Technical Trail Features op vaste routes in Nederland

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Tijgerhaai schreef: di 3 mei 2022, 15:51 Ach, inmiddels heeft Dak van Netersel veel meer mijn aandacht getrokken. En die lijkt mij nog een stuk uitdagender dan wat ik ooit van Papendal gezien heb. Het blijft wel vreemd dan bij de één alles kan en bij de ander elk worteltje weg gehaald wordt.
De rockgardens op zowel Papendal als Netersel zijn beide prima te rijden. Ik kan niet zeggen dat de een nu echt lastiger vond dan de ander. Dat gezegt hebbende is Netersel het bezoeken zeker waard :). Als je het nog een maatje groter/lastiger wil hebben (en je toch uit noord holland moet komen) zou je ook nog 30 min verder kunnen doorrijden (tov Netersel) naar Beringen overigens.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hét grote voordeel van de ooit zo verfoeide vuilnisbelt tracks. Véél meer uitdaging.

Ja, ook ik vind de UHR- en Veluwetracks genieten, vooral die met veel HM’s maar voor wat techniek en risico moet je tegenwoordig op de kunstmatige bultjes zijn met diverse TTF’s.

Binnenkort maar eens naar Zoetermeer. Of Netersel. :-q
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Giant-E schreef: di 3 mei 2022, 22:22Hét grote voordeel van de ooit zo verfoeide vuilnisbelt tracks. Véél meer uitdaging.
Met welk referentiekader...?
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Tijgerhaai schreef: ma 2 mei 2022, 13:10 Haak maar even in op dit topic.

Mijn neefje rijd landelijke wedstrijden (1e jaar U17) Ook de de twee 3 nations cup wedstrijden in Oldenzaal en op de VAM berg (die toch wel een paar fijne lijnen heeft) mee gedaan. Maar dan merk je toch wel dat je als rijder uit Noord-Holland in het nadeel bent op de jongens en meiden die zulk mooi speelgoed bij wijze van spreken in de achtertuin hebben liggen. Dus als de berg niet naar Linus komt, Gaat Linus naar de berg.

En daarmee kom ik bij de vraag waar vind je de betere rockgardens (dus niet die lamme stukje van 3 stenen) om eens even lekker je techniek op te trainen? Dan kunnen we daar eens een mooie sessie houden. Als het mee zit ga in donderdag met hem nog een keer naar de VAM berg. Maar meer tips voor routes om op zijn gewenste niveau te trainen zijn uiteraard welkom.

Foto's van zaterdag.
Heb je in Noord-Holland niet om de hoek nog ergens een mooie dijk met wat slordig aangeharkte basaltblokken:
Afbeelding
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

cheeta schreef: di 3 mei 2022, 23:06
Giant-E schreef: di 3 mei 2022, 22:22Hét grote voordeel van de ooit zo verfoeide vuilnisbelt tracks. Véél meer uitdaging.
Met welk referentiekader...?
NLe tracks natuurlijk :winkie:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Willem Altes schreef: di 3 mei 2022, 23:50
Tijgerhaai schreef: ma 2 mei 2022, 13:10 Haak maar even in op dit topic.

Mijn neefje rijd landelijke wedstrijden (1e jaar U17) Ook de de twee 3 nations cup wedstrijden in Oldenzaal en op de VAM berg (die toch wel een paar fijne lijnen heeft) mee gedaan. Maar dan merk je toch wel dat je als rijder uit Noord-Holland in het nadeel bent op de jongens en meiden die zulk mooi speelgoed bij wijze van spreken in de achtertuin hebben liggen. Dus als de berg niet naar Linus komt, Gaat Linus naar de berg.

En daarmee kom ik bij de vraag waar vind je de betere rockgardens (dus niet die lamme stukje van 3 stenen) om eens even lekker je techniek op te trainen? Dan kunnen we daar eens een mooie sessie houden. Als het mee zit ga in donderdag met hem nog een keer naar de VAM berg. Maar meer tips voor routes om op zijn gewenste niveau te trainen zijn uiteraard welkom.

Foto's van zaterdag.
Heb je in Noord-Holland niet om de hoek nog ergens een mooie dijk met wat slordig aangeharkte basaltblokken:
Afbeelding
Grootste rockgarden van de wereld. Maar dat ligt er nog behoorlijk strak in hoor. Plus er ligt tegenwoordig ook iets van teer over heen. (Extra bescherming)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

cheeta schreef: di 3 mei 2022, 23:06
Giant-E schreef: di 3 mei 2022, 22:22Hét grote voordeel van de ooit zo verfoeide vuilnisbelt tracks. Véél meer uitdaging.
Met welk referentiekader...?
De Nederlandsche Mountainbiker. Beter bekend als ATB-er. :winkie:

Blijft toch opvallend dat sommige knikkerbaanbikers klagen over het gebrek aan uitdaging. bijv jumps, drops etc. Je kan natuurlijk ook een keer in je auto stappen deze kant op. Wij Randstedelingen rijden namelijk ook met regelmaat jullie kant op.
Voor mij persoonlijk is deze combinatie perfect. Dan weer een mooi ritje op de UHR of Veluwe, dan weer een uitdagend trainingsritje op een vuilnisbelt. Waar je als biker ook nog eens beter van wordt, in veel opzichten. Ik kan ‘t iedereen aanraden.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3805
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Giant-E schreef: wo 4 mei 2022, 09:58
cheeta schreef: di 3 mei 2022, 23:06 Met welk referentiekader...?
De Nederlandsche Mountainbiker. Beter bekend als ATB-er. :winkie:

Blijft toch opvallend dat sommige knikkerbaanbikers klagen over het gebrek aan uitdaging. bijv jumps, drops etc. Je kan natuurlijk ook een keer in je auto stappen deze kant op. Wij Randstedelingen rijden namelijk ook met regelmaat jullie kant op.
Voor mij persoonlijk is deze combinatie perfect. Dan weer een mooi ritje op de UHR of Veluwe, dan weer een uitdagend trainingsritje op een vuilnisbelt. Waar je als biker ook nog eens beter van wordt, in veel opzichten. Ik kan ‘t iedereen aanraden.
Eens. En ook regelmatig Den Buitenlanden opzoeken. Vindt het allemaal andere takken van sport en kan ze allemaal waarderen. Mooie vrij simpele lange ritten in NL in mooie natuur, wat bruter en zwaarder werk in lelijkere omgevingen op oa de vuilnisbelt-tracks en de combi van beide in het buitenland. :-q
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Tijgerhaai schreef: wo 4 mei 2022, 04:24
Willem Altes schreef: di 3 mei 2022, 23:50

Heb je in Noord-Holland niet om de hoek nog ergens een mooie dijk met wat slordig aangeharkte basaltblokken:
Afbeelding
Grootste rockgarden van de wereld. Maar dat ligt er nog behoorlijk strak in hoor. Plus er ligt tegenwoordig ook iets van teer over heen. (Extra bescherming)
Niki Terpstra beviel die rockgarden niet zo... :-?
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Het bike park van Bar-End heeft hele mooie rock gardens maar is voorlopig alleen voor leden/clinics. Verder heeft Dronten (Roggebotzand) ook leuke rock gardens.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Bikepark Mook heeft ook een fraaie rockgarden. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

suravida schreef: wo 4 mei 2022, 11:39 Bikepark Mook heeft ook een fraaie rockgarden. :-q
Inderdaad (clipje gezien) maar die ligt in de zwarte lijn en kan je niet apart nemen.
◼︎ Go round the outside.
Cubie
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1137
Lid geworden op: ma 25 juni 2007, 21:08
Mijn mountainbike: Orbea Wild H30 2023
Contacteer:

Het bikepark in Holten heeft ook wel een bescheiden rockgarden, maar daarnaast ook leuke andere TTF. Mooi te combineren met de vaste routes daar in de buurt met ook wat hoogtemeters.

En in Oldenzaal ligt dus ook een stuk met een flinke rockgarden en 3 lijnen (vast gezien tijdens de Nations Cup. Volgens mij hebben ze die wel uit de vaste route gehaald ivm wat valpartijen, dus je moet even zoeken hoe daar buiten de route te komen.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Tijgerhaai schreef: wo 4 mei 2022, 14:41
suravida schreef: wo 4 mei 2022, 11:39 Bikepark Mook heeft ook een fraaie rockgarden. :-q
Inderdaad (clipje gezien) maar die ligt in de zwarte lijn en kan je niet apart nemen.
Is wel te doen hoor, zaten dat wij er waren wat olifantenpaadjes waardoor je de rockgardens prima kon rijden zonder eerst allerlei gap jumps te hoeven doen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Tijgerhaai schreef: wo 4 mei 2022, 04:24

Grootste rockgarden van de wereld. Maar dat ligt er nog behoorlijk strak in hoor. Plus er ligt tegenwoordig ook iets van teer over heen. (Extra bescherming)
Niet overal is er teer. Vaak boven aan de dijk niet en onderop ligt er bij eb vaak een rockgarden die niet altijd rijdbaar is, maar waar je waarschijnlijk wel je grenzen kan verschuiven.
Basalt wordt nu vaak ook vervangen door beton, zie bijvoorbeeld op de Hondbosche Zeewering
Afbeelding

Afbeelding
Zo gaan ze de Afsluitdijk ook maken, maar onderaan veel dijken is het dus meer zo:

Afbeelding

Als je met mensen wil concurreren die in hun achtertuin van alles hebben liggen is dit je eigen achtertuin. Mogelijk is er iets van uitdaging om het juiste rondje te vinden, maar daar hoef je niet uren voor in de auto te zitten.
Plaats reactie