiss:

Maar goed, tussen je regel door lees ik dat het nog niet zo ver is :-q
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Geen idee, misschien kan ik zondag wel ff gaan kijken. Als iemand me voor is hoor ik het wel.

Nijmegen paars? (Kleurendoof) is dan ook mooi, bij de stenen poort omhoog tussen de rodons is genieten.
Sheiky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: di 8 december 2009, 00:44
Mijn mountainbike: Een groene

vibemaker schreef: wo 4 mei 2022, 18:50 Ff een vraagje namens Mrs. Vibe: staan de Rododendrons op de route al in bloei? :bier:
Degene in de zon vaak al wel. Onder de bomen begint het voorzichtig te komen. Maar zeker nog geen mooie bloementunnels ;)
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3835
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Valt Rijssen nou ook onder de gewraakte routes op de Sallandse Heuvelrug die ze dicht willen hebben?
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

MVMVML schreef: wo 11 mei 2022, 15:01 Valt Rijssen nou ook onder de gewraakte routes op de Sallandse Heuvelrug die ze dicht willen hebben?
Nope.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Sheiky schreef: wo 11 mei 2022, 13:55
vibemaker schreef: wo 4 mei 2022, 18:50 Ff een vraagje namens Mrs. Vibe: staan de Rododendrons op de route al in bloei? :bier:
Degene in de zon vaak al wel. Onder de bomen begint het voorzichtig te komen. Maar zeker nog geen mooie bloementunnels ;)
Dank! :-q (stiekem zelf zondag wezen kijken :kiss: )
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 350
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Vandaag voor het eerst Rijssen gereden. Mooie omgeving en een heerlijke flow. Wel wat te weinig jumps en drops naar mijn smaak. Maakt niet uit, die vond ik eerder deze week al wel bij Hellendoorn.

Wat ik alleen niet kan plaatsen zijn die 307 hoogtemeters die ze op MTB Routes vermelden. Mijn iPhone komt niet verder dan 89 meters. Nou is die natuurlijk niet heel nauwkeurig. Gevoelsmatig denk ik eerder aan zo’n 150 hoogtemeters.

Anyway, vooral door de lekkere flow heb ik van de route genoten. Zeker de moeite waard om mee te pakken als je in de buurt bent.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2174
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

FreedomRanger schreef: zo 29 mei 2022, 12:50 Vandaag voor het eerst Rijssen gereden. Mooie omgeving en een heerlijke flow. Wel wat te weinig jumps en drops naar mijn smaak. Maakt niet uit, die vond ik eerder deze week al wel bij Hellendoorn.

Wat ik alleen niet kan plaatsen zijn die 307 hoogtemeters die ze op MTB Routes vermelden. Mijn iPhone komt niet verder dan 89 meters. Nou is die natuurlijk niet heel nauwkeurig. Gevoelsmatig denk ik eerder aan zo’n 150 hoogtemeters.

Anyway, vooral door de lekkere flow heb ik van de route genoten. Zeker de moeite waard om mee te pakken als je in de buurt bent.
Bij MTB - routes vergeten ze vaak om de track te filteren om de reële hoogtemeters te krijgen. Elke remkuil is 10cm en een GPS op een fiets is niet zo nauwkeurig met hoogtemeters. Zo en GPS is veel nauwkeuriger op Noord-Zuid/Oost-West dan op hoogte ( heeft iets met hoeken naar de satellieten te maken). Toch mist een GPS vaak een bochtje op de route. Dus beter een bestand met minder punten als je echte hoogtemeters wil hebben. Kan je zelf checken door bestand van MTB- routes te downloaden en dan te filteren. Bij routes als Rijssen vliegen dan de hoogtemeters eraf.

Verleden week overigens ook gereden, was een leuk rondje, maar duidelijk minder hoogtemeters dan Lochem of Markelo.
Plaats reactie