Tilburg Mastpad e.o. Ervaringen?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mschepens
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 168
Lid geworden op: do 30 augustus 2012, 19:26
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 999 RSL Frame 2013 "Silberpfeil"

Ik ben gisteren een stukje over het nieuwe fietspas "Mastpad" gereden.

"Het voert door het natuurgebied van voormalig landgoed ‘De Mast’ dat nu doorsneden wordt door de Burgemeester Letschertweg. Het nieuwe fietspad ligt beschut in de bossen en is ongeveer twee kilometer lang. Halverwege het stuk vanaf de Dongeseweg gaat er een zijtak rechts naar de Wolterbeekstraat. Die voert ook langs een mooi ven dat er bijna verscholen ligt." BRON: http://tilburgers.nl/nieuwe-fietspad-in ... g-mastpad/

Nu liggen er links er rechts van dit fietspad diverse onverharde paden waar, te zien aan de sporen, regelmatig met een crossmotor wordt gereden. Het was gisteren erg nat (veel plassen) en het zand is er mul, maar er zijn hier en daar wat heuveltjes en het lijkt erop dat de paden aaneengesloten zijn en hier en daar worden onderbroken door het nieuwe fietspad.

Een stukje onontgonnen MTB terrein in Tilburg lijkt het! Iemand anders hier ooit gefietst?

Marco
cp1
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: wo 28 april 2010, 12:11
Mijn mountainbike: Specialized Epic Expert Carbon 29er

Wel over het fietspad, niet over de onverharde paden. De onverharde paden zijn daar in het "prettige" seizoen (lente, zomer) heel erg mul, en mulle paden zijn niet mijn ding....

Fietspad kan je trouwens amper meer "nieuw" noemen, ligt er volgens mij al dik 2 jaar....
Life is like riding a mountainbike: in order to keep your balance, you must keep moving.
The secret to mountainbiking is pretty simple: the slower you go the more likely it is you'll crash.
CrazyM
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 3 december 2012, 08:22

Ik heb dat fietspad wel een aantal keer zien liggen maar ben er nog nooit overheen gereden, die bossen aan die kant van het kanaal worden veel gebruikt voor crossmotors en quads, rij daar dus liever niet door heen :)
Robert l
All rounder
All rounder
Berichten: 99
Lid geworden op: wo 7 december 2011, 23:29
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.8 sl

Wij (mtb tilburg ) fietsen hier iedere week door .
Ik heb er vroeger 15 jaar geleden wel een gefietst
Ik vind er niet veel aan en dit is nu het terrein van motorrijders ,
Dus geen aanrader
Maar waarom daar fietsen als op 5 km afstand een van de mooiste routes van Nederland ligt de Drunense duinen
Only dead fish follow the stream
http://www.mtbtilburg.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie