Nieuwe Route Rijssen! (Borkeld, Schwarzwald)

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

futura schreef:Ben een weekje in de buurt en vandaag 3x mijn nr 1 route gereden.
Helaas wel een groot, aansluitend stuk met klimmetjes moeten lopen door mul zand.
Route ligt er slechter bij dan Marten schreef.
Kun je nagaan wat er in 9 dagen verandert (lees: verslechtert) met dit weer ......
nversteege
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 707
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 23:45

Het is hier in het oosten echt enorm droog, nog nooit zo meegemaakt. De route van Markelo ligt er ook slecht bij op heel veel stukken en er zijn ook stukken afgesloten. Heel veel zandwegen in de Achterhoek zijn ook niet echt meer begaanbaar.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Zuid-Limburg blijft prima. Wel veel stof (uitzonderlijk), maar geen mul zand, en met name hier en daar meer grind/gravel.

Daarentegen ook lekker veel modder, 'pratsj', in de natte seizoenen. Maar fietsen kan heel het jaar rond gelukkig (heeft ook wel wat... 4 seizoenen, met wisselende ondergronden, goed voor je techniek, fietsen onder alle omstandigheden... het slijt allemaal alleen wat harder met 'pratsj'...).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2941
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

maar in het zuiden heft het ook nog beetje geregend de afgelopen 2/3 maand, hier bijna niks, ik woon in haaksbergen, uitgeroepen tot droogste plek op dit moment in NL, en dat is overall ook wel te zien. het is jammer dat de plekken die mul zijn, straks veranderen in moddergaten
Bird Aeris 9 blurple
chrisscross
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 20:12

Schoorl is ook 1 groot drama. Zelfs de ervaren fietser is meer aan het lopen dan fietsen. De single tracks zijn op sommige plekken breder dan 3 meter geworden omdat iedereen op de randjes gaat rijden die nog enigszins hard zijn.

Langedijk/Geestmerabacht daarentegen wat paar kilometer verderop lig op kleigrond is perfect te rijden.
Jer_81
All rounder
All rounder
Berichten: 60
Lid geworden op: do 19 juli 2018, 16:54

De paarse route in Salland lag er gisteren goed bij. Welgeteld 1 klein modderplasje tegengekomen en vrijwel geen muil zand. De regen zaterdag zal wel welkom geweest zijn.
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Zondag weer eens een rondje gereden, op deze leuke route (het is haast 1 grote vloeiende pumptrack).
Was bang voor plassen, maar het lag er eigenlijk perfect bij.
Binnenkort weer!
drpaul
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 823
Lid geworden op: wo 28 augustus 2013, 19:36
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base 29; Propain Spindrift AL

Gisteren voor het eerst in maanden weer eens in Rijssen geweest. Lag er inderdaad erg goed bij. Alleen het deel na het Fletcher hotel nog wat naweëen van de droogte (wat muller zand), maar goed te doen. En waarschijnlijk door de droge periode en de erosie, meer boomwortels en kleine dropjes (max 15cm) dan ik me kan herinneren. Maakt het alleen maar leuker! Mooie compensatie, funfactor voor lome benen (aan het einde van een werkdag, met chronisch slaaptekort door rusteloze benen....)
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Vandaag de Cube eens een keer uitgelaten in Rijssen, was er al zeker 5 jaar niet meer geweest.
Er was ook een crossloop georganiseerd, maar ik was vroeg genoeg om daar geen last van te hebben. Ik kon mij niet herinneren dat het zo'n mooie route was, ik heb top vermaakt. Misschien toch maar eens vaker vanaf Nijverdal die kant op knallen.
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Gisteren Rijssen gereden, wat een racebaan nu. bijna geen hobbeltje te vinden en geen enkel mul stukje. was bijna saai.......
Weet iemand waarom de route op een stukje tijdelijk afgesloten is? volgde de omleiding die in niets eindigde :roll: dus maar gewoon terug gegaan en langs het lintje opgefietst! was niets aan de hand op de route........

Al met al een heerlijk rondje om vol gas je stuurkunsten te oefenen!
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Kamibassie schreef: wo 21 november 2018, 11:47 Weet iemand waarom de route op een stukje tijdelijk afgesloten is?
De eigenaar van de grond heeft naar aanleiding van een gebeurtenis besloten dat er niet meer over zijn grond gefietst mag worden.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Kamibassie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 536
Lid geworden op: do 18 december 2008, 19:04
Mijn mountainbike: is matzwart en komt aus Deutschland

Oke, dat verklaart ook het bordje verboden toegang eigen terrein iets verderop...Wel erg onduidelijk allemaal.

En wellicht kan de omleiding even wat beter worden aangegeven!
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

Kamibassie schreef: wo 21 november 2018, 12:32 Oke, dat verklaart ook het bordje verboden toegang eigen terrein iets verderop...Wel erg onduidelijk allemaal.

En wellicht kan de omleiding even wat beter worden aangegeven!
Men is nog in gesprek met de eigenaar.
Als het onduidelijk is, zou ik het even op de Facebook-pagina melden.
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
RalfHorst
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 820
Lid geworden op: do 8 maart 2012, 11:13

Ik lees op mtbroutes.nl iets over omleiding/boswerkzaamheden (of gaat het om hetgeen hier boven gemeld?).
Weet iemand hoe groot deel afgesloten is en misschien tot wanneer?
Wilde nl. komende week weer eens Rijssen gaan fietsen.
jernij
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: di 16 december 2014, 20:24

RalfHorst schreef: do 13 december 2018, 16:17 Ik lees op mtbroutes.nl iets over omleiding/boswerkzaamheden (of gaat het om hetgeen hier boven gemeld?).
Weet iemand hoe groot deel afgesloten is en misschien tot wanneer?
Wilde nl. komende week weer eens Rijssen gaan fietsen.
Het gaat om een klein stukje, prima te fietsen verder
Canyon Grail CF SLX (01/2024)

Canyon Lux World Cup CFR LTD (07/2023)

Canyon Aeroad CFR (05/2022)
Plaats reactie